نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:38 ب.ظ

کالیفرنیا برای مبارزه با خشکسالی، پوشش کانال ها با پنل های خورشیدی را آغاز کرد

اندی کوربلی -31 اوت 2022

شرکت های خدمات شهری در کالیفرنیا در حال آماده شدن برای راه اندازی یک پروژه آزمایشی برای پوشش کانال های آبیاری کالیفرنیا با صفحات خورشیدی هستند.

این تصمیم تحت تأثیر یک مقاله تحقیقاتی مهم در سال 2021 بود که در آن دانشمندان دانشگاه از کالیفرنیا سانتا کروز محاسبات را رو کرد و متوجه شد که پانل ها سالانه 63.5 میلیارد گالن آب را از تبخیر با سایه انداختن آب جاری نجات می دهند.

Turlock Irrigation District Water & Power در حال آماده سازی دو پروژه آزمایشی کانال است: یک بخش کانال منحنی 500 فوتی (152 متری) در نزدیکی شهر Hickman، و یک مایل دوم (طول 1.6 کیلومتر) بلافاصله در سرس در همان نزدیکی.

GNN سال گذشته گزارش داد که تحقیقات UC سانتا کروز نشان داد که به ازای هر مگاوات انرژی خورشیدی تولید شده در طول 290 روز آفتاب متوسط ​​تورلاک، نصب شدن پانل ها روی کانال ها می تواند جایگزین 15 تا 20 ژنراتور دیزلی شود که برای پمپاژ آب در طول کانال ها استفاده می شود.

این پروژه که Project Nexus نام دارد، قرار است در اکتبر امسال با بودجه 20 میلیون دلاری از خزانه دولت آغاز شود.علاوه بر جلوگیری از تبخیر، کاهش فاصله زمین مورد نیاز برای مزارع خورشیدی، و افزایش خروجی انرژی سبز، پانل های نصب شده در کانال دارای مزایای بیشتری از طول عمر عملکردی طولانی تر هستند، زیرا آب زیرین پنل ها را خنک تر نگه می دارد.

این ایده در واقع در سال 2014 در ایالت گجرات هند آغاز شد، زمانی که یک پروژه آزمایشی با پوشش 750 متری فضای کانال منجر به ایجاد یک نیروگاه خورشیدی کامل در بالای کانال در ناحیه وادودارا و دیگری به مجموع 100 مگاوات در کنار رودخانه نارمادا شد.محققان هندی دریافتند که آب جاری در زیر پانل ها آنها را نیز خنک می کند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند و در نتیجه باعث افزایش متوسط ​​راندمان بین 2 تا 5 درصد می شود.

حدود 4000 مایل کانال در کالیفرنیا وجود دارد که می تواند تا 13 گیگاوات برق تولید کند که حدود 750000 خانه یا حدود نیمی از لس آنجلس را پوشش می دهد.

. برندی مک‌کوین، یکی از محققین ارشد در UC سانتا کروز، به رویترز گفت: آزمودن فرضیه و مقاله ای که منتشر کردیم واقعاً هیجان انگیز است ما فرصتی خواهیم داشت که واقعاً درک کنیم که آیا این مزایا در دنیای واقعی وجود دارد یا خیر.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *