نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:27 ق.ظ

دانشمندان کشف کردند که مغز و چربی با یکدیگر در ارتباط هستند

مغز

نرگیس فیرتینا -2 سپتامبر 2022 -Libre de droit/iStock

یک مطالعه جدید به رهبری تیمی از تحقیقات اسکریپس (که قبلاً به عنوان موسسه تحقیقاتی اسکریپس شناخته می شد) یک ارتباط جدید بین چربی و مغز را نشان داده است.این مطالعه در 31 آگوست در Nature منتشر شد.

این مطالعه می گوید که مغز به سادگی به سیگنال های هورمونی در خون پاسخ نمی دهد تا چربی سوزی را تنظیم کند، بلکه می تواند مستقیماً پیام هایی را به بافت چربی بفرستد و بر فرآیندهای متابولیک تأثیر بگذارد.

لی ی، دکترای Abide-Vividion در شیمی و زیست شناسی شیمیایی و دانشیار علوم اعصاب در تحقیقات اسکریپس.می‌گوید: «کشف این نورون‌ها برای اولین بار نشان می‌دهد که مغز شما به‌جای دریافت منفعلانه پیام‌هایی در مورد آن، به طور فعال چربی شما را بررسی می‌کند.

او همچنین افزود: «پیامدهای این یافته عمیق است.

پروفسور دکتر آردم پاتاپوتیان، که همچنین برنده جایزه نوبل و محقق موسسه پزشکی هاوارد هیوز است، می گوید: «این نمونه دیگری از اهمیت نورون های حسی برای سلامتی و بیماری در بدن انسان است .

قبل از مطالعه اخیر، دنیای علمی فکر می کرد که بافت های چربی از طریق سیستم عصبی سمپاتیک به هم مرتبط هستند. تیم تحقیقاتی مجبور شد برای به دست آوردن نتایج این تحقیق روش های تصویربرداری کاملاً جدیدی ایجاد کند.

لی ی و همکارانش تصمیم گرفتند از دو روش جدید برای توضیح این مطالعه استفاده کنند.در ابتدا، این تیم از یک تکنیک تصویربرداری به نام HYBRiD برای شفاف کردن بافت‌های موش استفاده کرد که به آن‌ها اجازه می‌داد مسیرهای نورون‌ها را هنگام ورود به بافت چربی ردیابی کنند.

محققان کشف کردند که تقریباً نیمی از این نورون‌ها به سیستم عصبی سمپاتیک متصل نمی‌شوند، بلکه به گانگلیون‌های ریشه پشتی متصل می‌شوند، جایی که همه نورون‌های حسی از مغز منشا می‌گیرند.

سپس این تیم از تکنیک دومی که آن را ROOT نامیدند برای «بردار رتروگراد بهینه‌سازی شده برای ردیابی اندام» استفاده کردند تا عملکرد این نورون‌ها را در بافت چربی بررسی کنند.

ROOT به آنها اجازه داد تا از یک ویروس هدفمند برای حذف انتخابی زیرمجموعه های کوچکی از نورون های حسی در بافت چربی استفاده کنند و سپس می توانستند ببینند چه اتفاقی افتاده است.

کشف نورون‌های حسی که از ستون فقرات به بافت چربی منشعب می‌شوند، مهم‌ترین یافته این مطالعه در این مطالعه بود. این نورون های حسی ارتباط مستقیمی با عقده های ریشه پشتی دارند.

لی یه، یکی از نویسندگان ارشد این پژوهش گفت: «کشف این نورون‌ها برای اولین بار نشان می‌دهد که مغز شما به‌جای دریافت منفعلانه پیام‌هایی در مورد آن، به طور فعال چربی شما را بررسی می‌کند. پیامدهای این یافته عمیق است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *