نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:21 ق.ظ

مرسدس بنز و ریوین برای ساخت ون های تجاری برقی در اروپا با یکدیگر همکاری می کنند

8 سپتامبر 2022 -جان روزویر -تولید ون های تحویل آمازون الکتریکی در 11 آوریل 2022 در کارخانه Rivian در Normal-مایکل ویلند  CNBC

مرسدس بنز و ریوین گفتند که در حال برنامه ریزی یک سرمایه گذاری مشترک برای ساخت ون های تجاری بزرگ و الکتریکی برای هر دو برند هستند.آنها گفتند که این شرکت ها قصد دارند دو ون EV مختلف – یکی برای هر خودروساز – در یک خط مونتاژ مشترک تولید کنند. ایده کاهش هزینه ها برای هر دو شرکت با به اشتراک گذاشتن سرمایه گذاری ها، فناوری و تامین کنندگان است.

این دو شرکت در بیانیه ای اعلام کردند که آنها قصد دارند یک مرکز تولید جدید فقط برای خودروهای برقی در یک کارخانه فعلی مرسدس بنز در اروپای مرکزی یا شرقی بسازند که تولید آن از «چند سال آینده» آغاز خواهد شد.

ماتیاس گایزن، رئیس واحد ون تجاری مرسدس، گفت: «مرسدس بنز وانت  از سال 2010 تجربه گسترده ای در تولید و راه اندازی eVans به دست آورده است. اکنون ما در حال تسریع تبدیل به یک سبد محصولات کاملاً الکتریکی هستیم. ما سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری را [با ریوین] به اشتراک می‌گذاریم، زیرا ما نیز در همان جاه‌طلبی استراتژیک سهیم هستیم: تسریع برقی‌سازی بازار ون با محصولات پایدار و برتر برای مشتریانمان.

در حالی که مرسدس بنز سال هاست که خودروهای تجاری و بیش از یک دهه است که ون های برقی می سازد، ریوین یک تازه وارد در این بخش است. این استارت آپ برقی مستقر در کالیفرنیا در اوایل سال جاری، درست چند ماه پس از شروع تولید پیکاپ های برقی و شاسی بلندهای لوکس خود در کارخانه ایلینویز، تولید ون های تحویل EV برای آمازون را آغاز کرد.

اگرچه ون‌هایی که مرسدس و ریوین در نهایت می‌سازند، احتمالاً مشابه خواهند بود، اما طرح‌های متفاوتی خواهند داشت: مرسدس بنز بر اساس معماری جدید ون EV که قرار است در سال 2025 معرفی شود، ساخته خواهد شد. Rivian در نسخه نسل بعدی پلت فرم ون سبک که برای آمازون توسعه داده است.

https://www.cnbc.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *