نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:01 ق.ظ

سطل های رباتیک بازیافت یکی از نوآوری ها برای رفع شکاف اقتصاد دایره ای است

ل زبا

17 آگوست 2022 -توسط CSIRO-سطل هوشمند در دانشگاه فناوری سیدنی واقع شده است. نمونه اولیه جدید توسط CSIRO و دانشگاه فناوری سیدنی ساخته شده است. اعتبار: CSIRO

آژانس ملی علوم استرالیا، CSIRO، در این هفته ملی علم از آخرین نوآوری‌ها در بازیافت رونمایی می‌کند تا الهام بخش نسل بعدی رهبرانی باشد که آینده متمرکز بر اقتصاد دایره‌ای ما را رهبری خواهند کرد.

دانش‌آموزان از سال 6 در مدرسه عمومی Marrickville به مدیر اجرایی CSIRO، دکتر لری مارشال، و محققان از CSIRO و دانشگاه فناوری سیدنی پیوستند تا نمونه اولیه جدیدی از “سطل هوشمند” را آزمایش کنند و با مصالح ساختمانی ساخته شده از شیشه بازیافتی و پلی استایرن تعامل داشته باشند.

فناوری Smart Bin از فناوری‌های اینترنت اشیا (IoT)، حسگر، روباتیک، هوش مصنوعی (AI) و طیف‌سنجی مادون قرمز برای مرتب‌سازی خودکار پلاستیک، فلز و شیشه و همچنین مرتب‌سازی انواع خاصی از پلاستیک استفاده می‌کند. سطل زباله یک وسیله اثبات شده مفهومی است که برای بهبود نرخ بازیافت و کاهش آلودگی در جریان زباله طراحی شده است، به طوری که نیو ساوت ولز تنها 10 درصد از 800000 تن زباله پلاستیکی خود را بازیافت می کند.

همچنین از تبدیل زباله به منبع پشتیبانی می کند. کسب و کار کوچک ویکتوریایی Casafico مواد ساختمانی تجاری را از شیشه بازیافتی، روزنامه و پلی استایرن ایجاد می کند که بیشتر آنها از طریق بازار آنلاین تبادل زباله ASPIRE که در سال 2013 از CSIRO منشعب شد، تهیه می شود.

دکتر لری مارشال، مدیر اجرایی CSIRO، گفت که نوآوری و همکاری برای توسعه اقتصاد دایره ای استرالیا ضروری است و در قلب ماموریت مشارکتی پایان دادن به زباله های پلاستیکی CSIRO قرار دارد که هدف آن کاهش 80 درصدی زباله های پلاستیکی وارد شده به محیط زیست استرالیا تا سال 2030 است.

راه‌حل‌هایی از علم که اقتصاد دایره‌ای ما را رشد می‌دهد، مستلزم همکاری در هر مرحله از فرآیند نوآوری است – از درک پلاستیک در سطح مولکولی تا اختراع مجدد روش استفاده، ساخت و بازیافت پلاستیک تا تجاری‌سازی راه‌حل‌هایی که از فناوری‌های جدیدی مانند این استفاده می‌کنند. دکتر مارشال گفت: Smart Bin که اکنون در حال بحث برای ورود به بازار است و شرکت‌های جدیدی مانند ASPIRE را برای رشد مشاغل جدید اقتصاد دایره‌ای ایجاد می‌کند.

“علم می تواند اقتصاد ما را به یک اقتصاد دایره ای تبدیل کند که آنچه را که قبلا دور انداخته بودیم تجدید و دوباره استفاده کند، مشاغل با دستمزد بالاتر ایجاد کند، فناوری جدید استرالیا را ارتقا دهد، و از محیط زیست ما محافظت کند، در حالی که الهام بخش نسل بعدی از آنچه ممکن است .

وی نی، دانشمند تحقیقاتی اصلی CSIRO گفت: “فناوری سطل هوشمند را می توان در مکان هایی مانند مراکز خرید، مدارس، سینماها، کافی شاپ ها و فرودگاه ها استفاده کرد. این فناوری نرخ بازیافت را بهبود می بخشد زیرا استفاده از آن بسیار آسان است و می تواند اطمینان حاصل کند که مواد قابل بازیافت برای استفاده مجدد هستند..”

پروفسور رن پینگ لیو، محقق UTS گفت: “با کار با CSIRO، ما جدیدترین فناوری‌های IoT و AI را برای ساخت این سطل هوشمند شگفت‌انگیز توسعه داده‌ایم. این سطل هوشمند می‌تواند فرآیند بازیافت را ساده‌تر کند و کارایی را برای طبقه‌بندی و دسته‌بندی زباله بهبود بخشد. سطل هوشمند به شما کمک خواهد کرد. اقتصاد دایره ای را ترویج کرده و به آینده ای خنثی از کربن کمک می کند.”

او گفت: “منبع مواد زائد از طریق Aspire به ما کمک می کند تا کربن مثبت شویم، منابع طبیعی کمیاب را نجات دهیم و زباله ها را از محل دفن زباله دور کنیم.”

ما نمی‌توانیم تغییرات کوچک را دست‌کم بگیریم که چگونه تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. دیدن این که نسل بعدی آن را یاد می‌گیرند بسیار عالی است.

.https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *