نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:58 ق.ظ

یک ربات مزرعه می تواند 500000 گیاه را با کاهش 95 درصدی اسپری های شیمیایی در هرساعت درمان کند.

اندی کوربلی -24 نوامبر 2022

تراکتورها در دره مرکزی کالیفرنیا با 50 نازل اسپری و یک سیستم کامپیوتری پیچیده، ربات‌های هوشمند مصنوعی را پشت سر خود می‌کشند که به نظر می‌رسد انقلاب چهارم را در کشاورزی به راه بیندازند.

با عبور از یک مزرعه، آنها می توانند به طور خاص علف های هرز و محصولات را با سرعت 20 مورد در ثانیه مورد هدف قرار دهند، قبل از اینکه آنها را با علف کش یا کود با دقت یک میلی متری از بین ببرند.

ربات اسپری باکس Verdant Robotics می تواند 500000 گیاه را در ساعت شناسایی و درمان کند در حالی که 95 درصد کمتر از علف کش های شیمیایی استفاده می کند.ربات‌های متحرک فیزیکی در حال حاضر احتمالاً در مزارع بزرگ بیشتر از سایر بخش‌های اقتصاد رایج هستند، اما Verdant Robotics احساس می‌کند که این یک گام به عقب است که به جلو.

Gabe Siblev، بنیانگذار و مدیر عامل Verdant Robotics، در یک سند کوچک در مورد این می گوید: “مردم به طور فزاینده ای به چیزهایی مانند کشت پوششی، و بین کشت و سایر تکنیک های کشاورزی احیا کننده روی می آورند که به ما امکان می دهد خاک را سالم نگه داریم.”

«چالش‌ها این بوده است که انجام این کار در همان مقیاسی که ما می‌توانیم تک‌کشت را انجام دهیم، دشوار است، به این ترتیب جهان را تغذیه می‌کنیم.اما روبات‌های آن‌ها می‌تواند پیشرفتی ایجاد کند – تکنیک‌های مدیریت سنتی که خاک را سالم‌تر نگه می‌دارد، غذای مغذی‌تری تولید می‌کند و از محیط‌زیست محافظت می‌کند، اما در مقیاسی که در حال حاضر با کشت تک‌کشتی از آن لذت می‌بریم.

نکته مهم این است که وقتی ربات هایی مانند SprayBox گیاهی را شناسایی می کنند، به سادگی شلیک نمی کنند و فراموش نمی کنند. در عوض آنها به طور فعال یک نقشه سانتی متر به سانتی متر از کل مزرعه می سازند که با موقعیت جغرافیایی و شناسه هر گیاه در آن کامل می شود. تصور می‌شود این نوع جمع‌آوری داده‌های انبوه کلیدی برای امکان‌پذیر کردن کشاورزی احیاکننده در مقیاس وسیع است، جایی که در غیر این صورت باید تعداد زیادی از کارگران به کار گرفته شوند.

«از قضا، به نوعی بازگشت به روشی است که می‌دانید، ۱۰۰ سال پیش، چگونه کشاورزی می‌کردیم. Siblev گفت: باز کردن دانشی که بسیاری از پرورش دهندگان مسن دارند و بازگرداندن آن از طریق فناوری.

کمبود نیروی کار کارگران مزرعه یکی از دلایلی است که یک شرکت رباتیک کشاورزی را هدف قرار داده است. دلیل دیگر کاهش شدید مقدار اسپری های شیمیایی است که می تواند آبراه ها و سلامت ما را تحت تاثیر قرار دهد.

در یک نظرسنجی در سال 2019 از فدراسیون اداره مزرعه کالیفرنیا، 56٪ از کشاورزان شرکت کننده نشان دادند که در استخدام تعداد کارمندان مورد نیاز برای تولید محصول اصلی خود با مشکل مواجه بودند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *