نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:11 ق.ظ

هفت نکته برای ایجاد اعتماد برای استفاده در کسب و کار

تما

توسط چلسی برلر 13 ژوئن 2016

جلب اعتماد مشتریان و کارمندان ممکن است پیچیده باشد، اما برای موفقیت ضروری است — شاید مهمتر از فروش. اگر دیگران را وادار کنید به شما اعتماد کنند، رشد و پرورش کسب و کارتان آسان تر است و خدمات عالی به همه ارائه می شود. اما اعتماد شکننده است. اگر آن را از دست بدهید، بازیابی آن بسیار دشوار است – اگر غیرممکن نباشد.

بنابراین، این اعتماد را از کجا شروع می کنید؟

اعتماد مرموز و اغلب گریزان است. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید دقیقاً از کجا نشأ ت می گیرد یا چگونه ایجاد می شود. فرآیند اعتماد نامفهوم است. شما نمی توانید آن را جعل کنید. شما نمی توانید از طریق حرکات انجام دهید .

من می دانم که اعتماد چقدر گیج کننده است. به محض اینکه فکر می کنم فکرم را دور اعتماد حلقه کرده ام،  این باور غیرقابل توضیح و گریزان از بین می رود. صادقانه بگویم، من دریافته ام که اغلب بی اعتمادی آسان تر از اعتماد است. این باعث عصبانیت من می شود، زیرا این مانند گناهکار بودن است تا زمانی که بی گناهی ثابت شود .با این حال، در طول مسیر، هفت اقدام ملموس پیدا کردم که باعث ایجاد اعتماد در یک محیط تجاری می شود. این اقدامات اعتماد را از طریق ارتباط، تعهد و شایستگی ایجاد می کند.

1. نشان دهید که به دیگران اعتماد دارید.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که وقتی شخص دیگری مرتکب اشتباهی می‌شود یا به نحوی شما را ناامید می‌کند سخاوتمند و بخشنده باشید. افرادی که همیشه در مورد شایستگی یا انگیزه یک فرد به بدترین نتیجه می رسند، احتیاط را القا می کنند، نه اعتماد.

اکثر مردم بدخلق یا احمق نیستند، بنابراین تا زمانی که اطلاعات مخالفی به دست نیاورید که ثابت کند اشتباه می کنید، به آنها شک کنید. نسبت به آنها احساس بهتری خواهید داشت و آنها به خاطر سخاوتتان به شما اعتماد خواهند کرد.

2. روابطی ایجاد کنید که برای دو طرف سودمند باشد.

مشتریان، همکاران و کارمندان همه می خواهند باور کنند که تصمیم درستی برای همکاری با شما می گیرند. این کار خیلی بیشتر از کلیشه ها و کلمات بیهوده را نیاز دارد. مشتریان باید ارزش محصولات و خدمات شما را به وضوح درک کنند. به همین ترتیب، کارکنان باید احساس خوبی نسبت به مالکیت داشته باشند، که معیار دیگری از مسئولیت پذیری را معرفی می کند و میزان اعتماد شما را به آنها نشان می دهد.

به عبارت دیگر، اعتماد این است که به مردم نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. به نوبه خود آنها به شما اهمیت می دهند و به شما اعتماد خواهند کرد.

3. به طور مستقیم به مسائل بپردازید.

ئارازیت ها در هر رابطه ای اجتناب ناپذیر است. نحوه برخورد شما با نگرانی ها و مشکلات چیزی است که اعتماد و وفاداری را القا می کند. در طول یک روز کاری پرمشغله، به راحتی می توان حواس خود را پرت کرد و با اتفاقاتی که در خط مقدم می افتد، ارتباط خود را قطع کرد.

اعتماد مشتری از اولین تماس ایجاد می شود و از طریق ارائه خدمات، اجرا، مراقبت و پشتیبانی گسترش می یابد. در هر مرحله، می توانید به این تجربه برای مشتریان خود آسیب بزنید یا آن را تقویت کنید. به همین دلیل است که اگر می خواهید به شما اعتماد شود، عمل به وعده ها بسیار مهم است.

اگر می خواهید مردم به شما اعتماد کنند، باید اهمیت دهید. رسیدگی سریع به شکایات اطلاعات را به اشتراک بگذارید اعتماد به نفس آنها را به دست آورید. در مورد کسب و کار خود غرور و اشتیاق را از خود بروز دهید. تضادها را به سرعت حل کنید. این اقدامات شما را از گروه جدا می کند و در عین حال اعتماد ایجاد و حفظ می کند.

4. حقیقت را بگویید.

بیایید یک بار دیگر برای اندازه گیری خوب بگوییم – حقیقت را بگویید.

هرگز تصور نکنید که افراد خاصی نمی توانند حقیقت را تحمل کنند. همانطور که انتظار دارید با کارمندان و مشتریان خود صادق باشید. اگر در یک دروغ گیر بیفتید، هیچکس به شما اعتماد نخواهد کرد. شما اغلب فرصت دومی برای ایجاد یک برداشت اولیه ندارید، پس روی آن حساب نکنید.

عمل به وعده های خود نیز بخشی از گفتن حقیقت است. به قولی که نمی توانید عمل کنید متعهد نباشید. به آنچه واقع بینانه است فکر کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا به قول خود عمل کنید.

5. انعطاف پذیر و صبور باشید.

در برابر اشتباهات مدارا کنید و قاضی انعطاف ناپذیر نباشید. در وسط میدان کار فرد مقابل را ملاقات کنید. به رویدادها و تجربیات منفی که ممکن است بر توانایی فرد در اعتماد کردن تأثیر بگذارد توجه کنید. وقتی عقل سلیم حکم می کند از قوانین استثنا قائل شوید. برای مشکلاتی که با روش‌های معمولی قابل حل نیستند، جایگزین‌های غیرعادی را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید، اعتماد در طول زمان ایجاد می شود، به خصوص زمانی که با کسی سروکار دارید که به اندازه کافی خوش شانس نیست که اعتماد را در زندگی خود تجربه کند.

6. به وقت آنها احترام بگذارید.

من معتقدم که مردم جامعه ما در حال از دست دادن حس مدنیت، ادب و احترام خود هستند. برای جلب اعتماد مردم به شما، به شما کمک می کند تا آگاهی خود را از زمان، برنامه شخصی و نیازهای دیگران افزایش دهید. این بدان معنی است که شما باید:

  • فورا تماس های تلفنی را پاسخ دهید
  • بی درنگ به ایمیل ها پاسخ دهید و تمام نکات مطرح شده را به طور کامل بررسی کنید
  • به موقع برای جلسات حاضر شوید و دو دقیقه قبل از زمان شروع به تماس برنامه ریزی شده وارد شوید
  • زمان‌های تخمینی پایان تماس را بدقت نگه دارید، و بپرسید که آیا شرکت‌کنندگان آزادند که به کار ادامه دهند یا خیر

7. موارد غیر منتظره را ارائه دهید.

بهترین راه برای ارائه اعتماد، غافلگیری و خوشحال کردن مشتریان و مشتریان است. آنچه را که خواسته اند به آنها بدهید، اما علاوه بر آن، خدمات بیشتری را ارائه دهید – خدمات بیشتر، زمان بیشتر، راحتی بیشتر و حساسیت بیشتر. ارائه بیش از آنچه آنها انتظار دارند بسیار پیشرفت می کند و به ارزش واقعی و اعتماد می افزاید. به عنوان یک جایزه، مشتریان به دیگران در مورد نحوه تحویل بیشتر شما خواهند گفت. این باید تجارت بیشتری برای شما ایجاد کند.

من از صمیم قلب با جورج مک دونالد، نویسنده و شاعر اسکاتلندی قرن نوزدهم موافقم، که می گفت: “اعتماد داشتن، تمجیدی بزرگتر از دوست داشتن است.” در تجارت، این همان تعریفی است که می توانید به بانک ببرید.

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *