نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:35 ب.ظ

نمونه اولیه توالت بیل گیتس و سامسونگ می تواند مدفوع انسانی را به خاکستر تبدیل کند

لوکیا پاپادوپولوس  -25 سپتامبر 2022 -htomas/iStock

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که ماه گذشته توسط این شرکت منتشر شد، سامسونگ یک توالت ایمن و کارآمد طراحی کرده است که فضولات را به خاکستر تبدیل می کند.نمونه اولیه بخشی از چالش توالت را دوباره اختراع کرد، ابتکاری که توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال 2011 راه اندازی شد.

فراهم کردن دسترسی به سیستم های بهداشتی کافی برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند

دولای کونه، معاون مدیر آب، بهداشت و سلامت بنیاد گیتس در بیانیه ای در سال 2018 گفت: “4.5 میلیارد نفر در جهان به سیستم های بهداشتی کافی دسترسی ندارند.” ما برای حل این مشکل به علم جدید و مهندسی جدید نیاز داریم.»

به نظر می رسد سامسونگ با توالت جدید خود به این چالش گام برداشته است.

در طی سه سال تحقیق و توسعه، SAIT روی طراحی اولیه کار کرد و فناوری اجزا و مدولار را توسعه داد که منجر به توسعه موفقیت‌آمیز یک نمونه اولیه برای استفاده خانگی شد. سامسونگ در بیانیه خود نوشت: این محصول دارای انرژی کارآمد با قابلیت تصفیه پساب است و عملکرد مورد نیاز بنیاد بیل و ملیندا گیتس را برای تجاری سازی برای یک توالت خانگی که دوباره اختراع کرده است، برآورده می کند.

فناوری‌های اصلی توسعه یافته توسط سامسونگ شامل فناوری‌های عملیات حرارتی و پردازش زیستی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا از زباله‌های انسانی و ایمن کردن پساب و مواد جامد آزاد شده برای محیط‌زیست است. این سیستم آب تصفیه شده را قادر می سازد تا به طور کامل بازیافت شود. پسماندهای جامد آبگیری، خشک شده و به خاکستر تبدیل می شوند، در حالی که مایع از طریق یک فرآیند تصفیه بیولوژیکی تصفیه می شوند.

سامسونگ اضافه کرد که قصد دارد مجوزهای بدون حق امتیاز پتنت توالت را به کشورهای در حال توسعه ارائه دهد و به ارائه مشاوره نزدیک با بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای کمک به رساندن فناوری ها به تولید انبوه ادامه دهد. این شرکت همچنین اضافه کرد که این دو سازمان برای شناسایی شرکای صنعتی که مایل به تجاری سازی فناوری هستند، پس از کارآمدتر کردن طراحی برای تولید انبوه، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، حدود 3.6 میلیارد نفر مجبور به استفاده از امکانات بهداشتی ناایمن هستند که در نتیجه هر سال نیم میلیون کودک زیر 5 سال بر اثر بیماری های اسهالی ناشی از دسترسی محدود به آب سالم و بهداشت جان خود را از دست می دهند. بنیاد گیتس از طریق Reinvent the Toilet Challenges، نقش سرمایه‌گذار خطرپذیر را ایفا کرده است تا پیشرفت‌های فناوری را برای حل مشکلات شدید بهداشتی در جهان ایجاد کند.

کونه در سال 2018 گفت: “در هفت سال گذشته، ما توانستیم این ایده ها را از نمونه اولیه در آزمایشگاه، به آزمایش میدانی، به بلوغ فناوری برای استفاده توسط مشتریان واقعی منتقل کنیم. اکنون، ما در مرحله‌ای هستیم که شرکت‌ها برای ارائه مجوز به این محصولات و توسعه آن‌ها برای عرضه تجاری جلو می‌آیند.»

آخرین نمونه اولیه سامسونگ دقیقاً چنین ایده ای است که می تواند یک تغییر بازی برای کشورهای در حال توسعه باشد که به شدت به این فناوری نیاز دارند. آیا این ایده به سمت تولید انبوه خواهد رفت یا مدلی مبتکرانه و مبتکرانه باقی خواهد ماند که هرگز نور روز را نمی بیند؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *