نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:00 ب.ظ

رئیس EPAمی گوید که فناوری هسته ای کلید پیشرفته برای کاهش تغییرات آب و هوا است

2 سپتامبر 2022 -توسط ماری یاماگوچی

مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، مایکل ریگان، سمت راست، و آکیهیرو نیشیمورا، وزیر محیط زیست ژاپن، در سمت چپ، قبل از جلسه خود در وزارت محیط زیست جمعه، 2 سپتامبر 2022، در توکیو، دست می دهند. ریگان گفت که فناوری هسته ای پیشرفته هم برای ایالات متحده و هم برای ژاپن “بسیار حیاتی” خواهد بود زیرا آنها همکاری ها را برای دستیابی به اهداف کربن زدایی افزایش می دهند.

رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده روز جمعه گفت که فناوری هسته ای پیشرفته هم برای ایالات متحده و هم برای ژاپن “بسیار حیاتی” خواهد بود زیرا آنها همکاری ها را برای دستیابی به اهداف کربن زدایی افزایش می دهند.

مایکل ریگان، پس از گفتگو با همتای ژاپنی خود آکیهیرو نیشیمورا در توکیو، در یک کنفرانس خبری مشترک گفت که انرژی هسته‌ای در کشورهایشان نقش مهمی ایفا می‌کند و «فرصت‌های فناوری هسته‌ای پیشرفته حیاتی خواهد بود اگر ما به اهداف اقلیمی خود دست پیدا کنیم. “

او با ابراز حمایت گفت: “فکر می‌کنم علم به ما می‌گوید که ما باید با احساس فوریت به بحران آب و هوا پاسخ دهیم و انرژی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای برای تغییر اخیر ژاپن به سمت بازگشت به انرژی هسته ای نقشی در تداوم انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر در اقلیم دارد و می‌تواند داشته باشد.”.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن هفته گذشته گفت که به دولت خود دستور داده است تا توسعه راکتورهای هسته ای ایمن تر و کوچکتر را با تاکید مجدد بر انرژی هسته ای سال ها پس از تعطیلی بسیاری از نیروگاه های این کشور بررسی کند.

کیشیدا گفت که ژاپن باید همه گزینه‌های ترکیب انرژی، از جمله هسته‌ای را برای تقویت تلاش‌های «تحول سبز» خود برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای و تامین انرژی پایدار در نظر بگیرد. ژاپن متعهد شده است تا سال 2050 به بی طرفی کربن برسد.

احساسات ضد هسته ای و نگرانی های ایمنی پس از فروپاشی نیروگاه هسته ای فوکوشیما در سال 2011 به شدت در ژاپن افزایش یافت، اما دولت در بحبوحه نگرانی ها از کمبود برق پس از تهاجم روسیه به اوکراین و تلاش جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ای، برای بازگشت به انرژی هسته ای فشار آورده است. ژاپن به دلیل اینکه گفته است استفاده از سوخت های فسیلی را تا سال 2050 بدون نشان دادن جدول زمانی واضح تر حذف خواهد کرد، با انتقاد مواجه شده است.

دولت ژاپن در حالی که هدف 20 تا 22 درصدی انرژی هسته‌ای را به عنوان بخشی از ترکیب انرژی خود برای سال 2030 حفظ می‌کند، قبلاً تاکید کرده بود که ظاهراً برای جلوگیری از برانگیختن انتقاد مردم محتاط، ساخت نیروگاه‌های جدید یا جایگزینی راکتورهای قدیمی را بررسی نمی‌کند. اظهارنظر اخیر کیشیدا نشان دهنده تغییر شدید این موضع است.

کیشیدا از یک هیئت دولتی خواست تا پایان سال در مورد پیشنهاد خود برای توسعه و ساخت “راکتورهای نوآورانه جدید” مانند راکتورهای کوچک مدولار تصمیم گیری کند و در عین حال افزایش طول عمر راکتورهای قدیمی را نیز در نظر بگیرد.

رئیس جمهور جو بایدن همچنین معتقد است که این یک “رویکرد تمام عیار” است، ریگان گفت که سرمایه گذاری در فناوری هسته ای و جذب کربن، پتانسیل بزرگ انرژی های تجدیدپذیر را تکمیل می کند.

سران محیط زیست ایالات متحده و ژاپن همچنین توافق کردند که برای سرعت بخشیدن به تلاش های جهانی برای دستیابی به کربن زدایی و همچنین مهار آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها، مواد شیمیایی و سایر مسائل زیست محیطی با یکدیگر همکاری کنند.

بایدن ماه گذشته قانون کاهش تورم را امضا کرد که شامل مقررات انرژی با هدف ایجاد پس انداز از طریق ارائه اعتبار مالیاتی برای خریدهای جدید برخی از وسایل نقلیه الکتریکی و برای صاحبان خانه هایی است که در تجهیزات کم مصرف سرمایه گذاری می کنند.

ریگان گفت، در حالی که هزینه‌های ذخیره‌سازی باد، خورشید و باتری در حال کاهش است و بر بازار آینده تسلط خواهد یافت، فناوری موجود برای هدف انتشار صفر مهم باقی می‌ماند «اگر بخواهیم به‌موقع به بحران آب و هوا پاسخ دهیم».

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *