نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:46 ق.ظ

توسعه اولین هواپیمای تجاری با سوخت هیدروژن مایع در جهان

25 نوامبر 2022 -توسط CORDIS-اعتبار: sulit.photos/Shutterstock.com

شرکت آلمانی نیروی محرکه هیدروژنی H2FLY و شرکای اروپایی آن اخیراً به یک نقطه عطف بزرگ در تلاش خود برای تحقق پروازهای تجاری با آلایندگی صفر دست یافته اند. از آنجایی که مخزن ذخیره سازی LH2 توسعه یافته تست ارتعاش و نشتی LH2 تامین کننده گاز و خدمات صنعتی فرانسوی Air Liquide را گذرانده است، اکنون اقداماتی برای ادغام مخزن ذخیره سازی در هواپیمای  H2FLY انجام شده است.

فرآیند ادغام پس از گذراندن مرحله آزمایش تانک LH2 در سپتامبر 2022 آغاز شد. این یک دستاورد بزرگ برای پروژه HEAVEN است که در آن H2FLY هماهنگ کننده و Air Liquide شریک است. هدف اصلی HEAVEN طراحی، توسعه و ادغام اولین پیشرانه هواپیما در جهان بر اساس سیستم پیل سوختی با چگالی بالا و فناوری ذخیره سازی برودتی LH2 در یک هواپیمای دو تا چهار نفره موجود برای آزمایش عملکرد در حین پرواز است.

یک گام نزدیک تر به برد هواپیماهای بزرگتر

پروفسور دکتر جوزف کالو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل H2FLY در یک خبر منتشر شده در وب سایت “هیدروژن مرکزی” می‌گوید: «گذراندن آزمایش‌های ارتعاش و نشت LH2 یک گام بزرگ رو به جلو برای انجام پرواز بدون آلایندگی واقعی با برد افزایش یافته است – ما اکنون توانسته‌ایم فرآیند یکپارچه‌سازی مکانیکی را آغاز کنیم و حتی به مرحله آزمایش پرواز هیجان‌انگیز بعدی نزدیک‌تر شویم».

“در 10 سال گذشته، در H2FLY ما بر توسعه و ارائه فناوری جدید متمرکز بوده‌ایم و اکنون مشتاقانه منتظر تکمیل فرآیند یکپارچه‌سازی هستیم تا بتوانیم آزمایش زمینی را برای آماده‌سازی اولین هواپیمای تجاری هیدروژن-الکتریکی مایع در جهان آغاز کنیم.”

در پروژه HEAVEN، H2FLY مسئول تامین سیستم پیل سوختی است که از هواپیمای HY4 پشتیبانی می کند و همچنین پلت فرم یکپارچه سازی و معماری کلی سیستم و کنترل های پیل سوختی و سیستم ذخیره سازی هیدروژن را بر عهده دارد. علاوه بر طراح و تامین کننده مخزن برودتی Air Liquide، دیگر شرکای HEAVEN شامل Pipistrel Vertical Solutions (اسلوونی) است که از یکپارچه سازی و نمایش مخزن پشتیبانی می کند و DLR (آلمان) که به عملکرد و آزمایش پیل سوختی و سیستم پرقدرت کمک می کند. معماری. سیستم پیل سوختی توسعه یافته توسط DLR از سلول های سوختی شریک پروژه ElringKlinger، آلمان استفاده می کند.

همانطور که در این خبر آمده است، انتظار می رود یکپارچه سازی مخزن ذخیره LH2 و سلول های سوختی در چند ماه آینده به پایان برسد. پس از آن، هواپیما در اوایل سال 2023 تحت آزمایش های زمینی دقیق قرار خواهد گرفت. تیم پروژه پیش بینی می کند که HY4 “اولین هواپیمای مسافربری جهان باشد که با استفاده از هیدروژن مایع پرواز می کند.”

در نهایت سیستم FC با چگالی بالا برای وسایل نقلیه مسافربری هوایی با سوخت هیدروژن مایع قصد دارد نشان دهد که چگونه فناوری نیروی محرکه مبتنی بر سوخت هیدروژن برودتی می تواند به بازار هواپیماهای منطقه ای کمک کند تا اهداف زیست محیطی تعیین شده در Flightpath 2050، چشم انداز اروپا برای هوانوردی را برآورده کند. این پروژه در سپتامبر 2023 به پایان می رسد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *