نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:02 ب.ظ

دانشمندان اکوسیستم جدیدی را در اعماق اقیانوس مالدیو کشف کردند

بابا تمیم -16 اکتبر 2022-دانشمندان از یک شناور برای جمع آوری اطلاعات در مورد پروژه نکتون استفاده می کنند.

دانشمندان در ماموریتی در مالدیو اکوسیستم جدیدی را در عمق 500 متری اقیانوس کشف کردند.بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط Nekton، انتظار می‌رود این کشف منجر به افزایش حفاظت از جانداران دریایی و ماهیگیری در این منطقه ویژه شود.

Nekton یک بنیاد تحقیقاتی غیرانتفاعی و یک موسسه خیریه ثبت شده در بریتانیا است که برای تسریع تحقیقات علمی اقیانوس و حفاظت از اقیانوس تاسیس شده است.

هم جغرافیا و هم موجودات دریایی موجود در اقیانوس اکوسیستم های دریایی را تعریف می کنند. پروفسور الکس راجرز که در طول این سفر بیش از 30 ساعت را زیر آب در زیردریایی های مأموریت سپری کرد و “منطقه تله گذاری” را زیر نظر گرفت، گفت: “این همه ویژگی های یک اکوسیستم جدید متمایز را دارد.”

پروفسور راجرز افزود: “منطقه تله گذاری در حال ایجاد واحه ای از زندگی در مالدیو است و به احتمال زیاد در سایر جزایر اقیانوسی و همچنین در دامنه قاره ها وجود دارد.”

این اکولوژی که اکنون به عنوان “منطقه تله گذاری” شناخته می شود، واحه ای از زندگی را در اعماق اقیانوس حفظ می کند.

مفهوم منطقه تله گذاری در جزایر مرجانی مالدیو پس از جمع آوری چندین نمونه بیولوژیکی، فیلم ویدئویی و نقشه برداری گسترده از سونار توسط دانشمندان ماموریت نکتون، توسعه یافت.

صخره مرجانی حلقه ای، جزیره یا مجموعه ای از جزایر به عنوان جزیره مرجانی شناخته می شود.

ماموریت نکتون مالدیو اولین کشف و مستندسازی سیستماتیک مالدیو از حیات اقیانوسی است.

پروفسور لوسی وودال، دانشمند اصلی Nekton گفت:

داده‌های تصویر، همراه با نمونه‌های بیولوژیکی که از زیردریایی‌های خود و نقشه‌برداری گسترده سونار جمع‌آوری کرده‌ایم، همگی به شکارچیان مگافون مانند کوسه‌ها و دیگر ماهی‌های بزرگ اشاره می‌کنند که از دسته‌هایی از میکرو نکتون‌ها تغذیه می‌کنند – موجودات شناگر کوچکی که در برابر چشم‌انداز زیر دریا در آن عمق به دام افتاده‌اند.

هدف نکتون بررسی اعماق اقیانوس است. داستان سرایی الهام بخش، آموزش و تحقیقات علمی، همه بخشی از ماموریت Nekton برای پیشبرد درک عمومی و علمی از اعماق اقیانوس است.

ماموریت نکتون مالدیو اولین کشف و مستندسازی سیستماتیک مالدیو از حیات اقیانوسی است.

محمد شیمال از موسسه تحقیقات دریایی مالدیو (MMRI) گفت: “من می گویم این یک موفقیت بزرگ است. ما اطلاعات زیادی را جمع آوری کرده ایم که در غیر این صورت نمی توانستیم در مدت زمان کوتاهی به آنها دست پیدا کنیم.”

ما در مستندسازی محیط های عمیق دریا و از عمق [1000 متر] تا حدود 500 متر کار موفقی انجام داده ایم.”

در سفر 34 روزه Nekton، دانشمندان مالدیوی و شرکای خارجی آنها تحقیقات جامعی را روی این سازه‌های طبیعی انجام دادند و نمونه‌هایی از آن جمع‌آوری کردند.

ماموریت نکتون در مالدیو همکاری بین دولت مالدیو، MMRI و دانشمندان بین المللی است و توسط ساعت ساز لوکس سوئیسی Omega که یک وسیله نقلیه زیردریایی پیشرفته Omega Seamaster II را برای این ماموریت اهدا کرده است، پشتیبانی می شود.

داده‌های ویدئویی و بیولوژیکی جمع‌آوری‌شده در طول این بررسی در مالدیو، در مقر نکتون در بریتانیا در آکسفورد و در آزمایشگاه‌های شریک مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

این کشف ممکن است پیامدهای قابل توجهی برای مدیریت ماهیگیری پایدار، دفن و ذخیره کربن، مدیریت دامنه های قاره ها و سایر جزایر اقیانوسی، و کاهش تغییرات آب و هوایی داشته باشد.

رئیس جمهور مادیوگفت: “کشف “منطقه به دام انداختن” و واحه حیات در اعماق اطراف مالدیو دانش جدید و مهمی را در اختیار ما قرار می دهد که از تعهدات حفاظتی ما و مدیریت پایدار اقیانوس ها حمایت می کند و تقریباً به طور قطع از ماهیگیری و گردشگری حمایت می کند.

حتی اگر یک اثر به دام انداختن به کانون‌های تنوع زیستی در کوه‌های زیردریایی یا کوه‌های دریایی مربوط می‌شود، هنوز به ژئومورفولوژی منحصر به فرد و ویژگی‌های بیولوژیکی جزایر اقیانوسی مانند مالدیو مرتبط نشده است.

دکتر حسین رشید حسن، وزیر شیلات، منابع دریایی و کشاورزی توضیح داد:

مالدیو، یک کشور مجمع الجزایر مرجانی، با تهدید وجودی ناشی از تأثیرات انسانی و تغییرات آب و هوایی مواجه است. برای بقای خود به عنوان یک کشور، ما باید به دنبال راه حل های مبتنی بر علم باشیم که به ما در کاهش و سازگاری با اثرات فاجعه آمیز کمک کند.

https://interestingengineering.com/science/scientists-discover-a-new-ecosystem-in-the-deep-ocean-of-maldives?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=Newsletter-17-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *