نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:07 ق.ظ

چگونگی دستیابی به مزیت دیجیتال در بخش های با اعتماد بالادر مصاحبه با جیمز هچ، مدیر ارشد هوش دیجیتال

15 آگوست 2022 توسط جو بوش

در آغاز سال، BAE Systems قابلیت‌های دیجیتال، سایبری، و اطلاعات را از سراسر سازمان گرد هم آورد تا BAE Systems Digital Intelligence را تشکیل دهد، بازویی از تجارت که به مزیت و تحول دیجیتال اختصاص دارد.

دستیابی به مزیت دیجیتال در تولید بیش از هر زمان دیگری مهم است، زیرا عواملی از جمله تغییرات آب و هوایی، بحران کووید-19 و برگزیت، راهبردهای دیجیتالی را سرعت می بخشد. یکی از وظایف اولیه BAE Systems Digital Intelligence تهیه گزارشی است که نشان می‌دهد چگونه مزیت دیجیتال برای محافظت از جامعه بریتانیا و حفظ اعتماد عمومی بسیار مهم است.

این گزارش با عنوان بازگشایی مزیت دیجیتال در بخش‌های با اعتماد بالا، چالش‌هایی را که بیش از 120 تصمیم‌گیرنده ارشد فناوری اطلاعات و کسب‌وکار در سازمان‌های هوافضا، دولت و دفاعی بریتانیا در مورد استفاده از فناوری برای کسب مزیت با آن مواجه هستند، بررسی می‌کند.

ما با جیمز هچ، مدیر ارشد هوش دیجیتال BAE Systems، در مورد یافته‌های این گزارش و اینکه چگونه یک مزیت دیجیتال برای سازمان‌های با اعتماد بسیار حیاتی است، صحبت می‌کنیم.

چرا قابلیت دیجیتال برای کاهش تهدیدات و افزایش نوآوری کلیدی است؟

– اساساً به سرعت بستگی دارد، چه از نظر سرعت تغییر، و چه از نظر توانایی در اختیار گرفتن قابلیت‌های جدید برای سازگاری با تهدیدات و خواسته‌های جدید. بلکه سرعت پردازش و سرعت عمل.

داده ها همه وجود دارند. ما با یک صفحه کاغذ سفید شروع نمی کنیم، و حجم عظیمی از زیرساخت های دیجیتال در حال حاضر وجود دارد. اگر می‌خواهید با استفاده از روش‌ها و فرآیندهای قدیمی چالش‌ها را مدیریت کنید، زمان زیادی طول می‌کشد، از نیروی انسانی زیادی استفاده می‌کنید و به نتایج دلخواه نخواهید رسید. تغییر در سرعت و عمل باید متناسب با آن تغییر کند، بتواند با تهدیدهای جدید به محض ظهور آنها سازگار شود و به طور مؤثر با آنها مقابله کند.

آیا می توانید در مورد موانع مختلف دستیابی به مزیت دیجیتال صحبت کنید؟

اعداد کاملاً واضح هستند. 97 درصد از سازمان‌های دولتی، دفاعی و هوافضا بریتانیا برای دستیابی به مزیت دیجیتال با موانعی روبرو هستند.

این شامل:

  • سازمان ها برای جذب و حفظ استعدادها تلاش می کنند. تصمیم گیرندگان گفتند استعفای بزرگ (38٪)، تغییرات ناشی از همه گیری COVID-19 (36٪) و تغییر در الگوهای کاری (36٪) تهدیدهای اصلی سازمان آنها هستند.
  • عدم اطمینان در مورد قابلیت های دیجیتال فعلی وجود دارد. بیش از دو سوم (70٪) از پاسخ دهندگان گفتند که باید توانایی خود را برای نوآوری، چابکی (68٪) و هوش امنیتی (67٪) “به طور کامل اصلاح کنند” یا “به طور قابل توجهی بهبود دهند”.
  • نزدیک به نیمی (46 درصد) از تصمیم گیرندگانی که با داده های سری یا فوق سری سروکار دارند، گفتند که ماهیت این اطلاعات بسیار حساس، پیشرفت قابلیت های دیجیتالی آنها را دشوارتر می کند.
  • بیش از نیمی (53٪) از پاسخ دهندگان گفتند که استفاده از داده ها به طور ناکارآمد از توانایی آنها برای حل چالش های درون جامعه جلوگیری می کند.
  • یک سوم (33٪) تهدیدهای پیچیده تر از سوی بردارهای خارجی / دولت های دشمن را به عنوان یک مانع کلیدی برای جلوگیری از بلوغ دیجیتالی آنها ذکر کردند.

اساساً، دستیابی به مزیت دیجیتال و تحول دیجیتال در سازمان‌های با اعتماد بالا در مقایسه با سایرین، چالش بیشتری وجود دارد. ثابت شده است که مدل راه‌اندازی دره سیلیکون سریع‌ترین راه برای معرفی قابلیت‌های دیجیتال جدید است – اخلاق تلاش کردن، شکست سریع، یادگیری و ادامه دادن. با این حال، این مدل را نمی توان برای عملکردهای حیاتی اجتماعی به کار برد.

سازمان‌های با اعتماد بالا مسئول رسیدگی به حساس‌ترین و محرمانه‌ترین داده‌های کشور، ارائه خدمات به شهروندان و حفاظت از دموکراسی هستند. جامعه اساساً نیاز دارد و انتظار دارد که بتواند به این سازمان ها ایمان داشته باشد. بنابراین، آنها چالش مضاعف تسریع مزیت دیجیتال خود را دارند و در عین حال به ارائه ارزش حیاتی به جامعه، به طور قابل اعتماد و مسئولانه ادامه می دهند.

بنابراین، دومین چالش کلیدی در مورد نحوه انجام این کار است. پاسخ دهندگان نظرسنجی در این گزارش در مورد چالش های افراد، داده ها و فناوری صحبت کردند. اگر کامنت‌هایی را که وارد شده است برداریم، مردم به چالش می‌کشند و موضوع مهارت و فرهنگ کاملاً واضح و آشکار است.

اکثر افرادی که در بخش‌های با اعتماد بالا کار می‌کنند، سفر تحول دیجیتال را طی نکرده‌اند. با این حال، ما این مزیت را داریم که نمونه‌هایی از افراد و کسب‌وکارهایی را داریم که این تغییرات را پشت سر گذاشته‌اند و می‌توانیم به آنها تکیه کنیم.

چالش های بیشتری در مورد داده ها وجود دارد، به ویژه امنیت اطلاعات، طبقه بندی و برخورد با داده هایی که حساس تر هستند. اساساً این بخشی از تغییری است که ما می‌خواهیم ایجاد کنیم – برای دستیابی به تحول دیجیتال در بخش‌های با اعتماد بالا ضروری است. داده های حساس باید محافظت شوند

در نهایت، و آنچه از نظر مفهومی دشوار است، موضوع اعتماد به فناوری و استفاده از خدمات ابری و غیره است که به دلایل قابل درک در بخش‌های با اعتماد بالا کندتر بوده است. و مقابله با این برای مردم بسیار سخت است زیرا یک تغییر مفهومی است. این موردی نیست که یک فناوری بهتر از دیگری باشد. روش کار با فناوری دیجیتال و شیوه های دیجیتال اساساً متفاوت است.

به عنوان مثال، در سازمان خود، چندین هزار نفر در کسب و کار خود داریم که تجربه حرفه ای بودن DevOps، توسعه نرم افزار توسعه دیجیتال و سایر قابلیت های دیجیتال را با رویکردی سریع مبتنی بر چریان سریع دارند. اما مطمئناً، افراد بسیار کمی در بالای سازمان هستند که در این زمینه تجربه داشته باشند، زیرا این روش تنها در پنج تا ده سال گذشته به یک روش رایج برای توسعه نرم افزار تبدیل شده است.

بنابراین، سطوح پایین و متوسط ​​افراد دارای تجربه هستند. بنابراین، ما باید راه‌هایی پیدا کنیم تا به افراد بالادست تجربه را بدون بازگرداندن آن‌ها به کارگاهها بدهیم. چگونه به مردم نشان می دهید که چه چیزی ممکن است و آن را واقعی می کنید؟

این امر رابطه بین سازمان و فناوری را تغییر می‌دهد – دستیابی به مزیت دیجیتال به این معنی است که فناوری اطلاعات و قابلیت دیجیتال شما بخشی جدایی‌ناپذیر از کسب‌وکار شما است تا یک کارکرد پشتیبان، IT، که یک تغییر بسیار مهم است.

چگونه می توان این موانع را شکست؟

کلید تغییر تدریجی است، اما تغییری که عمداً به جلو کشیده می شود و با سرعت حرکت می کند. آزمایش، بهبود و همیشه کار بر روی یک دامنه بزرگتر. اگر مردم بتوانند آن را ببینند، لمس کنند و احساس کنند، بر چالش های چگونگی تکیه بر فناوری دیجیتال غلبه می شود.

گاهی اوقات رویکرد شروع کوچک چیز بدی تلقی می‌شود، زیرا بخش تجاری از شکست سریع، آزمایش کردن و غیره صحبت می‌کند. با این حال، در بخش‌های با اعتماد بالا، شما باید آن را عملی کنید، به آن تعهد برای غلبه بر مشکلات اولیه نیاز دارید. وجود دارد و به مرحله ای می رسد که کار می کند. سپس می تواند از آنجا پخش شود.

سعی نکنید تغییر را همزمان در همه چیز اعمال کنید. تا حدی به این دلیل که مشکل خیلی بزرگ است، اما همچنین به این دلیل که خطر اشتباه پیش‌روی در مقیاس بزرگ‌تر به جای شروع کوچک و رشد بیشتر است.

دگرگونی دیجیتال به طور کلی، هیچ اهمیتی در تولید ندارد، سابقه خوبی در دسته بندی برنامه ها به عنوان موفقیت ندارد. آنها اغلب برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند، زیرا ممکن است بیش از حد تئوری و به اندازه کافی واقعی نباشند.

آیا بکارگیری استراتژی های دیجیتال برای بخش های با اعتماد بالا سخت تر است؟

در جوامع دیجیتال، عباراتی مانند شکست سریع آنقدر رایج هستند که تقریباً بدون چالش باقی می مانند. با این حال، برای یک کارکرد حیاتی ایمنی یا نقش حیاتی در دولت، یکپارچگی باید حفظ شود. بنابراین، یک تنش اساسی بین رویکردهای دیجیتال وجود دارد، که در مورد تغییر سریعتر چیزها – رویکرد بحرانی ایمنی – و داشتن یک وضعیت خوب شناخته شده و سپس عدم تغییر آن مگر در موارد ضروری است.

روشی که شما از آن دور می شوید با داشتن رویه ها و ایجاد قابلیت ایجاد تغییر به روشی کنترل شده است. و این در واقع به تعهد بیشتری نیاز دارد. اگر می‌خواهید قابلیتی برای ارائه فناوری دیجیتال ایجاد کنید تا چیزی را در یک زمینه امنیتی یا بحرانی ملی تغییر دهید، باید متعهد باشید.

این نمی تواند فقط یک آزمایش باشد. به جای اینکه فقط یک کار را انجام دهید، باید یک جریان تغییر ایجاد کنید که در آن بدانید این رویکرد کار می کند و نتایجی را ایجاد می کند که انتظارات، گواهینامه ها، اعتبارسنجی ها و محدودیت های قانونی را برآورده می کند.

یک عنصر کلیدی این است که باید قابل تکرار باشد. سپس می‌توانید انواع و موارد خاص و غیره را اضافه کنید. اگر هسته قابل اعتمادی دارید که تکرارپذیر، کارآمد و سریع است،  این واقعاً ارزشمند است. و این چیزی است که منجر به تغییر معنادار می شود.

به طور کلی تولیدکنندگان چقدر از امنیت برخوردار هستند و امنیت سایبری تا چه حد در تولید به یک مسئله تبدیل شده است؟

این به تنش بین تغییر و یکپارچگی مربوط می شود که به ویژه در امنیت سایبری برجسته است. قانون شماره یک در امنیت سایبری استفاده از نرم افزارهای به روز است. اما این اغلب به این معنی است که ارائه دهندگان نرم افزار به طور منظم افزونه ها و فناوری های جدید را منتشر می کنند.

بنابراین، به محض انتشار یک پچ، عوامل آسیب‌پذیری را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهد، در صورتی که قبلاً نمی‌دانستند. پس از آن یک مسابقه (در روزها و هفته ها) بین آن دشمنان وجود دارد. بنابراین قبل از اینکه آن آسیب‌پذیری‌ها علیه شما مسلح شوند، باید آن افزونه ایجاد شود. در دنیای فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء سازمانی، ما به پیاده‌سازی افزونه ‌ها به سرعت و اجرای فرآیندهای تغییر عادت کرده‌ایم.

با این حال، زمانی که فناوری دیجیتال در تجهیزات تولید تعبیه می شود، گاهی اوقات می توان کمتر مشخص کرد که جزء دیجیتال کجاست. بنابراین، حفظ این همگرایی فناوری دیجیتال برای تولید مزایای جدید و در عین حال مقابله با هر گونه مشکل امنیتی تازه شناسایی شده، یک چالش است.

من با افرادی در صنایع حساس ایمنی برخورد کرده ام که تمایلی به تغییر چیزی ندارند، و حتی اگر این کار را انجام دهند احتمالاً یک پروسه شش ماهه خواهد بود. اما اساساً این افراد مهندس هستند. افرادی که دوست دارند مشکلات را با فناوری حل کنند.

بنابراین، این وظیفه ماست که استفاده بیشتر از قابلیت‌های دیجیتال را در تولید و سایر بخش‌های با اعتماد بالا انجام می‌دهیم که کسانی را که اهرم ایمنی، قابلیت اطمینان و اعتماد را نگه می‌دارند، بگیریم و با آنها بر روی مزایایی کار کنیم. وقتی این همکاری اتفاق می افتد من نتایج خوبی را دیده ام.

عدم آمادگی دیجیتال چه پیامدهایی دارد؟

برای بازگشت به همان ابتدا، هدف اصلی در اینجا سرعت است. پیامدهای عدم پذیرش دیجیتال به این معنی است که ما نسبت به دشمنان و رقبای خود کندتر خواهیم بود.

اگر از حریفانتان کندتر هستید، پس خطر بیشتری وجود دارد. اگر کندتر از رقبای خود باشید، به مرور زمان غیررقابتی می شوید. و من فکر می کنم این هم از نظر سازمان های فردی و هم در سطح ملی صدق می کند. تمرکز زیادی روی بهره‌وری در بریتانیا وجود دارد، و اینکه چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که اقتصاد ما در بازاری که به سرعت در حال تغییر است، رقابتی است.

برای من، بخش مهمی از آن به حداکثر رساندن و بهره‌برداری از سرعت و بهره‌وری حاصل از فناوری و شیوه‌های دیجیتال است. اگر رقبای ما، چه در سطح شرکتی و چه در سطح ملی، از آن بهره برداری می کنند و ما از آن بهره برداری نمی کنیم، در این صورت اساساً ما را در وضعیت نامساعدی قرار می دهد که در درازمدت بزرگ به حساب می آید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *