نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:39 ق.ظ

این ربات کشاورزی جدید از لیزر برای از بین بردن 200000 علف هرز در ساعت استفاده می کند

لوکیا پاپادوپولوس -21 اکتبر 2022-لیزر ویدر.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، در ماه فوریه، شرکت رباتیک کشاورزی Carbon Robotics از ابزار LaserWeeder 2022 خود، یک راه حل مقرون به صرفه کنترل علف های هرز برای محصولات ردیفی ویژه در مقیاس بزرگ، رونمایی کرد.

این ربات متشکل از یک ربات کششی خودکار و لیزری است که به طور یکپارچه به پشت تراکتورها متصل می شود تا 200000 علف هرز را در ساعت با لیزر از بین ببرد. این 100000 مورد بیشتر از زمانی است که برای اولین بار در سال 2021 معرفی شد.

پل مایکسل، مدیرعامل و موسس Carbon Robotics، گفت: “ما اثربخشی فناوری وجین لیزری خود و مزایای بی‌شمار آن را به کشاورزان، از جمله محصولات و خاک سالم‌تر، کاهش استفاده از علف‌کش‌ها، کاهش هزینه‌های شیمیایی و نیروی کار، ثابت کرده‌ایم.”

ما برای تامین بهترین نیازهای کشاورزان، طراحی محصول خود را تطبیق داده‌ایم، اما همچنان از فناوری اثبات شده وجین لیزری خود استفاده خواهیم کرد. ماموریت ما همیشه ارائه مؤثرترین ابزارها به کشاورزان بوده است و تقاضای زیاد برای LaserWeeders گواه این است که به آنها کمک می کنیم تا یک مشکل جدی را حل کنند.

این دستگاه جدید دارای 30 لیزر CO2 صنعتی است که بیش از 3 برابر لیزرهای خودران LaserWeeder Carbon Robotics است. تولیدکنندگانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند تا 80 درصد در هزینه‌های مدیریت علف‌های هرز با دوره سربه‌سری دو تا سه سال صرفه‌جویی می‌کنند،.

بهتر از آن، مدل جدید بدون زحمت در زیرساخت‌های کشاورزی موجود ادغام می‌شود، در حالی که زمین بیشتری را پوشش می‌دهد و مشکلات مرتبط با سمپاشی، وجین دستی و وجین مکانیکی را حل می‌کند.

این دستگاه همچنین دارای فناوری پیشرفته هوش مصنوعی است که ربات را قادر می سازد تا علف های هرز را با استفاده از انرژی حرارتی فورا شناسایی، هدف قرار داده و در حالی که به طور مداوم غلت می زند، از بین برود. علاوه بر این، دارای یک سیستم روشنایی است که LaserWeeder را قادر می سازد تا تقریباً در تمام شرایط آب و هوایی روز یا شب کار کند.

جف موریسون، مدیر نوآوری و فناوری جدید در مزارع گریم وی، گفت: “مزارع گریم وی به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و در عین حال بهینه سازی عملکرد محصول و سلامت خاک اختصاص دارد.”

ما دائماً در حال بهبود فرآیندهای خود و ارزیابی تجهیزات جدید برای حمایت از تعهد خود به این مأموریت هستیم. وقتی از فناوری وجین لیزری Carbon Robotics مطلع شدیم، مشتاق بودیم آن را در مزارع خود به کار ببریم. این رویکرد انقلابی برای وجین هرز پتانسیل ارائه دقت، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن در وجین ارگانیک را دارد که قبلاً در دسترس نبوده است، و آن را به یک راه حل ایده آل برای مدیریت علف های هرز تبدیل می کند.

روش های سنتی آسیب رساندن به محصولات و محیط زیست

سال‌هاست که کشاورزان به روش‌های سنتی وجین علف‌های هرز مانند علف‌کش‌ها، وجین مکانیکی و وجین دستی متکی بوده‌اند که هم برای محیط‌زیست و هم برای محصولات زیان‌آور هستند. وجین لیزری یک گزینه قابل اعتماد و پایدار برای کشاورزان برای مقابله با علف های هرز بدون آسیب به محیط اطراف یا آب و هوا ارائه می دهد.

جاش رابرتز، رئیس و GM مزارع Triangle در سالیناس، کالیفرنیا، گفت: “ایمن کردن نیروی کار مزرعه همچنان به طور فزاینده ای چالش برانگیز است، بنابراین ما همیشه به دنبال راه هایی برای خودکارسازی فرآیندهای خود هستیم.”

LaserWeeder یکی از پرهزینه‌ترین و زمان‌برترین کارهای مزرعه را خودکار می‌کند: وجین علف ‌های هرز. طراحی ابزار برا ی کار راحت است و به راحتی در عملیات روزانه ادغام می‌شود و در عین حال نگهداری علف‌های هرز را ساده می‌کند و ثباتی را فراهم می‌کند که کشاورزان برای حمایت از آن ارزش قائل هستند و به آن تکیه می‌کنند.

https://interestingengineering.com/innovation/farming-robot-lasers-200000-weeds-per-hour

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *