نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:15 ق.ظ

فناوری پوشیدنی پیشرفته با 1200 پنل خورشیدی کوچک که می تواند تلفن را شارژ کند.

لوکیا پاپادوپولوس -16 اکتبر 2022-دانشگاه ناتینگهام ترنت

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این موسسه ، محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت منسوجاتی را اختراع کردند که در آن بیش از هزار سلول خورشیدی مینیاتوری تعبیه شده است که می تواند ساعت هوشمند یا تلفن همراه را شارژ کند.

این پروژه توسط دکتر تئودور هیوز-رایلی، دانشیار منسوجات الکترونیکی در دانشکده هنر و طراحی ناتینگهام هدایت می شود و منجر به توسعه منسوجات بافته شده مجهز به 1200 سلول فتوولتائیک شده است.

این سلول ها ظرفیت مهار 400 میلی وات (mWatts) انرژی الکتریکی از خورشید را دارند و به راحتی می توان آنها را در لباسی مانند ژاکت قرار داد یا به عنوان بخشی از لوازم جانبی مانند کوله پشتی استفاده کرد.

منسوجات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیرویی مشابه لباس‌های روزمره را تحمل کنند و حتی می‌توان آن‌ها را در ماشینی با دمای 40 درجه سانتی‌گراد با لباس‌های دیگر بدون آسیب شست و شو داد.

سلول های خورشیدی کوچک تنها پنج میلی متر طول و 1.5 میلی متر عرض دارند. آنها بیشتر در یک رزین پلیمری ضد آب تعبیه شده اند. بهتر از آن، پوشنده آنها را نمی تواند حس کند، به این معنی که پوشیدن آنها راحت و کاربردی هستند.

هیوز رایلی، از گروه تحقیقاتی نساجی پیشرفته دانشگاه (ATRG) گفت: «این نمونه اولیه یک نگاه هیجان‌انگیز از پتانسیل آینده منسوجات الکترونیکی را نشان می‌دهد.

تا به حال تعداد کمی از مردم تصور می کردند که پوشاک یا محصولات منسوجات آنها می تواند برای تولید برق استفاده شود. و موادی که ما ساخته‌ایم، برای همه مقاصد، ظاهر و رفتاری مشابه با هر منسوجات معمولی دارد، زیرا می‌توان آن را خرد کرد و در ماشین شست.»

اما در زیر سطح، شبکه‌ای از بیش از هزار سلول فتوولتائیک کوچک پنهان است که می‌تواند انرژی خورشید را برای شارژ دستگاه‌های شخصی مهار کند.

منسوجات الکترونیکی واقعاً پتانسیل تغییر رابطه مردم با فناوری را دارند، زیرا این نمونه اولیه نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم بسیاری از دستگاه‌ها را روی دیوار شارژ کنیم.»

این یک پیشرفت هیجان‌انگیز است که بر اساس فناوری‌های قبلی ساخته شده است و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان آن را برای تولید قدرت بیشتر افزایش داد.»

سلول های خورشیدی این ماده جدید از سیلیکون ساخته شده اند که باعث پایداری شیمیایی آنها می شود. علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان داد که این ماده توان خروجی 335.3 میلی‌وات در 0.86 نور خورشید و تا 394 میلی‌وات در نور خورشید 1.0 تولید می‌کند.

ماتولو کگاتوکه، دانشیار پژوهشی در بافت منسوجات الکترونیکی، کاندیدای دکترا، گفت: «این پروژه نشان می‌دهد که چگونه منسوجات الکترونیکی می‌توانند در خط مقدم پایداری باشند و این پتانسیل را دارند که مفاهیم موجود ما از فناوری را تغییر دهند.

ما تکنیک‌های بافندگی قدیمی را با فن‌آوری مدرن ترکیب کرده‌ایم تا محصولاتی در آینده ایجاد کنیم که ممکن است تصور مردم را از پوشاک و لوازم الکترونیکی تغییر دهد.»

فناوری پوشیدنی در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند به‌عنوان سریع‌ترین نوآوری در حال رشد در فناوری پیشی گرفته است و این اختراع مطمئناً نظرها را برمی‌گرداند. علاوه بر این که بسیار کاربردی و مفید است، می توان آن را طوری طراحی کرد که کاملاً شیک باشد و از همه جنبه ها یک برد-برد باشد.

https://interestingengineering.com/innovation/wearable-tech-1200-tiny-solar-panels-charge-your-phone?utm_source=newsletter&utm_medium=mailing&utm_campaign=Newsletter-17-10-2022

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *