نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:05 ب.ظ

بررسی تفاوت های ظریف استفاده از هوش مصنوعی در تولید اخبار

3 آگوست 2022 – توسط دانشگاه میسوری -هوش مصنوعی. اعتبار: دانشگاه میسوری

در طول تاریخ، فناوری به طور مداوم صنعت رسانه های خبری – تلگراف، رادیو، تلویزیون و سپس اینترنت را متحول کرده است. با این حال، علیرغم این تحولات، فناوری رسانه و خبرنگاران انسانی پیام رسان باقی ماندند.

معرفی هوش مصنوعی این مدل را تغییر داده است.

امروزه، ماشین‌های هوش مصنوعی که برای انجام نقش ارتباطی طراحی شده‌اند، محتوای خبری مستقل از انسان تولید می‌کنند. این بدان معناست که هوش مصنوعی رسانه و پیام رسان است و به خبرنگاران انسانی یک  شریک مصنوعی جدیدی می دهد که برای کمک به جمع آوری اخبار برنامه ریزی شده است.

اما یک مطالعه جدید از دانشکده روزنامه‌نگاری میسوری نشان می‌دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها از نقش هوش مصنوعی در دنیای خود، از جمله در تولید اخبار، بی‌اطلاع هستند.

این یافته ها در زمان چالش برانگیزی در صنعت رسانه های خبری به دست می آیند، زمانی که خبرسازان با سطوح پایینی از اعتماد عمومی نسبت به محصول خود مواجه هستند. آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری گزارش می‌دهند که اخبار خود را از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی دریافت می‌کنند ، در حالی که در همان زمان، خبرسازان خطراتی را که هوش مصنوعی می‌تواند برای حریم خصوصی، انصاف، برابری، ایمنی و امنیت ایجاد کند گزارش می‌کنند. . این یک معماست.

بنابراین، چگونه می‌توانیم به مردم کمک کنیم به هوش مصنوعی اعتماد کنند اما همچنان در مورد شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی به ضرر عموم استفاده می‌کنند گزارش بدهیم؟» چاد اس. اوسلی، دانشجوی دکترا در دانشکده روزنامه نگاری و یکی از نویسندگان مطالعه اخیر پرسید. “چگونه این دو را از هم جدا می کنید؟”

با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین در سال 2020، اوسلی و کیت گرین وود، دانشیار نویسنده، دریافتند که کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان – 48٪ – مطمئن بودند که در سال گذشته چیزی در مورد هوش مصنوعی خوانده، دیده یا شنیده اند، 40٪ دیگر فقط می گویند که این امکان پذیر بود و تنها 25 درصد از شرکت کنندگان ادعا کردند که هوش مصنوعی را قادر به نوشتن یا گزارش اخبار برابر یا بهتر از خبرنگاران انسانی می دانند.

این 48 درصد با یک مطالعه اروپایی که سه سال قبل از آن انجام شده بود، مطابقت داشت، که Owsley گفت با توجه به میزان بالای استفاده از فناوری که شرکت کنندگان در مطالعه 2020 ادعا کردند جالب بود. به عنوان مثال، 61 درصد گزارش کرده اند که گوشی هوشمند دارند. او انتظار داشت که با افزایش استفاده مردم از فناوری، آگاهی آنها از هوش مصنوعی نیز افزایش یابد.

اوسلی گفت: «به نظر می‌رسید که ما سه سال متوقف شده‌ایم و این ارزش این را دارد که بپرسیم چرا و چگونه. “برخی از این چیزها بسیار جالب هستند. ممکن است یک بی‌علاقگی کلی به سطح بالایی از جزئیات [در مورد هوش مصنوعی] وجود داشته باشد. مردم ممکن است فکر کنند: “من فقط می‌خواهم کار کند. برایم مهم نیست .

با وجود این عدم آگاهی، برخی از اشکال هوش مصنوعی جایگزین روزنامه‌نگاران می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به عنوان کمکی به جمع‌آوری اخبار عمل می‌کنند.

در سال 2018، فوربس یک پلتفرم انتشاراتی به نام «برتی» معرفی کرد که از هوش مصنوعی برای کمک به خبرنگاران با مقالات خبری با شناسایی گرایش‌ها، پیشنهاد سرفصل‌ها و ارائه محتوای بصری مطابق با داستان‌های مرتبط استفاده می‌کند. واشنگتن پست و آسوشیتدپرس نیز از هوش مصنوعی برای ایفای نقش روزنامه نگاری استفاده می کنند. یکی از موضوعاتی که بیشتر به کمک هوش مصنوعی می شود، گزارشگری مالی است.

اوزلی می گوید: «طرز تفکر یا عملکرد یک ماشین هوش مصنوعی بر اساس داده های ساخته شده است. “این باید اطلاعات را به صورت جدول بندی شده مانند صفحات گسترده و جداول داشته باشد.”

سپس هوش مصنوعی این دانش را می گیرد و داستانی از زبان انسانی ایجاد می کند.

گرین‌وود گفت که انتقاد طولانی‌مدت از نوآوری‌ها این است که سازمان‌های خبری اغلب بدون ملاحظات مهم به سمت «بهترین چیز بعدی» می‌روند، مانند «مخاطبان ما چه فکری می‌کنند و چگونه با این موضوع تعامل خواهند داشت؟»

«اگر سازمان‌ها به فکر استفاده از این فناوری‌های هوش مصنوعی باشند، یکی از چیزهایی که باید بپرسند این است که «خوب، این چگونه با آنچه مخاطبان ما نیاز دارند یا انتظار دارند، یا چگونه با افرادی که فکر می‌کنند ما هستیم مطابقت دارد. او گفت: “به جای اینکه فکر کنیم، “خب، این آینده است، و ما باید به آن سمت برویم.”

این تحقیق در AI & Society منتشر شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *