نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:52 ب.ظ

پر کردن شکاف مهارت های تولید با یادگیری غیر سنتی

ارسال شده در 10 اوت 2022 توسط جیمز دوونشایر

بر کسی پوشیده نیست که صنعت تولید بریتانیا در حال تجربه یک شکاف مهارتی عظیم است. در واقع، آخرین ارقام ONS نشان می دهد که در آوریل تا ژوئن 2022، 95000 شغل خالی برای تولید وجود داشته است که 49.5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد. اما پاسخ چیست؟ دکتر گیلیان موری، معاون مدیر بازرگانی و سازمانی در دانشگاه هریوت وات، معتقد است که دوره های کارآموزی فارغ التحصیلان، و همچنین مکانیسم های یادگیری انعطاف پذیرتر و کمتر سنتی، برای پر کردن شکاف بسیار مهم هستند. جیمز دوونشایر برای کسب اطلاعات بیشتر با جیلیان به گفتگو نشست.

استفان فیپسون، مدیر اجرایی سازمان تولیدی Make UK، اخیراً در جلسه استماع کمیته استراتژی تجاری، انرژی و صنعتی، به نمایندگان مجلس گفت که کمبود مهارت در بخش تولید بریتانیا 7 میلیارد پوند از دست رفته اقتصادی بریتانیا را به همراه دارد – معادل 21 میلیون پوند یعنی جمع یک روز تولید ناخالص داخلی از دست رفته (GDP) به ازای هر کارگر.

او گفت: «ما بازار کاری داریم که به اندازه‌ای سخت‌تر شده است که کسب‌وکارها را به سمت مدیریت بحران سوق می‌دهد تا این که اعتماد به نفس برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.»

در همین حال، گزارش اخیر Future of Work: The Global Talent Crunch موسسه کورن فری نشان می دهد که چگونه صنعت تولید جهانی “به سمت یک بحران پیش می رود” و این بخش تا سال 2030 با کمبود 7.9 میلیون نفر مواجه است. Korn Ferry تخمین می زند که این امر برای اقتصاد بریتانیا 17.5 میلیارد دلار (14.4 میلیارد پوند) معادل تولید از دست رفته است.

دکتر گیلیان موری از دانشگاه هریوت وات توضیح می دهد که چگونه دانشگاه اسکاتلند تلاش خود را برای کاهش این وضعیت انجام می دهد.

“یک طوفان کامل”

او با توضیح اینکه چگونه در حالی که سال ها شکاف استعداد و کمبود مهارت وجود دارد، در حال حاضر، شرکت ها با یک “طوفان عالی” روبرو هستند، توضیح داد که تا حدی برای تولید کنندگان اغراق آمیز است.

“با خروج از همه گیری، وضعیت حادتر شده است. فناوری اکنون سریعتر از آنچه ما پیش‌بینی می‌کردیم در حال حرکت است و مشاغل سبز نیز در حال افزایش هستند. سپس روندی موجود است که مردم تصمیم می‌گیرند کار نکنند، به اصطلاح «استعفای بزرگ» که مردم از آن صحبت می‌کنند. و در نهایت روند جدید دیگری وجود دارد که افراد شغل خود را در جستجوی نقش های رضایت بخش تر با انعطاف بیشتر ترک می کنند: “تغییر بزرگ”.”

گیلیان گفت که برای تولید، با تصویری که کمتر از جذابیت درک شده و اغلب مسیرهای شغلی نادیده گرفته می شود، اثر ضربه ای تشدید می شود.

با توجه به تحقیقات موسسه کورن فری که نشان می دهد  جهان تا سال 2030، بیش از 85 میلیون نفر کمبود استعدادهای انسانی مواجه خواهند شد، آیا زمان آن نرسیده است که به دنبال جایگزین هایی برای مقابله با این وضعیت باشیم؟ جیلیان معتقد است که اینطور است.

مهارت در مقیاس

Heriot-Watt که در سال 1821 تأسیس شد، پیشگام در ارائه آموزش به کارگران و خالق یک جنبش جهانی از طریق توسعه اولین مؤسسه مکانیک در جهان است. این دانشگاه سابقه طولانی و غنی در حمایت از زبان آموزان غیر سنتی دارد. در واقع، گیلیان گفت که تقریباً 50 درصد از فراگیران هریوت-وات امروزی «غیرسنتی» هستند، که اکثریت آنها در اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 زندگی خود هستند و در حال کار هستند، که ماهیت متنوع مؤسسه آموزشی را برجسته می کند.

گیلیان سپس در مورد اهمیت توانایی در مقیاس کردن صحبت کرد، به ویژه با توجه به کمبود عظیم استعداد

ما نمی‌توانیم فقط با رویکردهای سنتی به مهارت‌ها و آموزش مقابله کنیم. با کمبود استعداد بیش از 85 میلیون نفر، عنصر کلیدی مقیاس است. و در مقیاس نه تنها نیاز به یادگیری افراد به روش‌های سنتی دارد – چه از طریق یادگیری در حین اشتغال، مانند دوره‌های کارآموزی – بلکه به حمایت از افراد با گزینه‌های یادگیری انعطاف‌پذیرتر مانند آموزش آنلاین نیز نیاز دارد.

او افزود: توانایی یادگیری در حین کسب درآمد برای دستیابی به مهارت‌های مورد نیاز در مقیاس کاملاً حیاتی است.

اما همه نمی توانند از طریق یک دوره 4 ساله مدرک مهارت آموزی یا مهارت مجدد کسب کنند، به گفته گیلیان، به همین دلیل است که کارآموزی فارغ التحصیل تنها بخشی از این معما است. او به یک ابتکار اخیر اشاره کرد که به دنبال ارتقاء مهارت افراد در طول همه گیری بود. Heriot-Watt بخشی از بورسیه تحصیلی Upskilling Scotland بود، برنامه ای که به طور کامل توسط شورای تأمین مالی اسکاتلند تأمین مالی شد و برای ارائه دسترسی به دوره های رایگان سطح کارشناسی ارشد به صورت آنلاین و با سرعتی که مردم با آن راحت هستند طراحی شده بود.این واقعیت که بیش از 500 نفر از بیش از 350 سازمان مختلف از این برنامه استفاده کردند، گواهی بر نقش مهمی است که چنین طرح‌های آموزشی کوچکی می‌توانند ایفا کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *