نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:55 ق.ظ

روبات‌های آفتاب‌پرست مانند می‌توانند رنگ خود را تغییر داده و با محیط اطراف خود ترکیب شوند

نرگیس فیرتینا -23 اوت 2022

فناوری پرینت سه بعدی همچنان به نوآوری های روز به روز به دنیای علمی می افزاید. دانشگاه جنوبی این بار در زمینه علم و فناوری پیشرفت جدیدی در فناوری چاپ سه بعدی ایجاد کرد.محققان در یک استراتژی پرینت سه بعدی موفق به ساخت دستگاه های ساطع کننده نور انعطاف پذیر و قابل کشش شدند که می توانند با روبات های نرم ادغام شوند.

این تحقیق در یک ربات نرم نشان داده شده است که می تواند رنگ را متناسب با پس زمینه خود تغییر دهد و ممکن است به توسعه نسل بعدی نمایشگرهای هوشمند، لوازم الکترونیکی پوشیدنی و استتار مصنوعی کمک کند.

تولید لوازم الکترونیکی انعطاف پذیر شامل ابزارهای گران قیمت و چندین مرحله علمی است. بنابراین، یک استراتژی ساخت آسان و همه کاره برای حمایت از افزایش تقاضا برای دستگاه های الکترولومینسانس انعطاف پذیر در کاربردهای تکنولوژیکی و نوری مورد نیاز است.

جی لیو و محققان رویکردی را برای ساخت دستگاه های الکترولومینسانس انعطاف پذیر از طریق چاپ سه بعدی چند ماده ای نشان می دهند. آنها جوهرهای رسانای یونی، الکترولومینسانس و عایق مناسب برای چاپ سه بعدی را فرموله کردند که می توانستند از آن برای ایجاد دستگاه های الکترولومینسانس آسان، بر اساس تقاضا، انعطاف پذیر و قابل کشش استفاده کنند.با این پیشرفت، جی لیو و همکارانش یک مچ بند منعطف را ادغام کردند که نور آبی را در ربات نرم ساطع می‌کند که می‌تواند بدون تأخیر، مانند آفتاب‌پرست، رنگ را تغییر دهد.

نویسندگان نشان می‌دهند که دستگاه‌ها الکترولومینسانس پایدار را حتی در حالت‌های مختلف تغییر شکل مکانیکی مانند خمش، پیچش و کشش نشان می‌دهند.

چگونه یک آفتاب پرست رنگ خود را تغییر می دهد؟

آفتاب پرست وقتی بی حرکت است سبز است، به این معنی که به طور طبیعی با محیط پربرگ خود هماهنگ است. اما آفتاب پرست های نر وقتی در حضور یک ماده یا یک نر رقیب تحریک شوند، رنگشان تغییر می کند.

همانطور که آفتاب پرست بیشتر تحریک می شود، رنگ آن زرد، نارنجی و قرمزتر می شود، به این معنی که به جای تطبیق با رنگ اطراف، قابل مشاهده تر می شود.

آفتاب پرست ها سلول های مختلفی در پوست خود دارند که حاوی رنگدانه های رنگی هستند. برخی زرد، برخی قرمز و برخی شامل رنگدانه تیره ملانین هستند. مشخص است که سلول های آفتاب پرست و بسیاری از حیوانات دیگر با ترشح ملانین از زائده های انگشت مانند آنها سایه تیره تری پیدا می کنند. این رنگدانه را در یک نقطه متمرکز می کند و دوباره آن را سبک تر می کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *