نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:26 ق.ظ

برپا نگه داشتن ماشین آلات با واقعیت ترکیبی

ارسال شده در 10 آگوست 2022 توسط The Manufacturer

بسیاری از عوامل خارجی تولیدکنندگان را بر آن داشته تا روش‌های جدید کار را اتخاذ کنند. از قرنطینه‌های اجباری گرفته تا تمرکز مداوم بر کاهش انتشار کربن، سازمان‌ها به فناوری‌های جدید برای فعال کردن همکاری از راه دور و رفع نیاز مهندسان ارشد به حضور فیزیکی در یک سایت نگاه کرده‌اند.

با این حال، ارزشی که یک مهندس ارشد می تواند به صورت حضوری ارائه دهد، واضح است. با توجه به اینکه تولیدکننده به طور متوسط ​​با 800 ساعت از کار افتادگی در سال سر و کار دارد و تولیدکننده خودرو به طور متوسط ​​22000 دلار در دقیقه از زمان خرابی را از دست می دهد، باید راه حل های فناوری مناسبی وجود داشته باشد تا تکنسین کف کارخانه را قادر سازد تا کار را بر روی یک قطعه از ماشین آلات به پایان برساند. همان اثربخشی یک مهندس ارشد.

نگهداری و تعمیر

توسعه شغلی کارگران کمتر با تجربه در تعمیر و نگهداری و تعمیر ماشین آلات به دلیل کمبود متوسط ​​10 نقش مهندسی در هر کسب و کار در بریتانیا، روز به روز ضروری تر است. با این حال، ارسال یک مهندس ارشد برای نظارت بر کار یک تکنسین در محل می تواند بر کارایی تأثیر بگذارد. چالش این است که یک کارگر در محل را قادر می سازد تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای رسیدگی به یک مشکل ماشین آلات در اختیار داشته باشد، در حالی که به آنها ابزاری می دهد تا در صورت نیاز به کارکنان مجرب تری تکیه کنند.

راه حل، فناوری واقعیت ترکیبی است، که در آن واقعیت فیزیکی و محتوای دیجیتال با هم ترکیب می شوند تا ارتباط بین اشیاء دنیای واقعی و مجازی را امکان پذیر کنند. انواع مختلفی از ویژگی های ارائه شده توسط واقعیت ترکیبی وجود دارد که می تواند امکان تعمیر و نگهداری موثر ماشین آلات را از طریق پشتیبانی از راه دور فراهم کند.

حفظ ارتباط با یکی از اعضای ارشد کارکنان ممکن است برای یک کارگر حیاتی باشد تا بتواند یک کار ماشین آلات را به طور مؤثر انجام دهد، با تماس های صوتی و تصویری ایمن برای درخواست کمک برای حل یک مشکل پیچیده. اشتراک‌گذاری صفحه می‌تواند به صفحه‌های دسکتاپ اجازه دهد تا به یک تکنسین نمایش داده شوند و امکان کار با داده‌های پیچیده  آنها را قادر می‌سازد تا به طور موثر ارتباط برقرار کنند. گرفتن عکس و توانایی حاشیه نویسی میدان دید کاربران به این معنی است که می توان اطلاعات بصری کلیدی را ارائه کرد، شاید در صورتی که آنها نیاز به توضیح در مورد اینکه یک قطعه خاص از ماشین آلات برای اهداف تعمیر چگونه است را داشته باشند .

بینش هولوگرافیک

افزودن فناوری هولوگرافیک بعد جدیدی به راه حل و قابلیت های کارگر در حین تکمیل پروژه نصب، تعمیر یا نگهداری می بخشد. این فناوری را می‌توان برای شناسایی یک قطعه از تجهیزات فیزیکی و دارایی‌های مربوط به پشتیبانی از وظایف، چه اسناد و چه هولوگرام، آموزش داد. تکنسین می تواند به کتابچه های آموزشی همه جانبه، فایل ها و فایل های PDF دسترسی پیدا کند.

دارایی های از پیش تعیین شده را می توان از طریق ابزاری که روی سر نصب شده است مشاهده کرد و در عین حال دانش متخصص را از راه دور بکار گیری کرد. این به ویژه با توجه به اینکه مغز به طور طبیعی با اطلاعات بصری به خوبی کار می کند مفید است. در این فرمت، تکنسین می‌تواند داده‌ها را سریع‌تر مصرف کند و فوراً روی آن‌ها عمل کند، اطمینان حاصل کند که ماشین‌آلات می‌توانند به سرعت نصب یا تعمیر شوند، زمان انجام عمل و زمان بینش کوتاه‌تر می‌شود.

تکنسین ها همچنین ممکن است کارگران جوانی باشند که بسیاری از آنها بومی دیجیتال هستند. بنابراین احتمالاً تعداد زیادی تعامل با فناوری را آسان و شهودی می دانند. برای کسانی که ممکن است کمی در برابر تغییر انعطاف‌پذیرتر باشند، این وظیفه بر عهده علاقه‌مندان در کسب‌وکار است که مزایای آن را به دیگران در سازمان نشان دهند و استفاده از آن را تشویق کنند.

حمایت از پایداری

در حالی که تولیدکنندگان در بسیاری از نقاط جهان دیگر با محدودیت‌های سفر و قوانین وضع شده در طول همه‌گیری مواجه نیستند، کاهش نیاز مهندسان ارشد به سفر باعث صرفه‌جویی در وقت گرانبها در روز کاری آنها می‌شود. این به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا تخصص خود را در سایر موارد ضروری به کار ببرند و کارایی را در کل کسب و کار افزایش دهند.

تولیدکنندگان، مانند بسیاری از سازمان‌های دیگر، برای اطمینان از ابتکارات پایدارتر، تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند، به‌ویژه زمانی که اقتصادهای سراسر جهان اهداف سخت‌گیرانه‌ای را برای رسیدن به انتشار خالص کربن صفر تعیین می‌کنند. دولت بریتانیا مجموعه ای از سیاست ها و پیشنهادات را برای کربن زدایی بخش های اقتصاد برای دستیابی به این هدف تا سال 2050 ارائه کرده است. اجازه دادن به مهندسان ارشد برای ارائه پشتیبانی از راه دور باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با سفر در کنار کاهش هزینه ها می شود.

آینده تعمیر و نگهداری ماشین آلات

به‌کارگیری مداوم ماشین‌آلات احتمالاً یک عنصر حیاتی در عملیات سازنده است. در عین حال، سازمان‌ها می‌خواهند از فرآیندهای کارآمد اطمینان حاصل کنند و در عین حال سفرهای غیرضروری مهندسان ارشد به سایت‌ها را حذف کنند. آموزش تکنسین های با تجربه کمتر نیز برای توسعه آنها بسیار مهم است و ارزش بیشتری برای کسب و کار فراهم می کند. زمانی که یک کارخانه برای پشتیبانی از عملیات خود نیاز به نصب، تعمیر یا جایگزینی ماشین آلات حیاتی داشته باشد، واقعیت ترکیبی می تواند خودش را نشان دهد. با وجود این راه‌حل‌ها، تولیدکنندگان می‌توانند تعادل کاملی بین زمان کارکرد دستگاه و اتخاذ راه‌حل دیجیتال حفظ کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *