نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:03 ق.ظ

بزرگترین مزرعه بادی جدید جهان می تواند برق 13 میلیون خانه را تامین کند

بابا تمیم -27 اکتبر 2022 -نمای جلویی مجموعه ای از توربین های بادی دریایی.

چین قصد دارد رکورد خود را برای بزرگترین مزرعه بادی جهان با ساخت یک مزرعه جدید قبل از سال 2025 بشکند که می تواند انرژی بیش از 13 میلیون خانه را تامین کند.

چهاردهمین برنامه پنج ساله چائوژو، استان گوانگدونگ چین، منتشر شد و برنامه های بلندپروازانه این شهر برای پروژه 43.3 گیگاواتی (GW) در تنگه تایوان را تشریح کرد.کار روی این پروژه “قبل از سال 2025” آغاز خواهد شد. به گفته مقامات استان گوانگدونگ، این نیروگاه پس از اتمام از بزرگترین مزرعه بادی جهان پیشی خواهد گرفت.

پایگاه نیروی بادی Jiuquan در چین، یک تاسیسات عظیم با ظرفیت 20 گیگاوات، در حال حاضر بزرگترین مزرعه بادی جهان است.

شهری در استان فوجیان در اوایل سال جاری پروژه ای به ارزش 1 تریلیون یوان (138 میلیارد دلار) را پیشنهاد کرد که شامل 50 گیگاوات باد دریایی بود.

چین با داشتن بیش از 25 درصد از ظرفیت انرژی بادی جهان، ادعا می شود که در انرژی بادی پیشرو جهان است.چین برای شکستن رکورد خود: بزرگترین مزرعه بادی جدید جهان می تواند برق 13 میلیون خانه را تامین کند. این مزرعه 10 کیلومتری که دارای هزاران توربین بادی قوی خواهد بود، بین 75 تا 185 کیلومتر (47 و 115 مایل) از ساحل کار خواهد کرد.و به دلیل ویژگی های توپوگرافی متمایز منطقه و موقعیت بادخیز، این توربین ها قادر خواهند بود بین 43 تا 49 درصد مواقع کار کنند، یعنی 3800 تا 4300 ساعت در سال.

یک گیگاوات یک میلیارد وات است و برای تولید یک گیگاوات برق به 3 میلیون پنل خورشیدی نیاز است. 100 میلیون LED یا 300000 خانه معمولی اروپایی هر کدام ممکن است با یک گیگاوات برق داشته باشند.

بر اساس گزارش یورونیوز، ظرفیت 43.3 گیگاواتی تولید برق این تاسیسات می تواند برق 13 میلیون خانوار را تامین کند که برابر با 4.3 میلیارد چراغ LED است.

بیش از 99 درصد برق نروژ از نیروگاه های برق آبی با ظرفیت 31 گیگاوات تامین می شود که کمتر از پروژه جدید مزرعه بادی چین است. رکوردشکنی مزرعه فراساحلی بزرگتر از مجموع تمام نیروگاه های نروژ خواهد بود

مجموع ظرفیت نیروی بادی خشکی و فراساحلی جهان تا پایان سال 2021 به 830 گیگاوات رسید. بیش از نیمی از این میزان از چین تامین می شود.در طول پنج سال گذشته، این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان ظرفیت نیروی بادی فراساحلی نصب کرده است.

تا سال 2025، این ابرقدرت آرزو دارد که یک سوم برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، هدف دوردست رسیدن به صفر خالص تا سال 2060 است.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در 16 اکتبر هنگام سخنرانی در کنگره حزب گفت: “ما فعالانه و محتاطانه در جهت اهداف رسیدن به اوج انتشار کربن و بی طرفی کربن کار خواهیم کرد.”

بر اساس منابع انرژی و منابع چین، ما ابتکاراتی را برای رسیدن به اوج انتشار کربن به روشی کاملاً برنامه‌ریزی شده و مرحله‌ای، مطابق با اصل دریافت جدید قبل از دور انداختن قدیمی‌ها، پیش خواهیم برد.»

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، یک سازمان بین دولتی مستقل که مقر آن در پاریس است، باد خشکی یک فناوری بالغ است که در 115 کشور در سراسر جهان وجود دارد، در حالی که باد دریایی هنوز در مراحل اولیه گسترش است و ظرفیت آن تنها در 19 کشور وجود دارد.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، سال 2021 شاهد افزایش بی سابقه در تولید باد بود. با این حال، رشد قابل توجهی بیشتر برای رسیدن به خط سیر سناریوی صفر خالص مورد نیاز است.

https://interestingengineering.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *