نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:15 ب.ظ

محققان فناوری تشخیص خوردگی را برای جلوگیری از نشت در لوله ها بهبود می بخشند

26 اکتبر 2022 -توسط پژوهشکده جنوب غرب

موسسه تحقیقاتی Southwest (SwRI) نسل بعدی مبدل‌ها را ایجاد کرده است که از فناوری امواج هدایت‌شونده اولتراسونیک برای تشخیص ناهنجاری‌ها در لوله‌ها استفاده می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد از نشت قبل از شروع آن جلوگیری کنند. این دستگاه که از فناوری سنسور مغناطیسی (MsS) توسعه یافته توسط SwRI استفاده می‌کند، در کنفرانس سالانه انجمن آزمایش‌های غیرمخرب آمریکا (ASNT) در نشویل، تنسی، از 31 اکتبر تا 3 نوامبر به نمایش گذاشته می‌شود.

سرگئی وینوگرادوف، مهندسی از  کارکنان SwRI که این فناوری را با مهندس کیت بارتلز و سایر کارکنان SwRI توسعه داده است، گفت: “خوردگی خط لوله که منجر به نشتی می شود، بسیار رایج است.” “فقط چند روش فعلی برای تشخیص عیوب قبل از ایجاد نشتی وجود دارد. اغلب، لوله پس از وقوع نشتی تعمیر و بازرسی مجدد می شود. ما فناوری ای را توسعه داده ایم که می تواند به طور مداوم وضعیت لوله را کنترل کند و امیدواریم از نشت جلوگیری کند. در وهله اول اتفاق می افتد.”

این فناوری به عنوان یقه ( واسطه ) مبدل مغناطیسی (MsT) شناخته می شود. در ابتدا توسط SwRI در سال 2002 توسعه یافت. نسخه به روز شده دارای یک طراحی صاف و نازک است که به آن اجازه می دهد در لوله ها در فضاهای تنگ استفاده شود. در پیکربندی های سفارشی، می تواند تا 400 درجه فارنهایت گرما را تحمل کند. طراحی جدید و قطعه‌بندی‌شده MsT همچنین دارای هشت حسگر است که به مبدل توانایی تشخیص دقیق‌تر خوردگی لوله را می‌دهد.

یقه MsT از حسگرهای مغناطیسی استفاده می کند که امواج هدایت شده را تولید و دریافت می کند که در امتداد یک ساختار کشیده منتشر می شود و توسط مرزهای آن هدایت می شود. این تکنیک به امواج اجازه می دهد تا مسافت های طولانی را با اتلاف انرژی کمی طی کنند. در برخی موارد، صدها متر را می توان از یک مکان بازرسی کرد، اگرچه موانعی مانند کوپلینگ ها به یک سنسور اضافی نیاز دارند.

وینوگرادوف گفت: «به جای استفاده از یک حسگر برای پوشش کل محیط لوله، که اجازه می دهد فقط موقعیت محوری یک ناهنجاری اندازه گیری شود، اکنون هشت حسگر در مبدل داریم. هر یک از حسگرها به طور مستقل به سیستم الکترونیک متصل هستند تا تمام سیگنال های موج هدایت شونده ممکن را بتوان به دست آورد. الگوریتم ها این اطلاعات را برای شناسایی و مکان یابی بهتر ناهنجاری از نظر محوری و محیطی ترکیب می کنند و رشد خوردگی را می توان با بررسی داده ها نظارت کرد. مجموعه ها در طول زمان به دست می آیند.”

سیستم MsS می تواند داده ها را از طریق یک واحد فرستنده بی سیم یا از طریق یک اتصال سیمی به یک ترمینال راه دور ارسال کند. این در درجه اول برای خطوط لوله انتقال نفت و گاز طراحی شده است تا از نشت های پرهزینه و آسیب زا قبل از شروع آنها جلوگیری کند. با این حال، این فناوری همه کاره است و برای سایر لوله‌های صنعتی مانند لوله‌هایی که برای آب، گرمایش یا کارخانه‌های شیمیایی استفاده می‌شوند، استفاده شده است.

https://techxplore.com/news

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *