نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 11:24 ب.ظ

چگونه ایجاد جامعه ( شبکه مخاطبان ) به کسب و کار شما مزیت رقابتی می دهد

نوشته ناتالی لونووا

وقتی این روزها عنوان “CMO” را می شنوید، ممکن است به “مدیر ارشد بازاریابی” یک شرکت اشاره نکند، بلکه به “مدیر ارشد جامعه” آن اشاره دارد. ظهور این نقش جدید CMO اجتناب ناپذیر بود، زیرا برندهای بیشتر و بیشتری شروع به درک تفاوت بین ایجاد یک جامعه ( شبکه مخاطبان )در مقابل ساختن/خرید کردن دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی کرده اند. و امروزه برخی از جوامع آنقدر قدرتمند هستند که می توانند بر یک شرکت تأثیر بگذارند تا طراحی محصول و همچنین استراتژی کلی بازاریابی تجاری آن را تغییر دهد.

چه در حال ساختن انجمن خود بر روی یک پلتفرم اجتماعی رایگان مانند فیس بوک باشید، چه در یک پلت فرم انجمن خصوصی که کاربران باید وارد آن شوند، ایجاد انجمن برای کسب و کار شما مزایای زیادی دارد. مزایای جامعه سازی

1. از نزدیک روندهای بازار، خواسته ها و نیازهای مشتری را زیر نظر داشته باشید

آیا می خواهید بدانید که کاربران شما چه ویژگی هایی می خواهند؟ آیا می خواهید بدانید که کاربران شما در مورد محصولات و خدمات شما چه فکری می کنند؟ چه کسی ناراضی است و می رود؟ به جای (یا علاوه بر) اشتراک در ابزارهای گران قیمت پیش‌بینی ریزش یا ارسال نظرسنجی‌های ایمیلی که باز نمی‌شوند، می‌توانید همه چیز را با مشاهده و تعامل با جامعه خود پیگیری کنید.

جوامع تعامل را افزایش می دهند، باعث می شوند مشتریان شما احساس ارزشمندی کنند، و به شما کمک می کنند تصمیماتی را بگیرید که کاربران به آن اهمیت می دهند.

2. از مشتریان خود فراتر از ایمیل، چت زنده یا تماس تلفنی حمایت کنید

همه این روش‌های ارتباطی – ایمیل، چت زنده، تلفن – با تنها یک استثنا عالی هستند. آنها فقط اجازه مکالمات یک به یک را می دهند، نه یک به چند و چند به چند.

وقتی شروع به میزبانی منظم پرسش و پاسخ زنده، وبینارها یا مصاحبه می کنید، دیگر یک فروشنده دیگرنیستید. می توانید رویدادهای زنده خود را با موارد زیر جذاب تر کنید:

    پاسخ به سوالات متداول

    دریافت سوالات از کاربران در حالت زنده

    مصاحبه با رهبران صنعت

    اشتراک گذاری محتوای فقط برای اعضا

    پیش نمایش ویژگی های جدید

علاوه بر این، می‌توانید ویدیوهای زنده خود را به وبینارهای درخواستی، ویدیوهای YouTube، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد تبدیل کنید.

3. ایده های زیادی برای محتوای خود دریافت کنید (مستقیماً از طرف مصرف کنندگان!)

روی یک پست وبلاگ جدید کار می کنید؟ نوشتن کتاب؟ برگزاری یک رویداد عمومی؟ ممکن است مطمئن نباشید که چه عنوانی را انتخاب کنید یا روی چه موضوعاتی تمرکز کنید.

من مطمئن نبودم که کتاب آینده ام درباره جامعه سازی را چه عنوان کنم، بنابراین سؤالی را در گروه فیس بوک خود پست کردم. اعضای انجمن من به “رشد تحت رهبری جامعه” رای دادند و من با این عنوان جلو رفتم، اگرچه ناشر تقریباً متقاعد شده بود عنوان دیگری انتخاب کنم.

سوالاتی از این قبیل بپرسید فقط برای ایجاد تعامل و انتخاب نظر افراد نیست. همچنین به ایجاد پیش بینی در میان اعضای جامعه کمک می کند و آنها را برای محصول نهایی هیجان زده می کند. مردم تمایل دارند از چیزی که به ایجاد آن کمک کرده اند حمایت کنند.

4. در کمترین زمان تایید دریافت کنید

جلب نظر مشتریان سخت است و کسب و کارها دائماً به دنبال نکات و ترفندهای جدید برای درخواست از مشتریان هستند. هنگامی که به صورت روزانه با کاربران خود در ارتباط هستید، روند درخواست بررسی بسیار آسان تر می شود.

یک پست جذاب منتشر کنید که از مشتریان می‌خواهد توصیفات ویدیویی را ضبط کنند، یا از آنها بخواهید در یک وب‌سایت بررسی بازخورد ارائه کنند. تا زمانی که کاربران شما از محصول شما راضی هستند و با شما در ارتباط هستند، گرفتن تایید ها نباید مشکلی ایجاد کند. و برای افزایش نرخ پاسخ درخواست بازخورد شما نیازی به “استراتژی های مخفی و سطح بالا” نیست.

5. زندگی را برای تیم پشتیبانی مشتری خود آسان کنید

طبق گفته SuperOffice، میانگین زمان پاسخگویی به درخواست های خدمات مشتری 12 ساعت و 10 دقیقه است. با این حال، مشتریان در عرض چند دقیقه، اگر نه فورا، پاسخ می خواهند.

یک انجمن آنلاین می تواند به شادتر کردن کاربران شما و کاهش حجم کاری نمایندگان پشتیبانی شما کمک کند. هنگامی که یک عضو سؤالی را در انجمن پست می کند و نماینده پشتیبانی شما به آن پاسخ می دهد، پاسخ نه تنها به پوستر اصلی کمک می کند، بلکه به سایر اعضایی که ممکن است سؤال مشابهی داشته باشند کمک می کند. همچنین، این احتمال وجود دارد که سایر اعضای انجمن قبل از پاسخ دادن به نمایندگان پشتیبانی شما به این سؤال پاسخ دهند.

بهترین بخش همه اینها این است که “جامعه مشتری” که شما پرورش داده اید، احساس می کند یک جامعه واقعی است، جامعه ای که در آن افراد یکدیگر را می شناسند و به یکدیگر کمک می کنند.

6. مخاطبان طرفداران و شرکای خود را افزایش دهید

جای تعجب نیست که اعضای انجمن شما احتمالاً فعال ترین خوانندگان وبلاگ، شنوندگان پادکست و بینندگان کانال YouTube شما خواهند بود. آنها همچنین جزو اولین کسانی خواهند بود که در رویدادهای عمومی شما مانند اجلاس ها و وبینارها ثبت نام می کنند یا کتاب جدیدی را که به تازگی منتشر کرده اید می خوانند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که در حال انجام برخی مشارکت ها با اعضای جامعه خود هستید. از تبادل پیوندها و انتشار پست‌های مهمان گرفته تا راه‌اندازی فرصت‌های بازاریابی مشترک بزرگ‌تر، جامعه شما مکان مناسبی است نه تنها برای حمایت و تعامل، بلکه برای ارتباط نیز. همچنین ممکن است مصاحبه با اعضای جامعه در پادکست خود یا انتشار نقل قول از آنها در پست بعدی وبلاگ خود را در نظر بگیرید.

7. مشاهده کنید که کاربران خود محصولات و خدمات شما را افزایش می دهند

آنچه اغلب در این نوع جوامع اتفاق می‌افتد این است که اعضا در مورد ویژگی‌های محصولات یا خدماتی که ممکن است برخی از مشتریان از آن آگاه نباشند سؤالاتی مطرح می‌کنند. این اغلب در جوامعی که در اطراف شرکت‌های SaaS (نرم‌افزار به‌عنوان سرویس) ساخته شده‌اند، اتفاق می‌افتد، که در آن‌ها کاربران طرح‌های سطح بالاتر سؤالی درباره ویژگی خاصی که در طرح‌های سطح پایین‌تر موجود نیست، پست می‌کنند. وقتی سایر اعضا نظرات را می خوانند و بحث را می بینند، ممکن است به آن ویژگی علاقه مند شوند و ممکن است مزایا را بررسی کنند و طرح موجود خود را ارتقا دهند.

نه ایمیل و هیچ اعلان فشاری لازم نیست. اعضای انجمن شما فروش بالایی را برای شما انجام خواهند داد.

8. با کاهش دسترسی ارگانیک فیس بوک مبارزه کنید

وقتی چیزی جدید را در صفحه شرکت فیس بوک خود پست می کنید، این احتمال وجود دارد که فقط 5.5٪ از دنبال کنندگان شما واقعاً آن را ببینند و فقط 3.6٪ از آنها درگیر شوند. این به این دلیل است که دسترسی ارگانیک فیس بوک در حال کاهش است و این شرکت از شما می خواهد که به جای آن تبلیغات را روی پلتفرم خود اجرا کنید.

اما با داشتن یک انجمن آنلاین در فیس بوک، اعضای گروه شانس بیشتری برای دیدن پست های شما از سایر اعضا به صورت رایگان در فیدهایشان دارند. و هرچه تعداد اعضای بیشتری که نظرات خود را بنویسند و با پست جدید درگیر شوند، بیشتر قابل مشاهده است.

9. ارجاع دریافت کنید و جامعه خود را رشد دهید

برخی از شرکت ها قوانین سختگیرانه ای دارند که فقط مشتریانی که پول پرداخت می کنند مجاز به پیوستن به گروه های آنها هستند. با این حال، بسیاری از شرکت ها نیز انگیزه دارند که به افراد خارجی اجازه ورود بدهند، زیرا این راهی برای پرورش اعضای جدید و تبدیل آنها به مشتریان پولی است. بر اساس یک مطالعه، 68 درصد از جوامع با علامت تجاری می گویند که جامعه به آنها کمک کرده است که سرنخ های جدید ایجاد کنند.

قوانین جامعه شما به نوع جامعه ای که می خواهید بسازید بستگی دارد. اگر جامعه شما عمدتاً برای حمایت از کاربران شما و کمک به آنها برای احساس خاص بودن است، پس احتمالاً نباید اجازه دهید افراد خارجی وارد شوند. با این حال، اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک رهبر فکری قرار دهید و افرادی را جمع آوری کنید که اشتیاق مشابهی دارند، پس جامعه شما باید برای همه باز باشد.

هنگامی که یک جامعه را ایجاد کردید و در مرحله رشد هستید، به مزایای داشتن یک جامعه پی خواهید برد. در پایان، رشد بیشتر به حفظ مشتری، مشارکت و ارتباطات مربوط می شود تا تبلیغات و فروش.

https://www.allbusiness.com/community-building-gives-your-business-competitive-advantage-142198-1.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=10-15-22&utm_content=How+Community+Building+Gives+Your+Business+a+Competitive+Advantage

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *