نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:26 ق.ظ

تولید لاستیک های بدون هوا برای ماه نوردهای برنامه Artemis

نرگیس فیرتینا -19 سپتامبر 2022 -Goodyear برای طراحی لاستیک های بدون هوا برای برنامه Artemis.

گودیر با همکاری لاکهید مارتین و جنرال موتورز آستین های خود را برای تولید لاستیک خودروهای قمری بالا زد.انتظار می رود این پروژه در سال 2025 آماده شود.

این شرکت‌ها امیدوارند اولین شرکت‌هایی باشند که عملیات بلندمدت خودروهای تجاری را در ماه ایجاد می‌کنند. گودیر تخصص گسترده خود را در لاستیک‌ها ارائه می‌کند، یک جزء حیاتی برای حرکت برروی  سطح ماه.

این پروژه در برنامه آرتمیس ناسا انجام خواهد شد. گودیر 53 سال پیش نیز در پروژه آپولو 11 شرکت کرد.

کرک شیرمن، معاون کمپین‌های اکتشاف ماه در لاکهید مارتین، گفت: «برنامه آرتمیس ناسا برای زندگی و کار روی ماه نیاز آشکاری به حمل‌ونقل سطح ماه دارد که ما قصد داریم با وسایل نقلیه‌ای که توسط فضانوردان هدایت می‌شوند یا به طور مستقل بدون خدمه کار می‌کنند، ملاقات کنیم.

ما در حال توسعه این نسل جدید وسیله نقلیه حرکتی ماه هستیم تا در اختیار ناسا و شرکت های تجاری و حتی سایر آژانس های فضایی برای حمایت از علم و اکتشافات انسانی قرار گیرد. این رویکرد نمونه‌ای از تمایل ناسا برای این صنعت است که با تلاش‌های تجاری پیشرو باشد که آژانس را قادر می‌سازد یکی از مشتریان متعدد باشد.»

برای افزایش تحرک بر روی ماه و تحمل شرایط سخت ، گودیر از فناوری تایرهای بدون هوا بسیار پیشرفته خود استفاده می کند که اکنون در زمین با قابلیت حرکت میکرو، شاتل های خودران و وسایل نقلیه مسافربری استفاده می شود.

کریس هلسل، معاون ارشد، عملیات جهانی و مدیر ارشد فناوری گودیر گفت: «هر چیزی که از ساخت لاستیک‌ها برای محیط کار بسیار دشوار ماه یاد می‌گیریم، به ما کمک می‌کند تا لاستیک‌های بدون هوا بهتری روی زمین بسازیم».

“این به هدف نهایی ما برای فعال کردن تحرک بدون توجه به جایی که انجام می شود کمک می کند. به همان اندازه مهم، نوشتن تاریخ  است که با این شرکت معتبر که می‌داند چگونه در اکتشاف و تحرک جهش‌های عظیمی داشته باشد، باعث افتخار است.»

همانطور که گودیر بیان کرد، ماه‌نوردهای آپولو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط برای چند روز در گشت‌وگذارهایی در فاصله پنج مایلی از محل فرودشان استفاده شوند. ماموریت های آینده برای عبور از زمین های ناهموار در فواصل بسیار طولانی تر در حالی که در دماهای شدیدتر کار می کنند، برنامه ریزی خواهند شد.

قابلیت‌های جدید تایر برای سال‌ها دوام و حتی بقا در دماهای پایین 250- درجه فارنهایت (150- درجه سانتیگراد) در شب و تا (121 درجه سانتیگراد) 250 درجه فارنهایت در روز مورد نیاز است.

تاریخچه 50 ساله همکاری با ناسا

علاوه بر گودیر، شرکت لاکهید مارتین مستقر در مریلند نیز بیش از 50 سال تجربه با ناسا از جمله سفینه فضایی کلاس اکتشاف برای آرتمیس و چندین فضاپیمای سیاره‌ای مریخ دارد.

این شرکت همچنین بر توسعه فعالیت های تجاری برنامه و هماهنگی با ناسا و سایر سازمان های فضایی بین المللی نظارت خواهد کرد. علاوه بر این، لاکهید مارتین به توسعه فناوری‌های جدید برای ماموریت‌های فضایی آینده ادامه می‌دهد و در عین حال به ناسا در کاوش در تمام سیاره‌های منظومه شمسی کمک می‌کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *