نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 3:55 ب.ظ

بمب افکن B-2 اولین موشک رادارگریز دوربرد خود را شلیک کرد

لوکیا پاپادوپولوس – 31 اوت 2022

ایالات متحده یک پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز موشک کروز دوربرد رادارگریز موسوم به JASSM-ER را از محل محموله یک B-2 Spirit انجام داد. این آزمایش اولین بار توسط Northrop Grumman اعلام شد، اگرچه در واقع در دسامبر گذشته انجام شد.

B-2 با موفقیت یک موشک مشترک هوا به سطح استنداف – برد گسترده (JASSM-ER) را طی آزمایش پرواز در ماه دسامبر منتشر کرد JASSM-ER .توانایی B-2 را برای ضربه زدن به هر هدفی در هر مکانی افزایش می دهد. شرکت فناوری هوافضا و دفاع در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ادغام JASSM-ER امکان تحویل یک جسم قابل مشاهده کم را فراهم می‌کند که می‌تواند مسافت‌های بیشتری را نسبت به مدل قبلی خود طی کند.

در مجموع، سه قابلیت پیشرفته جدید به B-2 برای نوسازی بیشتر پلت فرم که JASSM-ER یکی از آنهاست، معرفی شده است. ناوگان B-2 در واقع به زودی برای بازنشستگی برنامه ریزی شده است، اما همچنان در حال انتخاب قابلیت های پیشرفته جدید در این مدت است.

ناوگان B-2 که قادر به حمل مهمات متعارف و هسته ای است، همچنین در حال ادغام نوسازی کریپتو و یک سیستم هدف گیری با کمک رادار (RATS) است. آخرین پیشرفت های سیستم بخشی از قابلیت عملکردی یکپارچه (IFC) P6.4 است که سال گذشته توسط نیروی هوایی تایید شد. RATS آخرین مرحله نوسازی هسته ای B-2 Spirit را تکمیل خواهد کرد.

Shaugnessy Reynolds، معاون رئیس و مدیر برنامه B-2، Northrop Grumman، گفت: «قابلیت‌های بی‌نظیر B-2 آن را به تنها بمب‌افکن پنهان‌برد دوربرد و نافذ در حال حاضر در زرادخانه ایالات متحده تبدیل می‌کند. ما متعهد به نوسازی مداوم B-2، از نوآوری شرکت خود در مهندسی دیجیتال و دهه‌ها رهبری آن در طراحی و نگهداری پلت فرم‌های قابل مشاهده کم برای آماده نگه داشتن مأموریت B-2 Spirit استفاده می‌کنیم.»

B-2 Spirit اولین بمب افکن رادارگریز محموله سنگین عملیاتی آمریکا است. این هواپیما برای اولین بار در سال 1989 معرفی شد و در سال 1997 وارد خدمت شد. شناسایی این هواپیما حتی برای آن آرایه های فرکانس پایین بسیار دشوار است.

رادارگریزترین هواپیمای عملیاتی در حال خدمت امروز

در حالی که شناسایی جنگنده‌های رادارگریز مانند F-35 و F-22 حتی با استفاده از آرایه‌های راداری هشدار زودهنگام با فرکانس پایین دشوار نیست، B-2 با وجود قدیمی بودن، شاید رادارگریزترین هواپیمای عملیاتی امروزی باشد. اکنون، قرار است حتی کارآمدتر شود.

ادغام RATS به B-2 اجازه می دهد تا به طور کامل از بمب هسته ای B-61 mod 12 استفاده کند.

مدرن سازی کریپتو امنیت ارتباطات انواع فرکانس بالا را بهبود می بخشد. B-2 اکنون ممکن است به طور ایمن از وسایل ارتباطی پیشرفته در محیط تهدید آینده استفاده کند. در اوایل سال جاری، Northrop Grumman یک آزمایش موفقیت آمیز پرواز ارتباطی با رمزنگاری مدرن در سایت مرکز پشتیبانی سیستم تسلیحات شهر اوکلاهاما انجام داد.

این آخرین پیشرفت های پیشرفته همچنان ناوگان B-2 را به عنوان یک جزء کلیدی از سه گانه هسته ای وزارت دفاع ایالات متحده قرار می دهد. همچنین بخشی از تلاش‌های مستمر به‌روزرسانی و مدرن‌سازی Northrop Grumman است که از فناوری قرن 21 در حین اجرای مهندسی دیجیتال استفاده می‌کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *