نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:55 ق.ظ

کوسه ببری به محققان کمک می کند تا بزرگترین علفزار دریای جهان را در زیر کرانه های باهاما کشف کنند.

دینا ترزا -03 نوامبر 2022- کوسه های ببر اغلب در اطراف مراتع علف های دریایی یافت می شوند.کریستینا میترمایر و SeaLegacy، 2021

اکوسیستم های علف دریایی جذاب هستند. آنها مراتع سرسبز و زیر آب را تشکیل می دهند که میزبان طیف فوق العاده متنوعی از حیوانات دریایی مانند ماهی، لاک پشت، خرچنگ و سایر پستانداران دریایی هستند، آنها یکی از مولدترین اکوسیستم ها در جهان هستند، و در جذب کربن جهانی بسیار کارآمد هستند.

آنها همچنین کمی کاوش شده اند، کمتر ارائه شده اند، و بنابراین اسرار اقیانوس را در خود جای داده اند – برای نشان دادن، در اوایل امسال، دانشمندان ذخایر عظیمی از قند را در اکوسیستم های علف دریایی پیدا کردند. چه کسی می توانست حدس بزند؟

در قسمت دیگری از افشای اسرار اقیانوس، یک مطالعه جدید نشان داد که کوسه‌های ببر به محققان کمک کردند تا بزرگترین علفزار دریای جهان را که در آب‌های باهاما قرار دارد، پیدا کنند.

مهم ترین سینک کربن آبی روی این سیاره

تحقیقات قبلی تأیید کرده بود که حداقل 869 مایل مربع (2250 کیلومتر مربع) از علف‌های دریایی در سراسر کرانه‌های باهاما امتداد یافته است، اما همیشه می‌دانستند که در آنجا مقادیر بیشتری وجود دارد.

به لطف کوسه‌های ببری، محققان 41 درصد افزایش نسبت به برآورد پیش‌بینی‌شده را گزارش کردند – مساحتی بالغ بر 35521 مایل مربع (92000 کیلومتر مربع) زیستگاه علف‌دریایی در سراسر سواحل باهاما.

محققان دانشگاه کارلتون در کانادا، دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله در عربستان سعودی، کالج ترینیتی در ایرلند، و زیر امواج، یک سازمان غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست مستقر در ویرجینیا، نتایج خود را در مجله Nature Communications منتشر کردند.

آستین گالاگر، نویسنده ارشد این مطالعه، مدیر ارشد اجرایی غیرانتفاعی جهانی کربن آبی زیر امواج، گفت: “این کشف باید ما را به آینده اقیانوس‌هایمان امیدوار کند. این نشان می‌دهد که چگونه همه چیز به هم مرتبط است.”کوسه‌ها ما را به اکوسیستم علف‌دریایی در باهاما هدایت کردند، که اکنون می‌دانیم احتمالاً مهم‌ترین غرق کربن آبی روی این سیاره است.

محققان دوربین‌های ثبت زیستی را روی باله‌های پشتی کوسه‌ها نصب کردند و سپس از برچسب‌های ماهواره‌ای برای ردیابی کوسه‌های ببری که در باهاما شنا می‌کردند، استفاده کردند. نویسندگان به Popular Science گفتند، اگرچه قبلاً از دوربین‌ها بر روی حیوانات استفاده شده بود، این مطالعه اولین استفاده از دوربین‌های 360 درجه را بر روی یک حیوان دریایی برای نقشه‌برداری از بستر دریا نشان داد.

ولز هاو، مدیر برنامه در کربن آبی زیر امواج پروژه، در مصاحبه با PopSci گفت: “در تایید انواع مختلف زیستگاه های اعماق دریا در باهاما، و استفاده مربوط به آنها توسط کوسه ها، ما متوجه شدیم که کوسه های ببری حدود 70 درصد از زمان خود را صرف شنا بر روی چمنزارهای علف دریایی می کنند.”.

ثابت شد که کوسه ها کمک بزرگی هستند. آنها به محققان اجازه دادند تا به مناطق غیرقابل دسترس برای انسان نگاه کنند. آنها بیش از 2465 مایل را در هر دو منطقه کرانه باهاما شنا کردند.

هاو، که همچنین یکی از نویسندگان این مطالعه جدید است، ادامه داد: کوسه‌های ببری بسیار زیر عمق علف‌های دریایی گسترش می‌یابند و بیشتر به داخل بانک بزرگ باهاما می‌رسند، مناطقی که دسترسی انسان از نظر لجستیکی امکان‌پذیر نیست. “هنگام بررسی فیلم دوربین، بزرگترین رفتار قابل توجه این بود که چقدر از زمان آنها صرف گشت زنی در علفزارهای دریایی می شود.”

در طول دهه های گذشته، پوشش علف های دریایی به سرعت در حال کاهش بوده است. این به نوبه خود، ظرفیت جذب اکوسیستم آنها را کاهش داده و مقادیر زیادی کربن را در جو آزاد می کند. مطالعات قبلی نشان می دهد که ظرفیت حذف علف های دریایی می تواند 30 برابر سریعتر از جنگل های بارانی باشد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *