نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:56 ب.ظ

لزوم بکارگیری ابزارهای تحول دیجیتال و هوشمندسازی در قبول، تجزیه مبادله، رهسپاری و توزیع مرسولات پستی

گلستان پیشرو فعالیت در کسب و کار فضای مجازی و توسعه تجارت الکترونیک است

گرگان – ایرنا – سرپرست اداره‌کل پست گلستان با تاکید بر لزوم بکارگیری ابزارهای تحول دیجیتال و هوشمندسازی در قبول، تجزیه مبادله، رهسپاری و توزیع مرسولات پستی گفت: گلستان در کسب و کار فضای مجازی و توسعه تجارت الکترونیک جزو استان‌های پیشرو کشور است.

​ حسن ایزدپناه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود گلستان از جمله ۱۰ استان پرترافیک کشور است و به عنوان نمونه در ۶ ماهه نخست امسال حدود یک میلیون بسته امانات از این طریق به نقاط گوناگون کشور ارسال شد.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه اکوسیستم تجارت الکترونیک، کلیه خدمات پست گلستان به سمت هوشمندسازی و دانش‌بنیان حرکت کرد که توسعه این کار باعث افزایش سرعت و دقت در ارسال مرسولات و کاهش هزینه و نیروی انسانی خواهد شد.

 سرپرست اداره کل پست گلستان افزود: در گذشته این استان با توسعه کشت پنبه به “سرزمین طلای سفید” معروف بود که با همت جوانان و کارآفرینان گلستانی به ویژه در بخش راه‌اندازی مراکز فروش برخط به پوشاک، گلستان به یکی از قطب‌های اصلی توزیع البسه و منسوجات در کشور تبدیل شده است.

ایزدپناه افزود: در حال حاضر بیش از هزار نفر در کسب و کارهای الکترونیکی گلستان مشغول به کار هستند که فعالیت این افراد باعث انجام چرخش اقتصادی استان می شوند.

وی اظهار داشت: با افزایش تعداد بسته‌های فروش اینترنتی سرمایه بیشتری وارد گلستان شده و امکان فراهم‌کردن زیرساخت تولید بیشتر برای صادرات کالاها فراهم خواهد شد.

گلستان پیشرو فعالیت در حوزه کسب و کار فضای مجازی و توسعه تجارت الکترونیک است

سرپرست اداره کل پست گلستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۳۱۹ هزار فقره مرسوله وارد پست استان شد و در همین مدت یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره مرسوله از استان به نقاط مختلف کشور ارسال گردید که بیشترین حجم ارسالی به تهران، مازندران، اصفهان، فارس و خوزستان  بود.

وی به ظرفیت صادرات کالا با استفاده از پست اشاره کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۵۳۰ مرسوله پستی از گلستان به کشورهای دیگر ارسال شده که اغلب محصولاتی مانند زعفران و سوغاتی‌های استان بود.

ایزدپناه افزود: در بخش شهری بیش از ۲۱۵ بخش خصوصی شامل دفاتر پیشخوان، نمایندگی قبول و پیمانکاران توزیع و در بخش روستایی بیش از ۳۲۲ بخش خصوصی از جمله در دفاتر ICT روستایی و نمایندگی توزیع در کنار بخش دولتی گلستان مشغول فعالیت هستند.

ایزدپناه  با اشاره به ظرفیت‌ و امکانات شرکت پست برای توسعه کسب‌وکار افزود: سامانه روستا بازار، بستر مناسبی را برای دسترسی آسان تولیدکنندگان صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و دامی به بازارهای داخلی برای فروش بدون واسطه ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در سامانه روستا بازار روستاییان می‌توانند بدون واسطه محصولات خود را به دست مشتریان برسانند و در این شرایط شبکه پست نقش لجستیکی درفروش و معرفی محصولات  و توسعه کسب و کار را بر عهده دارد.

گلستان پیشرو فعالیت در حوزه کسب و کار فضای مجازی و توسعه تجارت الکترونیک است

سرپرست اداره کل پست گلستان گفت: پروژه یکپارچه‌سازی آدرس های پستی (G-NAF) در ۱۲  شهرستان استان اجرا شده و دستگاه های مختلف می توانند از سامانه یکپارچه اطلاعات آدرس های پستی، اطلاعات مورد نیاز را به راحتی دریافت کرده و از آن برای انجام برنامه های خود و ارائه خدمات مطلوب به مردم استفاده کنند.

وی گفت: پروژه جی نف، صحت سنجی یک نشان فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن در هر جایی را امکان پذیر می سازد که  به واسطه ایجاد و راه اندازی پایگاه ملی G-NAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی های فیزیکی حاصل خواهد شد.

ایزدپناه افزود: بیش از ۷۶۶ هزار کدپستی شهری برای بیش از ۴۷۳ هزار ساختمان و همچنین ۵۱۶ هزار کدپستی برای ۳۷۵ هزار ساختمان در گلستان ثبت شده که این داده ها به صورت دوره ای به روز رسانی می‌شود.

 ایزدپناه افزود: شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از این ویروس باعث شد مردم به جای ترددهای درون شهری و برون شهری، به استفاده از خدمات پستی روی آورند و این امر موجب شد تا جامعه بیش از گذشته با کارکردها و خدمات پستی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: کرونا سرعت ورود مردم به فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر کرد و پست با گسترش خدمات و توسعه زیرساخت ها به ارسال این نوع از مرسولات سرعت بخشید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *