نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:52 ق.ظ

اولین راه حل ذخیره انرژی مبتنی بر CO2 جهان به زودی در دسترس خواهد بود

آمیا پالجا-16 نوامبر 2022-باتری CO2 در مزرعه بادی -گنبد انرژی/ لینکدین

به گزارش الکترک، Energy Dome، شرکت ایتالیایی که از دی اکسید کربن برای ذخیره سازی طولانی مدت انرژی استفاده می کند، اکنون وارد بازار انرژی ایالات متحده شده است. این اقدام راه‌های جدیدی را برای ذخیره‌سازی برق حاصل از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی باز خواهد کرد.

کشورهای سراسر جهان در تلاش برای کاهش انتشار کربن خود به دنبال تغییر به منابع انرژی تجدیدپذیر هستند. اخیراً، بزرگترین مزرعه بادی شناور دریایی جهان در نروژ به صورت آنلاین راه اندازی شد و از انرژی مهار شده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از تأسیسات تولید نفت و گاز خود استفاده خواهد کرد.

در حالی که تقاضای فزاینده ای برای انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد، مشکل وقفه تولید نیز وجود دارد. انرژی تولید شده با استفاده از نیروی باد در طول روز متفاوت است، در حالی که تولید انرژی خورشیدی در شب متوقف می شود. برای حل این مسائل، کشورها در حال حاضر روی راه‌حل‌های ذخیره‌سازی باتری معمولی سرمایه‌گذاری می‌کنند که از مواد معدنی کمیاب خاکی استفاده می‌کنند، که نه تنها گران هستند، بلکه به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند.

باتری دی اکسید کربن

انرژی Dome مستقر در ایتالیا با استفاده از دی اکسید کربن به عنوان وسیله ای برای ذخیره انرژی تولید شده توسط منابع تجدیدپذیر، راه حل ساده ای را برای این چالش ارائه می دهد. همانطور که Interesting Engineering قبلا گزارش داده بود، باتری مبتنی بر دی اکسید کربن با فشرده سازی گاز در دما و فشار معمولی کار می کند تا آن را به شکل مایع خود تبدیل کند. گرمای تولید شده در طول این فرآیند سپس ذخیره می شود و فاز شارژ باتری است.

هنگامی که برق نیاز به تامین انرژی دارد، باتری با استفاده از گرمای ذخیره شده تخلیه می شود تا دی اکسید کربن مایع شده به گاز تبدیل شود، که سپس از طریق توربین که برق تولید می کند، ارسال می شود.

کل فرآیند یک سیستم حلقه بسته است که در آن دی اکسید کربن در جو آزاد نمی شود. در اوایل سال جاری، Energy Dome یک نمایشگر آزمایشی مقیاس‌پذیر را در جزیره ساردینیا در ایتالیا راه‌اندازی کرد.

ورود به ایالات متحده

از آن زمان، Energy Dome به دنبال گسترش ردپای خود بود و طبق یک بیانیه مطبوعاتی، با شرکت انرژی دانمارکی Orsted همکاری کرد تا راه‌حل‌های ذخیره انرژی طولانی مدت را در سایت‌های مختلف بررسی کند.در ایالات متحده، Energy Dome از پشتیبانی شبکه ارائه شده توسط Elemental Excelator مستقر در منطقه خلیج، یک سازمان غیرانتفاعی که از استقرار فناوری تغییرات آب و هوا حمایت می کند و در آن سرمایه گذاری می کند، بهره می برد.

سخنگوی Energy Dome در صحبت با Electrek گفت که این شرکت به ایالات متحده به عنوان بازار اصلی خود نگاه می کند و مطمئن است که اقداماتی مانند قانون کاهش تورم باعث رشد سیستم های ذخیره انرژی طولانی مدت در کوتاه مدت خواهد شد.

از آنجایی که Energy Dome از اجزای در دسترسی برای ساخت باتری دی اکسید کربن بزرگ خود استفاده می کند، استقرار این فناوری نسبتاً آسان و سریع است و این شرکت انتظار دارد اولین تأسیسات تجاری خود را در اوایل سال 2024 آغاز کند.

Electrek گزارش داد که Elemental از سوی خود معتقد است که Energy Dome یک راه حل عالی برای ذخیره انرژی ارائه می دهد که در پازل کربن زدایی وجود نداشت.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *