نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:21 ق.ظ

چرا مدیران باید روی موارد استفاده فناوری های جدید تمرکز کنند

20 جولای 2022 -توسط دانشگاه باث -اعتبار: CC0 دامنه عمومی

طبق تحقیقات جدید از دانشگاه باث بریتانیا و دانشگاه سوئیس، مدیران با طوفان گیج‌کننده‌ای از هیاهوی فناوری جدید روبرو هستند، اما کلید عبور از وعده‌های بی‌پایان برای فناوری‌هایی مانند پهپاد، بلاک چین یا هوش مصنوعی، تمرکز بر استفاده واقعی از نوآوری‌ها است.

یک مطالعه پنج ساله در مورد پذیرش فناوری پهپادهای صنعتی ارزش اتخاذ یک رویکرد دقیق «مورد استفاده» را نشان داد که زیربنای آن سوالات ساده‌ای است، مانند اینکه آیا این فناوری به شرکت اجازه می‌دهد کارآمدتر باشد یا کارها را پیچیده‌تر می‌کند؟ آیا به حل مشکلات واقعی کمک می کند یا صرفاً به عنوان یک حواس پرتی عمل می کند؟

پروفسور مایکل لوئیس از دانشکده مدیریت دانشگاه باث گفت:

«مدیران در یک پیوند بالقوه گرفتار شده‌اند—آنها با هیاهو و هیجان فناوری جدید مواجه می‌شوند، اما رویکرد خطی مرسوم آنها «ایجاد یک مورد تجاری، آزمایشی فناوری، پیاده‌سازی و مقیاس»، ممکن است توانایی شرکت را برای تعامل سریع با ارزش واقعی محدود کند نوآوری را اضافه می کند.

لوئیس گفت: فناوری‌ها تحقیق ما به راهی از طریق این موضوع اشاره می کند – یک رویکرد تکراری مبتنی بر “مورد استفاده” می تواند به مدیریت نیروهای بالقوه آسیب رسان مختلف کمک کند. پرسیدن “کجا برای ما کارساز خواهد بود به وضوح از هیاهو و انتظارات غیرواقع بینانه جلوگیری می کند، در حالی که از تعصب علیه راهی جدید نیز جلوگیری می کند..

این تحقیق بر روی هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان یک فناوری نوظهور متمرکز شد و اشاره کرد که آنها چالش‌های خاصی برای مدیران در ارزیابی استفاده بالقوه آنها دارند، از جمله این واقعیت که استفاده غالب آنها برای اوقات فراغت و فعالیت‌های نظامی است، و اینکه آنها برای عموم، مدیران و کارمندان، همه آشنا هستند. که ممکن است قبلاً نظرات ثابتی در مورد استفاده، مزایا یا معایب آنها داشته باشند.

فراگیر بودن پهپادها به‌عنوان یک فناوری مصرف‌ی و دیده شدن آن‌ها در بازاریابی – همه ما با عکس‌های هوایی شگفت‌زده شده‌ایم و ویدیوهایی که وعده‌های آینده‌نگر پهپادها را نشان می‌دهند – به این معنی است که تقریباً همه مدیران و مهندسان به احتمال زیاد آگاه خواهند بود. در مورد فناوری پهپاد و فکر کردن، جالب است، که برای چه می توانیم از آن استفاده کنیم؟”

او گفت: “اما یک چالش بزرگ برای مدیران در اینجا وجود دارد – وقتی فناوری های نوظهور مورد بحث قرار می گیرند، اغلب مشخص نیست که آیا یک مشکل نیاز به راه حل فن آوری دارد یا یک فناوری به دنبال یک مشکل برای حل و فصل است.”

محققان کاربردهای پهپادها را در محیط های عملیاتی به طور کلی بررسی کردند و سپس مطالعات موردی خاصی از پروژه های آزمایشی پهپاد را در سازنده محصولات بهداشتی Geberit و سازنده مبلمان و لوازم خانگی سوئدی IKEA انجام دادند.

Geberit دو پروژه آزمایشی را اجرا کرد که به بررسی نحوه انجام بازرسی‌های بالقوه خطرناک سیلو توسط پهپادها و بازرسی حرارتی ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی می‌پردازد. آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که سایر فناوری ها می توانند نیازهای آنها را بهتر برآورده کنند. با این حال، ایکیا دریافت که پهپادها می‌توانند در عملیات انبارداری آن استفاده شوند، کارمندان را از وظایف کسل‌کننده و بالقوه خطرناک ذخیره‌سازی رها کرده و نتایج دقیق‌تری را در این حوزه تجاری حیاتی برای شرکت ایجاد کنند.

این تحقیق – منتشر شده در مجله مدیریت عملیات – به این نتیجه رسید که شرکت ها باید فناوری های جایگزین را قبل از اطمینان در مورد ارزش آنها آزمایش کنند و سپس با شناسایی این موارد، یک مورد تجاری را توسعه دهند. این تحقیق نشان داد که این رویکرد تکراری همچنین به مدیران کمک می‌کند تا با سرعت سرسام‌آور تغییر در چنین فناوری‌هایی کنار بیایند و انتظارات غیرواقع بینانه درون شرکت‌ها را مدیریت کنند.

“مدیران برای دهه ها با این تقاضا روبرو بوده اند که “ما می خواهیم قبل از تحویل پول نقد، پرونده تجاری را ببینیم.” اما این موضوع با فناوری جدید بسیار چالش برانگیز است، به خصوص در مواردی که تبلیغات عمومی قابل توجه و انتظارات متورم در مناطقی مانند هواپیماهای بدون سرنشین، بلاک چین یا هوش مصنوعی وجود دارد، یا در جایی که شخصیت‌های برجسته عمومی یا «اختلال‌کنندگان» درگیر هستند. بهتر است روی موارد استفاده تمرکز کنید و اجازه دهید پرونده تجاری با شناسایی این موارد توسعه یابد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *