نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:40 ب.ظ

آماده سازی برای پذیرش موفقیت آمیز تولید افزودنی

ارسال شده در 31 اکتبر 2022 توسط The Manufacturer

شرکت‌های تولیدی و مهندسی بریتانیا با مجموعه‌ای از چالش‌های اعلام‌نشده مواجه هستند، از جمله بهبود COVID-19، از دست دادن نیروی کار، اختلال در زنجیره تامین، افزایش هزینه‌های مواد خام، هزینه‌های بالای انرژی و گذار به اقتصاد سبزتر. در حال حاضر فعالیت در زمینه تولید دنیای خوشایندی نیست!

اما بدون چالش، تغییری وجود نخواهد داشت. و تغییر فرصت هایی برای رشد و بهبود به ارمغان می آورد.

شرکت‌هایی که امروزه طیف وسیعی از فناوری‌های دیجیتال را برای کاهش هزینه‌های خود، افزایش کارایی و دستیابی به چابکی مورد نیاز در چنین مواقع نامطمئنی پذیرفته‌اند، همان شرکت‌هایی هستند که امروز موفق شده‌اند و همچنین خود را برای مزیت رقابتی بلندمدت قرار می‌دهند.این شرکت ها از طریق پذیرش تولید افزودنی با موفقیت در حال رشد هستند.

بر اساس تجربه ما در حمایت از مشتریان در دهه گذشته در این زمینه، ما شاهد 3 روند کلی هستیم که منجر به پذیرش و ادغام موفقیت آمیز  چاپ سه بعدی یا تولید افزودنی شده است.

1) رویکرد غیر سیلو

استراتژی و پشتیبانی از تولید افزودنی باید در سطح مدیریت ارشد وجود داشته باشد، اما باید همه بخش‌ها را درگیر و متعهد بداند.در حالی که محرک اولیه و تأثیر فوری احتمالاً توسط مهندسی رهبری می شود، پذیرش موفقیت آمیزآن  همه تیم های دیگر را درگیر خواهد کرد. برای مثال در نظر بگیرید؛

خرید – چگونه می توان بار سنگین زمان جستجوی مظنه های متعدد، افزایش سفارشات خرید و مدیریت تامین کنندگان متعدد را کاهش داد و در عین حال هزینه بودجه در سراسر سازمان را کاهش داد؟ اجزای پرینت سه بعدی داخلی و درخواستی، منجر به هزینه کمتر، چابکی بیشتر، کاهش زمان تحویل و خرید مدیریت می شود.

منابع انسانی – چگونه استعداد را به دست آوریم و حفظ کنیم؟ نیروی کار نه تنها انتظار استفاده از آن را دارد، بلکه انگیزه بالایی نیز برای دسترسی به جدیدترین ابزارها دارد. به طور خاص، مهندسان جوان با مهارت های CAD برای تسریع استفاده از چاپ سه بعدی در یک کسب و کار مجهز شده اند. همچنین افزودنی می تواند به عنوان یک فناوری کمکی برای پشتیبانی از فرآیندهای دستی، کاهش صدمات در محل کار، و به عنوان توانمندی برای باز کردن وظایف برای افراد با طیف وسیع تری از توانایی ها استفاده شود.

لجستیک و انبارداری – آیا منطقی است که 100 قطعه  را برای هفته ها یا ماه ها پس از حمل و نقل از خاور دور ذخیره کنیم؟ با استفاده از Additive Manufacturing می‌توانید در محل نزدیک یا داخل، به تولید آن قطعات بر حسب تقاضا از طریق یک انبار دیجیتال، کاهش هزینه‌ها و فضا، ایجاد فضای سبزتر و همه اینها بدون اینکه در معرض اختلالات احتمالی زنجیره تامین و تاخیر در حمل و نقل قرار بگیرید، انتقال دهید.

فروش – چگونه محصولات و خدمات خود را متمایز کنیم؟ چگونه می توانید به تقاضا برای محصولات سفارشی پاسخ دهید و وارد بازارهای جدید شوید؟ افزودنی آزادی طراحی و توانایی ساخت قطعات منسوخ و منحصر به فرد را امکان پذیر می کند – تیم های فروش شما را قادر می سازد تا یک پیشنهاد سفارشی ارائه دهند.

2) نقشه راه افزودنی خود را بسازید

اگر قبلاً در چند سال گذشته به پرینترهای سه بعدی نگاه کرده اید و این فناوری در آن زمان برای سازمان شما مناسب نبود، توصیه من این است که… دوباره نگاه کنید.

تمام فناوری ها در طول زمان تغییر می کنند و بهبود می یابند و تولید افزودنی تفاوتی با بقیه ندارد. ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که تولید افزودنی از استفاده برای «نمونه‌سازی اولیه» به یک ابزار مهندسی ارزشمند و راه‌حلی مناسب برای تولید کم حجم تبدیل شده است.

مانند هر فناوری دیگری، یک نقشه راه ضروری است.

اکنون با بردهای سریع خود شروع کنید. برنامه هایی را که Additive برای امروز راه حلی است، شناسایی کنید، به عنوان مثال در تیم های طراحی، تحقیق و توسعه و مهندسی برای کمک های ساخت، NPD و راندمان تولید. بازگشت سریع سرمایه و نتایج مثبت را مشاهده خواهید کرد.

سپس یک نقشه راه برای برنامه های کاربردی که مناسب خواهند بود، ایجاد کنید، زیرا این فناوری در 5 سال آینده به پیشرفت بیشتر ادامه می دهد. به عنوان مثال، پایه گذاری تولید، دیجیتالی کردن انبار و ادغام فناوری های افزودنی در سیستم ها و فرآیندهای شرکت شما از جمله CMM و ERP

3) ماشین مناسب، کاربرد مناسب، مواد مناسب

هیچ رویکرد «یک سایز متناسب با همه» وجود ندارد، هیچ چاپگر سه بعدی واحدی وجود ندارد که تمام مشکلات مهندسی شما را حل کند و همه برنامه‌های امروزی شما را برآورده کند.

تولید افزودنی شامل انبوهی از تکنیک‌های مختلف است که قابلیت‌های متفاوتی دارند، از مواد مختلف استفاده می‌کنند، قطعاتی با اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند، با کاربردهای مورد نظر متفاوت. همچنین قابلیت ادغام سخت افزار در سیستم ها و فرآیندهای شرکت وجود دارد.

چگونه و کدام فناوری‌های افزودنی را برای ادغام از طریق فرآیند ساخت، بررسی و تکامل نقشه راه شما آشکار خواهد کرد. در واقع، برای برخی از کاربردها، افزودنی راه حل مناسبی نیست، اما همانطور که روش تولید سنتی خود را با توجه به الزامات انتخاب می کنید، باید همان رویکرد را نسبت به افزودنی در نظر گرفت.

نکته کلیدی این است که یک جعبه ابزار جامع از فناوری های افزودنی بسازید، بنابراین تیم های شما ابزارهای مناسبی برای استفاده در مشاغل مناسب داشته باشند. اتخاذ یک رویکرد باز و هماهنگ در سراسر سازمان شما برای چاپ سه بعدی همچنین یادگیری، چابکی و انعطاف پذیری شما را برای تولید، اصلاح و ارائه محصولات و خدمات پیشرفته به مشتریان تسریع می کند. نه تنها مزیت رقابتی خود را در این محیط نامطمئن به دست خواهید آورد و حفظ خواهید کرد، بلکه تیم های شما قادر خواهند بود تا روند، محصول و بهبود قیمت قابل توجهی را سریعتر درک کنند.

و نکته آخر من… بالاتر از همه، به دنبال مشاوره باشید!

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *