نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 8:55 ب.ظ

محققان تفاله های قهوه باقیمانده را به ریزجلبک ها تغذیه می کنند تا بیودیزل با انتشار کم تولید کنند

1 نوامبر 2022 توسط دانشگاه استون -ریزجلبک ها اعتبار: دانشگاه آستون

دو محقق دانشگاه آستون پس از “تغذیه” و رشد ریزجلبک ها بر روی باقی مانده قهوه، بیودیزل با کیفیت بالا تولید کردند.دکتر Vesna Najdanovic مدرس ارشد مهندسی شیمی و دکتر Jiawei Wang بخشی از تیمی بودند که جلبک‌هایی را پرورش دادند که سپس به سوخت تبدیل شدند.

فقط در بریتانیا، تقریباً 98 میلیون فنجان قهوه در روز نوشیده می‌شود که به مقدار زیادی تفاله‌های قهوه مصرف شده کمک می‌کند که به‌عنوان ضایعات عمومی پردازش می‌شوند و اغلب در دفن زباله یا سوزاندن ختم می‌شوند.

با این حال محققان دریافتند که تفاله های قهوه مصرف شده هم مواد مغذی برای تغذیه فراهم می کند و هم ساختاری که ریزجلبک ها (Chlorella vulgaris sp.) می توانند روی آن رشد کنند.

در نتیجه، آنها توانستند بیودیزل پیشرفته ای استخراج کنند که حداقل آلایندگی و عملکرد موتور را تولید می کند و با مشخصات ایالات متحده و اروپا مطابقت دارد.این مطالعه در بررسی های انرژی تجدیدپذیر و پایدار ظاهر می شود.

تاکنون جلبک ها بر روی موادی مانند فوم پلی یورتان و نایلون که هیچ ماده مغذی ارائه نمی دهند، پرورش داده می شده است. با این حال، محققان دریافتند که سلول های ریز جلبکی می توانند بدون نیاز به سایر مواد مغذی خارجی روی قهوه باقی مانده رشد کنند.آنها همچنین دریافتند که قرار گرفتن جلبک ها در معرض نور به مدت 20 ساعت در روز و تاریکی تنها به مدت چهار ساعت در روز، بیودیزل با بهترین کیفیت را ایجاد می کند.

دکتر ناجدانوویچ می گوید که “این یک پیشرفت در سیستم کشت میکروجلبک است.”

بیودیزل حاصل از ریزجلبک‌های متصل به تفاله‌های قهوه مصرف‌شده می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای تجاری‌سازی مواد اولیه باشد و از رقابت با محصولات غذایی اجتناب کند.علاوه بر این، استفاده از این ماده اولیه می‌تواند قطع درختان نخل برای استخراج روغن برای تولید سوخت زیستی را کاهش دهد.در جنوب شرقی آسیا این امر منجر به جنگل زدایی مداوم و افزایش انتشار گازهای گلخانه ای شده است.

https://techxplore.com/news

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *