نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:59 ق.ظ

طرح سوئیس برای تونل های زیرزمینی تحویل محموله به منظور کاهش ترافیک در دست اجرا است.

اندی کوربلی -9 اوت 2022

رویای یک روش جدید و جاه طلبانه حمل و نقل بار، جهشی بزرگ به سوی واقعیت در سوئیس داشت.در 1 آگوست، مراحل برنامه ریزی برای ساخت یک شبکه تونلی خودکار که محموله را در بسته های حمل و نقل بر روی یک سیستم ریلی خود شارژ می فرستد، آغاز شد.

Cargo Sous Terrain (CST) یا «محموله زیرزمینی» با یک کشش 46 مایلی (70 کیلومتری) بین زوریخ و یک مرکز لجستیکی اصلی در هارکینگن/نیدربیپ آغاز خواهد شد. می تواند به 310 مایل تونل (500 کیلومتر) برسد که همه کانتون های سوئیس را به هم متصل می کند.

این پروژه که با انرژی های تجدیدپذیر اجرا می شود، تخمین زده می شود که بتواند 40٪ از کل ترافیک باربری را به روشی پایدار از جاده ها خارج کند که مستلزم پاکسازی هیچ زمینی برای جاده های اضافی نیست. غلاف های الکتریکی با حرکت در امتداد ریل های القایی بارهای الکتریکی مداوم دریافت می کنند.

مجموعه مشابهی از مسیرها بر روی سقف تونل برای حمل سبدهای بسته های کوچکتر اجرا می شود.

تونل ها به قطر حدود 20 فوت طراحی شده اند و بسته ها به اندازه کافی برای یک یا دو پالت بزرگ هستند و تونل های یخچال دار برای حمل کالاهای حساس به دما هستند. در پایانه‌ها، آسانسورهای بزرگ بسته ها یا غلاف‌ها را از تاریکی بیرون می‌کشند و به مراکز تکمیل می‌رسانند. مسیرهای پویا از گیر کردن ایستگاه های آسانسور در مسیر راه آهن سیستم جلوگیری می کند.

فدرالیسم در ساختار دولتی سوئیس قوی است و هر کانتون هر طور که بخواهد با این پروژه برخورد خواهد کرد. با این حال، در این زمان تورم سریع در سراسر اروپا، سوئیس انضباط مالی خود را حفظ کرده و استفاده از پول عمومی برای پروژه را رد کرده است.

مجلس تصمیم گرفت: «هیچ یارانه ای برای ساخت زیرساخت ها و بهره برداری از تونل استفاده نمی شود.

شورای فدرال سوئیس تامین مالی مشترک CST با بودجه عمومی را رد کرده است، اما به لطف برخی قوانین جدید از سوی دولت سوئیس، این شرکت با 100 میلیون دلار سرمایه گذاری خصوصی مسلح شده است که به صورت پیشگیرانه تامین شده است.

به نظر می رسد این پروژه بسیار شبیه به ایده های مختلف هایپرلوپ برای حمل و نقل مسافر آمریکایی است، اما اگر قرار باشد میلیاردها دلار هزینه شود و سوئیسی ها باید 35 میلیارد دلار سرمایه گذاری پیدا کنند تا کل پروژه تا سال 2045 به پایان برسد، به نظر می رسد حمل و نقل استفاده هوشمندانه تری از ریل های زیرزمینی باشد. زیرا تا حدی ایمنی، راحتی و زیبایی در طراحی نقشی ندارند.

تا کنون، دو کانتون دیگر سوئیس علاوه بر زوریخ – سنت. گالن و تورگاو – ابراز علاقه کرده اند و آن را “از نظر اقتصادی امکان پذیر” نامیده اند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *