نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 3:01 ب.ظ

تفاهم نامه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی با هلال احمر در خصوص تدارکات پزشکی

1401-08-10

در راستای توسعه فناوری در حوزه فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی:

تفاهم نامه همکاری و سرمایه‌گذاری بین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با هدف مشارکت، همکاری و سرمایه گذاری در حوزه های نوآوری و دانش بنیان امضا شد.

به گزارش روابط عمومی،سازمان تفاهم نامه همکاری و سرمایه‌گذاری بین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با هدف مشارکت، همکاری و سرمایه گذاری در حوزه های نوآوری و دانش بنیان شامل اجرای پروژه تحقیقاتی، تولید محصولات، صنعتی سازی و تجاری سازی در حوزه های تجهیزات و ملزومات پزشکی، دارویی ( داروهای گیاهی و سنتزی)  و همکاری در جذب منابع و اعتبارات در خصوص طرح های مشترک صبح امروز در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران امضا شد.

در ابتدای این جلسه دکترحسن  زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به اینکه روند توسعه کشور از مسیر دانش و فناوری پیش خواهد رفت، بیان داشت: نگاه امروز ما در این تفاهم نامه این است که در بخش تولیدات دانش محور بتوانیم خلأهای فناوری را جبران و به خودباوری برسیم.

معاون وزیر در ادامه به زمینه‌های مختلفی که می‌توانند سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با شرکت‌های تابعه سازمان تدارکات پزشکی فعالیت داشته باشند اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها حوزه تجهیزات پزشکی به ویژه برای بخش دیالیز و دستگاه دیالیز همراه است. با همکاری مشترک می‌توانیم صنعت دیالیز را در مجموعه هلال احمر گسترش دهیم و با دانش روز بتوانیم تجاری‌سازی را در این زمینه ایجاد کنیم و این با تقویت بخش پژوهش و تحقیقات در هلال احمر حاصل خواهد شد و امیدواریم به سمت و سویی برویم که داروهای خاص را نیز بتوانیم در سطح ملی تولید کنیم.

در ادامه جلسه  دکتر علیرضا عسکری با اشاره به شعار راهبردی امسال از سوی مقام معظم‌ رهبری بیان کرد؛ همکاری با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی پتانسیل جدیدی را در شرکت‌های تولیدی ما ایجاد می کند و این ارتباط بین دانش و صنعت منجر به رونق تولید درشأن مردم  ایران مبنی بر شعار امسال که به عنوان یک راهبرد اجتناب‌ناپذیر است خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی افزود:  بنده اذعان دارم که عمده نقص‌ بخش سلامت محور به موضوع تحقیق و توسعه بازمی‌گردد و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران یکی از سازمان‌های پیشتاز در این زمینه است که می‌تواند این خلاء را برطرف کند و منجر به هم افزایی شود. این همکاری و تعامل فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد و انشاالله تفاهم نامه را وارد فاز عملیاتی کرده و با بومی سازی محصولات در بخش صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیازهای واقعی را برای سال‌های آینده نیز پوشش دهیم. با تقویت بخش تحقیق و توسعه می بایست در بخش دیالیز آنچه را در شأن بیماران نیازمند دیالیزی است انجام دهیم و اگر در این بخش موفق شویم در سایر حوزه‌ها نیز می‌توانیم خودکفا شویم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *