نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:10 ق.ظ

صندوق 8 میلیون دلاری را برای استارتاپ های متمرکز بر اثرات زیست محیطی در کره جنوبی

17 نوامبر 2022-اعتبار تصویر Andriy Onufriyenko / Getty Images

دو سال پیش، کره جنوبی از طرحی برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2050 رونمایی کرد. رسیدن به آنجا داستان دیگری خواهد داشت.

اگرچه تولیدکنندگان کره ای می گویند که در تلاش هستند تا راه خود را تغییر دهند، تولید ناخالص داخلی این کشور به برخی از صنایع آلاینده منحصر به فرد از جمله تولیدکنندگان پتروشیمی، خودروسازان و کشتی سازان مرتبط است. اگرچه برخی از کسب‌وکارها ممکن است هرگز واقعاً پایدار نباشند، یک شرکت سرمایه‌گذاری در سئول استدلال می‌کند که استارت‌آپ‌های نوظهور فناوری آب و هوا به تولیدکنندگان بزرگ کمک می‌کنند تا به طور کلی بهتر عمل کنند.

Sopoong، یک VC متمرکز بر تأثیرات اجتماعی، قصد دارد از بنیان‌گذاران فناوری محیط‌زیست در کره جنوبی و آسیای جنوب شرقی حمایت کند و در عین حال پلی بین شرکت‌های کره‌ای و استارت‌آپ‌ها در این بخش ایجاد کند. Sopoong حدود 8 میلیون دلار (10.3 میلیارد وون) برای آخرین، ششمین صندوق خود بسته است، و کل دارایی های شرکت تحت مدیریت را به حدود 22 میلیون دلار (28 میلیارد وون) می رساند.

من با مکس سانگ-یوپ هان، مدیر اجرایی سوپونگ، کارآفرین سریالی که در سال 2016 به سوپونگ پیوست و در سال 2019 شرکت را تصاحب کرد، صحبت کردم تا از برنامه های VC مطلع شوم.

هان گفت: «این یک سیگنال مهم برای شرکت‌های بزرگ کره جنوبی است که به عنوان شرکای محدود سرمایه‌های خطرپذیر مبتنی بر فناوری محیطی و آب و هوایی مانند ما مشارکت می‌کنند. شرکت‌های LP شرکت‌کننده [مجموعه‌های کره‌ای] علاقه زیادی به فناوری آب و هوا دارند و می‌خواهند برای رسیدگی به موضوع آب و هوا و محیط‌زیست شرکت کنند، زیرا توافق دارند که بحران آب و هوا یکی از مشکلات فوری است.

هان گفت که شرکت کره ای پالایش نفت GS Holdings و شرکت شیمیایی Isu به عنوان شرکای محدود در صندوق متمرکز بر آب و هوا Sopoong شرکت کردند و افزود که آنها بیشتر شبیه شرکای استراتژیک Sopoong خواهند بود. سازمان‌های غیرانتفاعی مانند بنیاد آسان نانوم که توسط گروه هیوندای و دی‌کمپ تأسیس شده است، و همچنین بنیان‌گذاران و مدیران استارت‌آپ، از جمله بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق کرافتون، گانگ سوک کیم، نیز به صندوق آب‌وهوای سوپونگ پیوستند.

VC در مراحل اولیه از سال 2020، پس از اینکه Han شرکت را در دسامبر 2019 تصاحب کرد، پنج صندوق تأثیر اجتماعی راه اندازی کرده و از 81 استارتاپ حمایت کرده است. Sopoong در سال 2008 توسط Jaewoong Lee، که بزرگترین اپراتور پورتال اینترنتی Daum Communication در کره جنوبی را تأسیس کرد، راه اندازی شد. که در سال 2014 با کاکائو ادغام شد.

به گفته هان، اکنون، شرکت VC می خواهد از طریق صندوق ششم خود، بحران آب و هوا و سایر مسائل زیست محیطی را به صفر برساند، اما سایر بخش های فناوری مانند SaaS و IT همچنان در کنترل آن خواهند بود. هان گفت: “دو سوم این صندوق در فناوری محیط زیست و آب و هوا، از جمله انرژی های تجدیدپذیر، فناوری کشاورزی و فناوری مواد غذایی سرمایه گذاری خواهد شد، و بقیه به سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات اختصاص خواهد یافت.”

نقطه خوب آن، سرمایه گذاری در مراحل اولیه از مراحل اولیه تا سری A در سراسر کره جنوبی و آسیای جنوب شرقی است. هان به TechCrunch گفت که میانگین اندازه چک آن 150,000 دلار است، اما شرکت می تواند تا 600,000 دلار افزایش یابد.

صندوق ششم در حال حاضر در 16 استارتاپ سرمایه گذاری کرده است، از جمله MetaTexture، یک استارتاپ غذایی مبتنی بر گیاه. سلکس، یک استارتاپ اسکوتر برقی مستقر در ویتنام و فناوری تعویض باتری. Myorange، بستری برای مدیریت کمک های خیریه؛ و Function 12، یک ابزار اتوماسیون است که به کاربران کمک می کند تا فایل های کدنویسی و طراحی را کامل کنند.

9 شرکت از 16 شرکت پرتفوی در اولین برنامه شتاب دهنده Sopoong که در ژوئن راه اندازی شد و به مدت شش ماه اجرا می شود، شرکت می کنند. Sopoong تا 350,000 دلار در هر استارتاپ از طریق برنامه شتاب دهنده سرمایه گذاری می کند و مربیگری، فضای کار مشترک، پشتیبانی اداری و فرصت های شبکه ای را با متخصصان ارائه می دهد.

علاوه بر شتاب دهنده، این شرکت همچنین یک برنامه کمک هزینه تحصیلی شش ماهه را برای تقویت کارآفرینی فناوری آب و هوا راه اندازی کرد. می‌گوید تا کنون 13 فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته‌های مرتبط با محیط زیست را انتخاب کرده است و به آنها 1700 دلار کمک هزینه ماهانه و سایر حمایت‌ها از جمله برنامه شتابدهنده ارائه می‌دهد. هان گفت، اگر همکاران شرکت کننده موفق به تاسیس یک استارتاپ شوند، سوپونگ می تواند سرمایه گذاری اولیه انجام دهد.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *