نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 6:56 ب.ظ

 یافتن آب فرا زمینی در شهاب سنگی 4.6 میلیارد ساله که با زمین برخورد کرد.

دینا ترزا -17 نوامبر 2022، شهاب سنگ Winchcombe-موزه تاریخ طبیعی

در فوریه 2021، یک شهاب سنگ نادر کربنی به یک راهرو در گلوسسترشایر برخورد کرد. این شهاب سنگ که Winchcombe نام دارد، تنها چند ساعت پس از اینکه گلوله آتشین آن آسمان بریتانیا را روشن کرد، پیدا شد.

یک سال بعد، کارشناسان موزه تاریخ طبیعی و دانشگاه گلاسکو گزارش دادند که شهاب سنگ 4.6 میلیارد ساله حاوی آب فرازمینی است – شواهد محکمی ارائه می دهد که آب روی زمین را می توان در سیارک ها ردیابی کرد. منظومه شمسی بیرونی نتایج در Science Advances منتشر شده است.

محققان به لطف گزارش‌های عمومی و فیلم‌های ویدئویی از گلوله آتشین که توسط ۱۶ دوربین با هماهنگی اتحادیه فایربال بریتانیا گرفته شده بود، توانستند به سرعت شهاب سنگ را بازیابی کنند.

دکتر اشلی کینگ از موزه تاریخ طبیعی و نویسنده در این مقاله، در بیانیه ای گفت.: “بازیابی سریع Winchcombe آن را به یکی از بکرترین شهاب‌سنگ‌های موجود برای تجزیه و تحلیل تبدیل می‌کند و به دانشمندان نمایی وسوسه‌انگیز در طول زمان به ترکیب اصلی منظومه شمسی در 4.6 میلیارد سال پیش ارائه می‌کند.”

Winchcombe یک کندریت کربنی نادر CM است که حاوی دو درصد کربن است و اولین شهاب سنگی از این نوع است که در بریتانیا یافت شده است.

این تیم تصویربرداری دقیق و تجزیه و تحلیل شیمیایی انجام داد و دریافت که Winchcombe حاوی تقریباً 11 درصد وزنی آب فرازمینی است. بیشتر آن در مواد معدنی است که در طی واکنش‌های شیمیایی بین سیالات و سنگ‌ها در سیارک مادرش در مراحل اولیه منظومه شمسی، بر اساس رهاسازی، تشکیل شده‌اند.

وقتی این تیم نسبت ایزوتوپ های هیدروژن را در آب اندازه گیری کردند، متوجه شدند که این نسبت به ترکیب آب روی زمین شباهت زیادی دارد. قطعات شهاب سنگ همچنین حاوی آمینو اسیدهای فرازمینی – مولکول های پری بیوتیک – ضروری برای منشا حیات بودند.

این شهاب‌سنگ قوی‌ترین پیوندی را که تاکنون بین شهاب‌سنگ‌های کربنی و سیارک‌ها وجود دارد، فراهم می‌کند

این نتایج نشان داد که «سیارک‌های کربنی نقش کلیدی در ارائه مواد لازم برای شروع اقیانوس‌ها و حیات در زمین اولیه داشتند».

این تیم همچنین کشف کرد که Winchombe از سطح یک سیارک در نزدیکی مشتری منفجر شد و سپس در میلیون سال گذشته به زمین سفر کرد.

دکتر لوک دالی گفت: “یکی از بزرگترین سوالاتی که از جامعه علمی پرسیده می شود این است که چگونه به اینجا رسیدیم؟ این تجزیه و تحلیل بر روی شهاب سنگ Winchcombe بینشی را در مورد چگونگی پیدایش آب – منشأ بسیاری از حیات” در زمین به دست می دهد. مدرس علوم زمین سیاره ای در دانشگاه گلاسکو و نویسنده مقاله. “محققان برای سالهای آینده به کار بر روی این نمونه ادامه خواهند داد و اسرار بیشتری را در منشا منظومه شمسی ما کشف خواهند کرد.”

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *