نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:48 ق.ظ

دنیای تبلیغات جعلی عمیق در این دهه در راه است

10 نوامبر 2022 – توسط دانشگاه صنعتی سوئینبرن-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

تبلیغات دستکاری شده در حال تبدیل شدن به یک پدیده رایج در بازاریابی است. تکنیک‌هایی مانند دیپ‌فیک‌ها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تولید کپی‌های مصنوعی متقاعدکننده، و واقعی استفاده می‌کنند که تشخیص آن برای مصرف‌کنندگان تقریبا غیرممکن است.

تحقیقات جدید دانشگاه فناوری Swinburne نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها و بازاریابان از دیپ‌فیک‌ها در آماده‌سازی برای عصر دیپ‌فیک‌ها و تبلیغات تولید شده توسط هوش مصنوعی: چارچوبی برای درک پاسخ‌ها به تبلیغات دستکاری شده» استفاده می‌کنند که در مجله تبلیغات منتشر شده است.

تا به امروز، محتوای تولید شده با روش‌های مصنوعی عمدتاً توسط کاربر تولید می‌شود و اغلب توسط فن‌آورانی که مهارت هوش مصنوعی خود را با آموزش هوش مصنوعی برای تعویض چهره یا صدای بازیگران یا سیاستمداران بسیار متفاوت به نمایش می‌گذارند. بسیاری از این محتوای تولید شده توسط کاربر به وضوح جعلی است. تولیدکنندگان کمتر احتمال دارد که مخاطبان را فریب دهند، گمراه کنند یا فریب دهند، بلکه برای ایجاد طنز و نشان دادن قابلیت های بالقوه این فناوری نوظهور هستند.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند دیپ‌فیک غیرقابل تشخیص از واقعی تولید کنند – از جمله دیپ‌فیک‌های خودمان در تبلیغات – اگرچه کارشناسان می‌گویند که دوری از واقعی بودن یا دقیق بودن مزایایی دارد.

دانشیار کالین کمپبل، محقق نوآوری های دیجیتال در بازاریابی و تبلیغات، می گوید: « تبلیغاتی را تصور کنید که به طور کامل از مدل چشم پوشی می کند و لباس پوشیدن شما را نشان می دهد .

“این مفهومی است که ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان بسیار ترسناک باشد. تحقیقات فراوانی وجود دارد که اثرات مثبت بیشتری را هنگامی که مصرف کنندگان افرادی مانند آنها را در تبلیغات می بینند نشان می دهد. برندها می توانند تبلیغات را با ارائه یک مدل عمیق جعلی مطابق با قومیت، قد شما، طراحی کنند. پوشیدن لباس هایی شبیه به آنچه قبلاً خریداری کرده اید یا به صورت آنلاین دوست داشته اید، ایستادن در خیابانی نزدیک خانه یا محل کار خود با استفاده از داده های استخراج شده از رسانه های اجتماعی، حسگرهای خرده فروشی یا برنامه های وفاداری.

این تبلیغات شخصی‌سازی‌شده می‌تواند منجر به فروش بیشتر و بهبود شهرت برای برندها شود، تا زمانی که تحت نظارت بیش از حد مشتری قرار نگیرند که منجر به نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی و احساس آسیب‌پذیری از سوی مصرف‌کنندگان می‌شود.»

پروفسور شان سندز، محقق نوآوری در خرده‌فروشی و رسانه‌های اجتماعی، می‌گوید: «احتمالاً تا یک دهه آینده از دیپ‌فیک‌ها در رسانه‌های اصلی استفاده می‌شود.

بازاریاب‌ها تلاش خواهند کرد تا دیپ‌فیک‌های «واقعی انسانی» ایجاد کنند تا «واقعی» به نظر برسند. اما ما همچنین تحقیقاتی داریم که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان می‌توانند نسبت به اینفلوئنسرهای واضح مجازی بخشنده‌تر باشند. برخی از کسب‌وکارها ممکن است تلاش کنند تا این حقیقت که یک دیپ‌فیک جعلی است شناخته شود، بنابراین مصرف‌کنندگان آنها ممکن است نسبت به تخلفات خود بیشتر فعال باشند.”

https://techxplore.com/news

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *