نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:16 ق.ظ

برخی از چالش های زنان کارآفرین و را ه حل آنها

نوشته آنجلینا لیپارتلیانی

من طوری بزرگ شده بودم که باور کنم می توانم هر کاری انجام دهم. والدینم همیشه به من می گفتند که صرف نظر از اینکه چه شغلی را انتخاب می کنم، مهم ترین نکته این است که واقعاً آن کار را دوست دارم، چه شغل حرفه ای باشد یا کارآفرینی.

تا زمانی که بزرگ نشدم متوجه نشدم که برای زنان، موفقیت در تجارت به آسانی انتخاب مسیر شغلی که به آن علاقه دارید نیست. زنان در بسیاری از مشاغل و صنایع با تعصبات روبرو هستند. این به ما بستگی دارد که با آن تعصبات سازگار نباشیم، و نحوه رفتار با زنان را آموزش دهیم و تغییر دهیم تا از چالش‌هایی که کارآفرینان زن با آن مواجه هستند، بکاهیم.

اگرچه تعداد زنان کارآفرین در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است – (بین سال های 2007 و 2018، تعداد مشاغل تحت مالکیت زنان 58٪ در مقایسه با کل مشاغل که تنها 12٪ افزایش یافته است) افزایش یافته است – نابرابری بین مردان و زنان صاحب مشاغل همچنان ادامه دارد.

زنان حدود 12 میلیون کسب و کار در ایالات متحده دارند که تنها 20 درصد از کل شرکت های کارفرما را تشکیل می دهند. علاوه بر این، زنان کمتر از مردان به دنبال بودجه برای کسب و کار خود هستند (25٪ در مقابل 34٪) و نسبت به مردان بودجه کمتری دریافت می کنند. موانعی که منجر به این نابرابری ها می شود ممکن است شامل دسترسی کمتر زنان به منابع نسبت به مردان، عدم حمایت کافی و تجربه موانع فرهنگی و کلیشه ای مرتبط با تبعیض باشد.

درک این موضوع که حتی در دنیای امروزی که عقل سلیم حکم می‌کند که برابری و فرصت‌های برابر برای همه به رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی کمک می‌کند، ناامیدکننده است، برخی از مردم هنوز با زنان در تجارت مشکلاتی دارند که چالش‌های بزرگ‌تری برای کارآفرینان زن ایجاد می‌کند. یک مطالعه کالج بابسون نشان داد که «زنانی که شرکت‌های موفقی ایجاد کرده‌اند، باید موانع مهمی را بر اساس جنسیت پشت سر بگذارند».

شخصاً، هنوز برایم مشکل است که با دیگران به اشتراک بگذارم که چه نوع کسب و کاری و در چه بخشی می سازم، زیرا مراقب تعصبات اجتماعی هستم. این دودلی از هیچ به وجود نیامد. زمانی که برای اولین بار شرکت خود را توسعه می دادم، مشخصات فنی پلتفرم خود را خودم با پشتیبانی یکی از همکاران با سابقه فناوری اطلاعات تهیه کردم. من با بیش از 30 آژانس مختلف وب در تماس بودم و نرخ توسعه پلتفرم و زمان بندی آنها را مقایسه می کردم.

یکی از توسعه‌دهندگان ارشد وب از یک شرکت بسیار معتبر، سند مشخصات من را با برخی از نظرات بسیار حمایت‌کننده حاوی شرایط توسعه باطن بسیار خاص، که در آن همه عملکردها و همچنین ایده مفهوم کسب‌وکار من به‌عنوان یک کل زیر سؤال می‌رفت، برگرداند. من پیشنهاد دادم که فراخوانی داشته باشیم تا مفهوم پلتفرم را بررسی کنم.

قبل از تماس ما، زمانی را صرف یادگیری اصطلاحات حرفه‌ای توسعه‌دهنده کردم، به طوری که در طول جلسه‌مان توضیحی برای هر دکمه و عملکردی که او سؤال کرده بود داشتم. در پایان جلسه ما، او خواست تا با رئیس من ملاقات کند. وقتی توضیح دادم که مالک استارت آپ هستم، او از من پرسید که آیا همکاران مردی دارم که بتواند با او در مورد پروژه صحبت کند. به او گفتم «نه» و اضافه کردم که بسوی پیمانکار دیگری می روم.

یک واقعیت جالب: طبق یک مطالعه در مورد تبعیض جنسیتی که زنان در صنعت فناوری با آن روبرو هستند، “آیا می توانم با رئیس شما صحبت کنم؟” یکی از متداول ترین سؤالاتی است که زنان در حوزه فناوری (63 درصد) می شنوند. این علاوه بر “ببخشید، آیا من برای شما خیلی فنی هستم؟” (61٪) و “برای یک دختر بد نیس 66 درصد.

چالش های جنسیتی برای زنان در فناوری

کسب و کار با کلیشه های سنتی مردانه مطابقت دارد و اگر زنی بخواهد کسب و کاری را در یک صنعت تحت سلطه مردان (مثلاً فناوری یا مهندسی) راه اندازی کند، این کلیشه تشدید می شود. زنانی که در صنایع فناوری کسب و کار را اداره می کنند، احتمالاً با تعصبات و تصورات اجتماعی در مورد اینکه آیا نقش آنها در دنیای فناوری برای آنها مناسب است، مواجه می شوند. زنان در محیط های کاری که اکثریت آنها مرد هستند بیشتر احتمال دارد نا برابری جنسیتی، تبعیض یا آزار جنسی را گزارش کنند.

در حین توسعه پلت فرم برای شرکتم، با یک طراح وب که در جامعه تجاری بین المللی پیدا کرده بودم در تماس بودم. من نظرات مثبت زیادی در مورد کار او شنیده بودم و از نمونه کارهای او خوشم آمد، بنابراین با او قراردادی امضا کردم تا طرحی برای پروژه خود توسعه دهم. به نظر می رسید همه چیز خوب کار می کند تا زمانی که به ضرب الاجل نزدیک می شدیم، و این فریلنسر شروع به به تاخیر انداختن بخش های عمده ای از کار خود و بهم زدن جدول های زمانی کرد.

ما چندین تماس با او داشتیم تا دلایل این تاخیرها را بفهمیم. در طول تماس هایمان متوجه شدم که طراح با من به همان شیوه ای که با همکاران مرد من صحبت می کند صحبت نمی کند. او با من برخورد جدی نمی کرد، با لحن های نامناسبی با من صحبت می کرد و به سؤالات من در مورد دلایل تأخیر و درخواست های من برای انجام به موقع کار به صورت تدافعی – حتی منفعلانه – تهاجمی پاسخ می داد. در مقابل، او با همکاران مرد من بسیار جدی‌تر رفتار کرد و عذرخواهی کرد و بازخورد آنها را پذیرفت.

از بین بردن چالش های پیش روی زنان کارآفرین

بسیاری از مطالعات و مقالات بر روی سیاست‌ها و رویکردهایی که می‌توانیم برای پر کردن شکاف بین مردان و زنان کارآفرین اتخاذ کنیم، توافق دارند. توصیه های آنها شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

  • تشویق سرمایه گذاری در مشاغل تحت رهبری زنان
  • ایجاد محصولات بانکی جدید به طور خاص برای والدین کارآفرین ، تا بار مراقبت از خانواده ها را از دوش زنان بردارند.
  • منابع آموزشی، مربیگری و فرصت های شبکه سازی بیشتر برای زنان و دختران فراهم کنید

این گام های عملی می تواند به زنان کمک کند تا با مقابله با برخی از چالش هایی که کارآفرینان زن با آن مواجه هستند، به پتانسیل کارآفرینی کامل خود دست یابند. متأسفانه، در تحقیقاتم، توصیه های زیادی برای باز کردن ذهن مردم و تغییر رفتار مردان با زنان در تجارت پیدا نکردم.

من فکر می کنم ما باید راه حل هایی پیدا کنیم که با هدف تعصبات فرهنگی و تعصبات اجتماعی باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • الگوهای زن بیشتری را معرفی کنید
  • زنان کارافرین موفق بیشتری را در فرهنگ ارایه بگذارید
  • تشویق به بحث های بیشتر در مورد اهمیت فراگیری زنان در محیط های کاری، مدارس و موسسات و اینکه چگونه جامعه از آن چه از نظر اجتماعی و چه از نظر اقتصادی سود می برد.
  • به دختران بیاموزید که توانایی های خود را به جای تحقیر کردن با ترس از شکست، استفاده کنند.

من می دانم که این نوع تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد و سال ها طول می کشد، اما تغییرات بزرگ با گام های کوچک شروع می شود.

پست توسط : آنجلینا لیپارتلیانی

آنجلینا لیپارتلیانی یک متخصص بازاریابی دیجیتال برای Johnson & Johnson است، اما گذشته از آن، او همچنین در حال توسعه یک استارتاپ فناوری GLAMLAB است – سرویسی برای فریلنسرهای زیبایی که خدمات زیبایی خود را فهرست کرده و به مشتریان در بریتانیا بفروشند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *