نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:57 ب.ظ

شنیدن صدای پرندگان با مزایای سلامت روانی پایدار مرتبط است

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تحقیقات جدید کینگز کالج لندن نشان می‌دهد که دیدن یا شنیدن صدای پرندگان با بهبود سلامت روانی مرتبط است که می‌تواند تا هشت ساعت طول بکشد.

این بهبود همچنین در افرادی که افسردگی داشتند – شایع‌ترین بیماری روانی در سراسر جهان – مشهود بود که نشان‌دهنده نقش بالقوه حیات پرندگان در کمک به افراد دارای شرایط سلامت روان است.

این مطالعه که در Scientific Reports منتشر شد، از اپلیکیشن Urban Mind برای گوشی‌های هوشمند برای جمع‌آوری گزارش‌های بی‌درنگ سلامت روان افراد در کنار گزارش‌های دیدن یا شنیدن آواز پرندگان استفاده کرد.

رایان هامود، نویسنده اصلی، دستیار پژوهشی در مؤسسه روان‌پزشکی، روان‌شناسی و علوم اعصاب (IoPPN)، کالج کینگ لندن، می‌گوید: «شواهد فزاینده‌ای در مورد مزایای سلامت روان در زندگی در طبیعت وجود دارد و ما به طور شهودی فکر می‌کنیم که وجود آواز پرندگان به بهبود خلق و خوی ما کمک می کنند. با این حال، تحقیقات کمی وجود دارد که در واقع تأثیر پرندگان را بر سلامت روان در زمان واقعی و در یک محیط واقعی بررسی کرده باشد. با استفاده از برنامه ذهن شهری ما برای اولین بار این پیوند مستقیم بین دیدن یا شنیدن پرندگان و خلق و خوی مثبت را نشان دادیم.. امیدواریم این شواهد بتواند اهمیت حفاظت و فراهم کردن محیط‌هایی را برای تشویق زندگی با  پرندگان، نه تنها برای تنوع زیستی، بلکه برای سلامت روان ما، نشان دهد.»

این مطالعه بین آوریل 2018 و اکتبر 2021 انجام شد و 1292 شرکت‌کننده 26856 ارزیابی را با استفاده از برنامه ذهن شهری که توسط کینگز کالج لندن، معماران منظر J&L Gibbons و بنیاد هنری Nomad Projects توسعه داده شده است، تکمیل کردند.

شرکت‌کنندگان در سراسر جهان جذب شدند و اکثریت آنها در بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا مستقر بودند.

این اپلیکیشن سه بار در روز از شرکت‌کنندگان می‌پرسید که آیا می‌توانند پرنده‌ها را ببینند یا صدایشان را بشنوند، و به دنبال آن سؤالاتی در مورد سلامت روانی پرسیده شد تا محققان بتوانند ارتباطی بین این دو برقرار کنند و تخمین بزنند که این ارتباط چقدر طول کشیده است.

این مطالعه همچنین اطلاعاتی را در مورد تشخیص‌های موجود در مورد بیماری‌های روانی جمع‌آوری کرد و دریافت که شنیدن یا دیدن حیات پرندگان با بهبود سلامت روان در افراد سالم و افراد مبتلا به افسردگی مرتبط است. محققان نشان دادند که ارتباط بین پرندگان و رفاه ذهنی با عوامل محیطی همزمان مانند وجود درختان، گیاهان یا آبراه ها توضیح داده نمی شود.

نویسنده ارشد، آندریا مچلی، پروفسور سلامت روان در IoPPN، کالج کینگ لندن، گفت: “اصطلاح خدمات اکوسیستم اغلب برای توصیف مزایای جنبه های خاصی از محیط طبیعی بر سلامت جسمی و روانی ما استفاده می شود. اثبات علمی این مزایا می تواند دشوار باشد. مطالعه ما یک پایه شواهد برای ایجاد و حمایت از فضاهای تنوع زیستی که پناهگاه حیات پرندگان است، فراهم می کند، زیرا این به شدت با سلامت روان ما مرتبط است. علاوه بر این، یافته ها از اجرای اقداماتی برای افزایش فرصت ها برای مردم حمایت می کند. برای مواجهه با حیات پرندگان، به ویژه برای کسانی که با شرایط سلامت روانی مانند افسردگی زندگی می کنند.”

شریک پژوهشی و معمار محیط، جو گیبونز، از J & L Gibbons، گفت: “چه کسی به پیچیدگی های ملودیک گروه کر سپیده دم در اوایل صبح بهاری توجه نکرده است؟ تجربه ای چندحسی که به نظر می رسد زندگی روزمره را غنی می کند، صرف نظر از حال و هوای ما. این تحقیق هیجان انگیز نشان می دهد که چقدر دیدن و صدای آواز پرندگان روحیه را تقویت می کند. شواهد جالبی را به دست می دهد که  تنوع زیستی از نظر سلامت روانی بازسازی کننده است. دوزهای طبیعت، ارزشمند و ماندگار است.”

این مطالعه “ارزیابی لحظه ای اکولوژیکی مبتنی بر تلفن های هوشمند مزایای سلامت روان پرندگان را نشان می دهد” در گزارش علمی منتشر شد.

Medicalxpress.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *