
۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ توسط The Manufacturer
برای اینکه کل اکوسیستم تولید به جای فقط زنده ماندن ، رشد کند، تعهد به دیجیتالی شدن باید یک امر مطلق باشد. وقتی به نقش دیجیتالی شدن در زنجیره ارزش ما فکر می کنم، اغلب یک مسابقه کششی را تصور می کنم. من به همسویی افراد، فرهنگ و فرآیند مورد نیاز از لحظه ای که طرح های خودرو ساخته می شود تا آن کسری از ثانیه زمانی که خودرو از خط پایان عبور می کند، فکر می کنم. من به این فکر میکنم که چگونه هیچ مقدار ی از نیتروژن آن وسیله نقلیه و کل تیم پشت آن را حفظ نمیکند، اگر در جهت درست قرار نگیرد. قبل از فشردن دکمه نیترو، خودرو باید در جهت درست کارکردن باشد.
به طور مشابه، اگر افراد، فرهنگ و فرآیندهای سازمانها برای شروع در مسیر درستی قرار نگیرند، هیچ مقدار دیجیتالی سازی به سازمانها کمک نمیکند. مهمتر از آن، اگر به درستی اجرا و مقیاس بندی شود، می تواند به ژلی تبدیل شود که مردم، فرهنگ و فرآیند را کنار هم نگه می دارد و باعث موفقیت بلندمدت می شود.
فشار برای موفقیت
رسیدن به جای مناسب کار آسانی نیست. و ماندن در شرایط نامناسب حتی سخت تر است. رقابت در سراسر اکوسیستم ما شدید است و کسانی که پیشرو هستند در سراسر زنجیره ارزش از مزایای ارزشمندی برخوردار هستند. این شرکت ها از طریق توجه واقعی به مزایای عرضه دیجیتالی کردن، به پیش می روند. به داده ها، تجزیه و تحلیل، یادگیری خودروی، هوش مصنوعی کمتر از تعداد انگشت شماری فکر کنید.
بدون داشتن شهامت کشف پتانسیل خود، شبکههای مرتبط با شرکتها با هم از بین میروند، زیرا منجر به بازگشت سرمایه نامطلوب میشود. زمان و پول نقاط فشار هستند. اما زمانی که مقیاس موثر در سراسر زنجیره ارزش یک شرکت به دست آید، به اهداف نهایی می رسد و موقعیت رقابتی تری به دست می آید.
افزایش ظرفیت تولید، ارتقای خدمات به مشتریان، اثرات زیست محیطی، کاهش تلفات مواد، رضایت کارکنان و افزایش رفاه که باعث حفظ و بهبود مستمر زمان تحویل می شود.
انتخاب بسیار زیاد (مانند سوپرمارکت) و رویکرد “گام های کوچک”.
در سال ۲۰۲۲، صدها، اگر نه هزاران راهحل فنآوری بالقوه برای کارخانهها و سایر محلهای کاری مرتبط در دسترس است. پس چگونه، زمانی که افراد، فرهنگ و فرآیند همراستایی شدند، یک راهحل دیجیتالی را تدوین میکنید که بازدهی بهتری را به همراه داشته باشد؟
اغلب می تواند طاقت فرسا باشد. شبیه به انبوهی از محدودیت انتخابها که یک فرد در طول سفر به سوپرمارکت محلی با آن مواجه میشود. با این حال فشار بسیار بیشتر است. در راه اندازی شکست خورده و هزینه آن نه تنها مبالغ قابل توجهی است، بلکه انرژی کارکنان نیز هزینه دارد.
بنابراین، رویکرد «گامهای کوچک» مطمئناً راهی است که میتوان برای جذب احتمالات تحول دیجیتال پیش رفت. مخصوصاً برای تولیدکنندگانی که در آستانه ایجاد تغییرات در فرآیند دیجیتالی کردن خود هستند یا برای کسانی که در شرف اولین جهش هستند.
آزمایش یک نقطه درد با یک راه حل تکنولوژیکی یک شروع است. اگرچه ممکن است بعداً یک برد کوچک باشد، با این وجود یک برد است. و از آن موضع درهایی به سایر امکانات باز می شود که می تواند منجر به دگرگونی گسترده تر در سراسر زنجیره ارزش شود.
انسان های شجاع
در ذهن من شکی وجود ندارد که اقدامات انجام شده برای ایجاد تحول در سراسر زنجیره به شجاعت زیادی از سوی رهبران نیاز دارد. اگر میخواهیم در کل بهعنوان یک اکوسیستم تولیدی پیشرفت کنیم، این شجاعت یک ضرورت است.
برنامه های کاربردی فن آوری را به درستی دریافت کنید و ناگهان فرصت هایی در سراسر جهان ایجاد می شود. از همکاری بیوقفهتر تا تصمیمگیری بهتر و توانمندتر برای کارکنان، حفظ استعداد، مهارتدهی مجدد، ارتقاء مهارت و جذب بهترین استعدادهای نوظهور.
تقریباً یک دهه پیش در مقایسه با سال ۲۰۲۲، کف کارخانه تقریباً غیرقابل تشخیص بود. تولیدکنندگان هوشمند امروزی وقتی محصول و نمایش دیجیتالی آن را در نظر می گیرند، دوباره کار می کنند.
این امر بر درک متمرکز است. درک اینکه کدام سیستم ها، ابزارها و در نهایت نرم افزار برای هر شرکت، بر اساس پارامترهای عملکرد خاص آن مورد نیاز است. به طور خلاصه، رویکرد یک اندازه برای همه کار نخواهد کرد. سپس ارزیابی خود کف کارخانه و نحوه بهینه سازی خط تولید برای اطمینان از اینکه محصول فیزیکی به چیزی تبدیل می شود که کاربر نهایی نمی تواند نادیده بگیرد، ارائه می شود.
آینده
همانطور که ما از بقیه زمان سال ۲۰۲۲ عبور می کنیم و به سال ۲۰۲۳ می رویم، سرمایه گذاری در دیجیتالی شدن باید – و من معتقدم – ادامه یابد. دستگاه های IIoT و سیستم های تجزیه و تحلیل داده، شبکه های ۵G، دوقلوهای دیجیتال. همه نمونه هایی از فرصت های تحول آفرین هستند. اگرچه هیچ کدام به صورت جداگانه گلوله نقره ای نیستند، اما در مجموع می توانند بازی را در سراسر زنجیره ارزش تغییر دهند.
ما باید واقع بین باشیم و به یاد داشته باشیم که این کار همچنان در حال پیشرفت است. تا حدودی دیجیتالی کردن تولید همیشه در حال پیشرفت خواهد بود. اما در سالهای آینده، اگر سرمایهگذاری و عرضه هوشمند راهحلهای دیجیتال ادامه یابد، افزونههای با ارزش کمتری در زنجیره مورد نیاز خواهند بود.
در Equitus ما از نوآوری دیجیتال استقبال می کنیم. ما شاهد عرضه هوشمند فناوری و نه چندان هوشمند هستیم. و ما به دلیل اعتقاد به اینکه زنجیره ارزش می تواند به صعود به قله ادامه دهد و به بهترین سطح ممکن عمل کند، با هر یک از آنها ارتباط سازنده برقرار می کنیم.
به عنوان مهندسان و طراحان، ما تنها نیستیم که می خواهیم مرزها را پشت سر بگذاریم. و این ناشی از تعهد ارزشی ما به کسانی است که در سراسر زنجیره با آنها کار می کنیم. مدلهای شبیهسازی بهبودیافته خواهند آمد و در نتیجه ساعتها و منابع زیادی ذخیره خواهند شد. این حوزه ای است که ما برای مدتی در آن سرآمد بوده ایم. در نهایت، وقتی در نظر می گیریم که چگونه ارزش دیجیتال را در کل زنجیره تولید به دست آوریم، تولیدکنندگان دو انتخاب دارند.
توجه خود را بر سودآور، انعطاف پذیر و پایدار بودن متمرکز کنید. یا توجه خود را به اختلال در زنجیره ارزش، پیچیدگی در طراحی فنی و جذب استعداد و حفظ آن متمرکز کنید. دوباره کار کنید و تصمیم بگیرید.