نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:41 ق.ظ

راز خالکوبی هایی که بر روی زنان مصر باستان

گزارش 11 نوامبر 2022 – توسط باب یرکا، Phys.org

خالکوبی های پیچیده روی گردن مومیایی در دیرالمدینه یافت شد. اعتبار: آن آستین/دانشگاه میسوری-سنت. لوئیس، مجله باستان شناسی مصر

یک جفت محقق، یکی از دانشگاه میسوری در سنت لوئیس، و دیگری در دانشگاه جان هاپکینز، شواهدی از خالکوبی بر روی بدن زنانی که هزاران سال پیش در مصر زندگی می کردند، یافته اند. ماری لیز آرنت و آن آستین در مقاله خود که در مجله باستان شناسی مصر منتشر شده است، خالکوبی ها را توصیف کرده و ایده های خود را در مورد اینکه چرا زنان آن ها را داشته اند، بیان می کنند.

در اوایل دهه 1920، باستان شناسان یک شهر باستانی به نام دیر المدینه را در نزدیکی رودخانه نیل در مصر کشف کردند. تحقیقات قبلی نشان داده است که این شهر در طول سال های 1550 تا 1070 قبل از میلاد فعال بوده است و به عنوان جامعه ای برای اسکان مردان (و خانواده های آنها) که برای خانواده سلطنتی مصر مقبره می ساختند، خدمت می کرده است. در طول سال‌ها، محققان دریافته‌اند که این شهر به‌خوبی برنامه‌ریزی شده بود و حتی خیابان‌ها و خانه‌هایی برای مردمی که در آنجا زندگی می‌کردند داشت. در این تلاش جدید، محققان در حال مطالعه مومیایی‌های یافت شده در شهر بودند که با شواهدی از خالکوبی مواجه شدند.

محققان در حال مطالعه دو مومیایی زن بودند که از دو مقبره در روستا برداشته شده بودند. یکی غارت شده بود و بسته بندی مومیایی باز شده بود. در مطالعه روی پوست مومیایی شده، محققان شواهدی از خالکوبی پیدا کردند. آنها توانستند نمایش هایی از یک کاسه، یک مراسم تطهیر و تصویری از بس، خدای مصری که نقشش محافظت از زنان و کودکان، به ویژه در هنگام زایمان بود، بسازند.

مومیایی دوم که هنوز پیچیده شده بود، با استفاده از عکاسی مادون قرمز مورد مطالعه قرار گرفت (باستان شناسان دیگر مومیایی ها را باز نمی کنند). معلوم شد که بقایای یک زن میانسال با خالکوبی دیگری است. این خالکوبی یک wedjat (چشم هوراس) و Bes را نشان می داد که این بار تاجی از پر بر سر داشت. همچنین دارای یک خط زیگزاگی در زیر مجسمه‌های دیگر بود که احتمالاً نمایانگر مردابی بود که مردم آن زمان به آنجا می‌رفتند تا خود را خنک کنند و گاهی برای کاهش درد، مانند هنگام زایمان احساس می‌شدند. محققان پیشنهاد می‌کنند که به نظر می‌رسد این دو خالکوبی نشان‌دهنده درخواست کسانی است که آن‌ها را در هنگام زایمان محافظت می‌کنند.

محققان خاطرنشان کردند که مجسمه‌های گلی نیز در این مکان یافت شده است که خالکوبی‌هایی را در قسمت پایین کمر و بالای ران زنان نشان می‌دهد که تصاویری از Bes را نیز در خود داشت.

https://phys.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *