نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:41 ق.ظ

اکنون زمانی است که استراتژی تحول دیجیتال به واقعیت تبدیل شود

ارسال شده در 16 آگوست 2022 توسط The Manufacturer

هنگامی که یک استراتژی سازمانی مشخص تعریف شد، است زمان اجرای نقشه راه تحول دیجیتال برای مقیاس‌بندی یادگیری در سراسر سازمان و ایجاد پذیرش داخلی فرا رسیده است.

اجرا چهارمین مرحله از سفر Industry 4.0 (با آموزش، آماده سازی و تعریف مراحل قبلی است) است که چشم انداز تحول دیجیتال را محقق می کند و موارد استفاده و پیاده سازی تعریف شده را انجام می دهد. این مرحله‌ای است که هدف آن افزایش ارزش است و فناوری‌های پیشرفته را قادر می‌سازد تا به پیشرفت‌های پایدار در عملکرد کمک کنند. در طول اجرا، همه ذینفعان مختلف تولید گرد هم می آیند، از جمله OEM ها، فروشندگان فناوری، مشاوران و ادغام کنندگان که به واقعیت بخشیدن به فرآیند برنامه ریزی استراتژیک کمک می کنند و باعث پذیرش داخلی می شوند.

قبل از شروع اجرا، سازندگان باید با استفاده از تمرین داستان های کاربر، وضعیت نهایی و مزایای اجرای فناوری های آزمایشی را تعریف کنند. Industry 4.0 User Stories، یک فرآیند متمرکز بر اساس متدولوژی چابک است که:

  • از پایین به بالا، همه شخصیت هایی که با فناوری ها در تعامل هستند، درگیر شوند.
  • روشی مشترک برای کار و تعامل بین بخش ها ایجاد کنید.
  • به شرکت کمک کنید تا روی کارهایی که فناوری‌های جدید می‌توانند برای تسریع قابلیت‌ها انجام دهند تمرکز کند.
  • همه ذینفعان را حول اهداف استراتژیک فناوری همسو کنید.
  • به درک اینکه چگونه فناوری ها می توانند زندگی کاری روزانه کارکنان را بهبود بخشند کمک کنید.
  • ایجاد ذهنیت مناسب برای اجرای فناوری های جدید.

پس از اتمام تمرین داستان های کاربر و همسویی سازمانی بر روی موارد استفاده برای تمرکز، تعریف معماری سازمانی مرجع ارائه می شود. این هسته اصلی برای فعال کردن نقشه راه تحول دیجیتال سازمانی است، که سپس به طرحی برای هر کارخانه در سراسر سازمان تبدیل می شود. البته، با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی از کارخانه ها دارای سیستم های یکسان خواهند بود، این طرح به طور یکسان در بین آنها اعمال نخواهد شد. در این مرحله، انتخاب بهترین شرکای پیاده سازی برای استقرار موفقیت آمیز چشم انداز Industry 4.0 بسیار مهم است.

هنگامی که معماری سازمانی مناسبی وجود دارد و کارخانه‌های منتخب معماری مرجع کارخانه خود را روشن ساخته‌اند، زمان آن است که راه‌حل‌های فروشنده خاص را تعریف کنیم. تولیدکنندگان باید با تعریف دقیق نیازمندی‌های فروشندگان، تجزیه و تحلیل عملکردی و غیرعملکردی فروشندگان را عمیقاً بررسی کنند، سپس فروشندگان را از طریق درخواست پیشنهاد درگیر کنند، آنها را به طور عینی امتیازدهی کنند و – به عنوان آخرین مرحله – قراردادشان را نهایی کنند.

بخش بعدی مرحله اجرا، استقرار نقشه راه صنعت Enterprise Industry 4.0 در سراسر شرکت است. استقرار معمولاً با اجرای یک یا دو فناوری در مقیاس کوچک در هر کارخانه شروع می شود، به طوری که می توان آموخته ها را اتخاذ کرد، مورد تجاری ثابت شد و اعتماد ذینفعان را افزایش داد. استقرار، که توسط یک نرم‌افزار PMO خاص و در سطح سازمانی پشتیبانی می‌شود، شامل مراحل زیر است:

  • اثبات مفهومی که ثابت می‌کند این فناوری می‌تواند ارزش ارائه کند و در کل شرکت سرمایه‌گذاری کند
  • مرحله آزمایشی، اثربخشی راه‌حل‌ها را در محیط عملیات واقعی آزمایش می‌کند تا استحکام را به نمایش بگذارد و برای پذیرش کاربر آماده باشد.
  • مرحله استقرار مقیاس شده ارزش نمایی برای شرکت به ارمغان می آورد. ردیابی صرفه جوییها در طول این فرآیند برای شرکت‌ها برای اندازه‌گیری منافع، برجسته کردن فرصت‌های افزایشی و ایجاد حکمرانی مؤثر بسیار مهم است.

هنگامی که استراتژی صنعت 4.0 در سطح سازمانی به کار گرفته می شود و ارزش سازمانی در مقیاس باز می شود، کالیبراسیون مجدد مداوم استراتژی و آموزش مجدد سهامداران کلیدی برای اطمینان از همسویی با تغییرات اکوسیستم خارجی بسیار مهم است.

علاوه بر این، مشارکت در یک اکوسیستم برتر همراه با همتایان صنعت و سایر رهبران تولیدی، که در آن بهترین شیوه‌ها و چالش‌های مشترک به اشتراک گذاشته می‌شوند و با مشارکت پذیرفته می‌شوند، کاتالیزور دیگری برای خلق ارزش مداوم خواهد بود.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *