نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:28 ب.ظ

لایحه تغییرات آب و هوایی بایدن ممکن است در کل نیم میلیون شغل ایجاد کند

دن

8 سپتامبر 2022 -تیم مولانی -یک کارگر در First Solar در Perrysburg، اوهایو، 8 ژوئیه 2022.

مگان جلینگر | رویترز

کاتون فنز قبلاً فکر می کرد که سال 2022 سال خوبی خواهد بود. مدیرعامل ConnectGen مستقر در هیوستون، که نیروگاه‌های بادی و خورشیدی می‌سازد که برق را به شرکت‌های برق می‌فروشد، برنامه‌ریزی کرده بود که حدود پنج یا شش کارگر جدید استخدام کند.سپس کنگره ماه گذشته قانون کاهش تورم را تصویب کرد و شرکت چهار ساله Fenz اکنون به دنبال 12 کارمند است.

فنز گفت: این رشد 25 درصدی است.

معضل استخدام Fenz را پیش پرداخت برای مشاغلی که احتمالاً ناشی از قانون جدید است، در نظر بگیرید، که بیش از 400 میلیارد دلار را در طی 10 سال، عمدتاً به عنوان اعتبار مالیاتی، برای ترویج و تسریع گسترش انرژی پاک و وسایل نقلیه کنار می گذارد.

از زمان تصویب این لایحه، شرکت‌هایی مانند هوندا و تویوتا اعلام کرده‌اند که کارخانه‌های باتری‌سازی برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی در اوهایو و کارولینای شمالی ایجاد خواهند کرد. First Solar یک کارخانه 1.2 میلیارد دلاری برای پنل های خورشیدی در مکانی نامشخص اعلام کرده است.

طرفداران انرژی پاک مانند جان هنسلی، معاون پژوهشی انجمن تجاری آمریکای کلین پاور، می‌گویند این لایحه به افزایش سه برابری ظرفیت برق تجدیدپذیر تا سال 2030 کمک می‌کند.

تا پایان این دهه، انتظار می‌رود که یک میلیون نفر در زمینه توسعه انرژی پاک مشغول به کار شوند. هنسلی گفت: «یک زنجیره تأمین کامل ایجاد خواهد شد که بر صنایعی که قبلاً به خوبی تثبیت شده اند، ساخته می شود.

به طور کلی، ACP انتظار دارد 550,000 شغل جدید در بخش برق پاک از قانون ایجاد شود که بیش از دو برابر 442,000 شغلی است که شرکت های فناوری پاک در حال حاضر استخدام می کنند. بر اساس پیش‌بینی‌های این گروه، این صنعت تا سال 2030 بالغ بر 600 میلیارد دلار برای سه برابر کردن ظرفیت کشور برای انرژی بادی و خورشیدی هزینه خواهد کرد. این تعداد هزاران مورد دیگر از کارخانه‌های خودروهای برقی و باتری به حساب نمی‌آید، اگرچه کارشناسان می‌گویند برخی از این دستاوردها ضرر شرکت‌هایی را که قطعات خودروهای بنزینی را تولید می‌کنند که خودروهای برقی نیازی ندارند، جبران می‌کند.

متیو یبارا، سخنگوی جنرال موتورز گفت که جنرال موتورز سه کارخانه آینده را برای ساخت سلول های باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی اعلام کرده است و انتظار دارد به زودی چهارمین کارخانه را معرفی کند. سه کارخانه اول برای 5100 شغل بیشتر در کیفیت، ایمنی و تولید ایجاد خواهند کرد. کاترین هارگت، سخنگوی فورد گفت که فورد در سال گذشته 17000 شغل جدید برای تولید خودروهای برقی اعلام کرده است، اگرچه برنامه های آن قبل از تغییرات در قانون بود.

با وجود همه اینها، تسلا و ایلان ماسک ممکن است بزرگترین ذینفعان قانونی باشند که طرفداران آن به طور فزاینده ای از ماسک بیگانه شده اند Rod Lache    .، تحلیلگر Wolfe Research در 6 سپتامبر گفت که سهام تسلا ممکن است 30 درصد افزایش یابد زیرا تأثیر این قانون احساس می شود. به گفته لاشه، اگرچه بسیاری از تسلاها برای واجد شرایط بودن برای دریافت اعتبار مالیاتی مصرف کننده بر اساس قانون جدید بسیار گران هستند، اما تسلا در سطح شرکتی معافیت خواهد داشت زیرا بیشتر تولید باتری خود را کنترل می کند.

لاشه نوشت: «ما انتظار داریم که این اعتبار به طور معناداری اقتصاد خودروهای الکتریکی را تغییر دهد. این امر می‌تواند خودروهای برقی را حتی قبل از پرداخت مالیات مصرف‌کننده، به‌طور متوسط ​​به‌اندازه خودروهای گازسوز ارزان کند.

برای خودروهای برقی، قانون به خریداران 7500 دلار اعتبار مالیاتی می دهد. خریداران خودروهای برقی مستعمل 4000 دلار اعتبار دریافت می کنند. قانون قبلی از هر خودروساز خواسته بود تا به 200000 خریدار اولیه خودروهای برقی جدید خود، از جمله خودروهای پلاگین هیبریدی، اعتبار ارائه کند – سهمیه ای که جنرال موتورز و تسلا قبلاً آن را به پایان رسانده بودند. قانون جدید همچنین محدودیت هایی را برای قیمت خودروهای تحت پوشش و درآمد خریداران اضافه کرد و الزامات تولید داخلی و منبع باتری را برای تعیین اینکه کدام خودروهای برقی واجد شرایط دریافت اعتبار هستند، اضافه کرد. لاشه گفت که این قوانین محتوای داخلی به هدایت سرمایه گذاری ایالات متحده کمک می کند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *