نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 3:27 ق.ظ

اولین قطارهای 100% هیدروژنی جهان در حال ارایه خدمات منطقه ای در آلمان برای جایگزینی دیزل

طار

اندی کوربلی 4 سپتامبر 2022-یکی از قطارهای هیدروژنی آلستوم – عرضه شده توسط شرکت

یک اپراتور قطار منطقه ای در آلمان اولین شرکتی است که از قطارهای سلول سوختی هیدروژنی 100% در خطوط خود استفاده می کند.

اما اگر تقریباً تمام سفرهای قطار اکنون برقی است و حتی آن معدود قطارهای دیزلی که هنوز کار می‌کنند، تنها یک سوم CO2 را به ازای هر مسافر به عنوان یک خودرو تولید می‌کنند، چه نیازی به سرمایه‌گذاری کلان برای هیدروژن در سفرهای ریلی وجود دارد؟

در آلمان و ایالات متحده، برخی خطوط منطقه‌ای هنوز از لوکوموتیوهای دیزلی استفاده می‌کنند که مسافران داخل خودروها و ایستگاه‌ها را در معرض آلودگی‌های مضر هوا مانند اکسید نیتروژن قرار می‌دهند در مقایسه با ایستادن در نزدیکی یک تقاطع شلوغ در شهر.

همراه با حذف این خطر ، هزینه آلایندگی بالاتر یک لوکوموتیو دیزلی که با سرعت کمتر در خطوط منطقه ای حرکت می کند، در ارقام آلاینده های ملی توسط موتورهای برقی به طور میانگین کاهش می یابد، و باعث می شود که کل تلاش کمتر از آنچه هست به نظر برسد.

مسیر جدید، بین شهرهای Cuxhaven، Bremerhaven، Bremervörde و Buxtehude در نیدرزاکسن، تنها از قطارهای سلول سوختی هیدروژنی از یک شرکت فرانسوی آلستوم، خریداری شده توسط شرکت راه آهن منطقه ای آلمان LNVG استفاده می کند.

در داخل پیل‌های سوختی، هیدروژن ذخیره شده در سقف قطار با اکسیژن ترکیب می‌شود تا نیرو تولید کند. وقتی هیدروژن و اکسیژن با هم ترکیب می شوند، تنها چیزی که باقی می ماند H2O است.

مدل آلستوم می‌تواند 1000 کیلومتر یا 621 مایل را پیش از نیاز به سوخت‌گیری طی کند، که برای این سرویس‌های شهری بین‌کوچک به این معنی است که تا پایان روز نیازی به شارژ مجدد نخواهد بود.

کارمن شوابل، سخنگوی LNVG به دویچه وله (DW) گفت: «ما دیگر قطارهای دیزلی نخواهیم خرید تا حتی بیشتر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام دهیم. ما [همچنین] متقاعد شده ایم که قطارهای دیزلی دیگر در آینده از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهند بود.»

طبق گزارش‌ها، آلستوم در حال مذاکره برای آوردن برخی از این لوکوموتیوها و واگن‌ها به خطوط ریلی آمریکا نیز می باشد زیرا ایالات متحده به استفاده از لوکوموتیوهای دیزلی بر اساس مسافت زیادی که در مقایسه با مسیرهای اروپایی طی می‌کنند و ماهیت پرهزینه برق‌رسانی خطوط راه‌آهن ادامه می‌دهد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *