نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:03 ب.ظ

بوش ۳ میلیارد یورو برای تولیدات میکرو الکترونیک اروپایی خرج می کند

14 جولای 2022 -نویسنده: نیک فلاهرتی

بوش قصد دارد تا سال 2026 به عنوان بخشی از برنامه پیشنهادی IPCEI اروپا در زمینه میکروالکترونیک و فناوری ارتباطات، 3 میلیارد یورو دیگر در بخش نیمه هادی خود سرمایه گذاری کند.این شامل ظرفیت ویفر 300 میلی متری برای دستگاه های MEMS آن و دستگاه های 1200 ولتی نیترید گالیوم (GaN) برای خودرو خواهد بود.

میکروالکترونیک آینده است و برای موفقیت در تمام زمینه های کسب و کار بوش حیاتی است. دکتر Stefan Hartung، رئیس هیئت مدیره Bosch، گفت: با آن، ما کلید اصلی تحرک فردا، اینترنت اشیا را در دست داریم.

یکی از پروژه هایی که بوش قصد دارد با این سرمایه گذاری تامین مالی کند، ساخت دو مرکز توسعه جدید – در روتلینگن و درسدن – با هزینه مجموع بیش از 170 میلیون یورو است. علاوه بر این، این شرکت در سال آینده 250 میلیون یورو برای ایجاد 3000 متر مربع فضای تمیز اتاق تمیز در کارخانه ویفر خود در درسدن هزینه خواهد کرد. هارتانگ گفت: «ما برای رشد مستمر تقاضا برای نیمه هادی ها آماده می شویم – همچنین به نفع مشتریانمان. برای ما، این اجزای مینیاتوری به معنای تجارت بزرگ است.

این در حالی است که فرانسه و آلمان برای تامین مالی IPCEI تازه راه‌اندازی شده در میکروالکترونیک و فناوری ارتباطات، موضع می‌گیرند. این در درجه اول برای ترویج تحقیق و نوآوری در نظر گرفته شده است، اگرچه بودجه هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

این سرمایه‌گذاری همچنین با هدف بهره‌برداری از بودجه اتحادیه اروپا و دولت فدرال آلمان تحت قانون تراشه‌های اروپا برای توسعه یک اکوسیستم قوی برای صنعت میکروالکترونیک اروپا است. هدف این است که تولید جهانی نیمه هادی اروپا از 10 به 20 درصد تا پایان دهه دوبرابر شود.

هارتانگ گفت: «اروپا می‌تواند و باید از نقاط قوت خود در صنعت نیمه‌رساناها استفاده کند. بیش از هر زمان دیگری، هدف باید تولید تراشه برای نیازهای خاص صنعت اروپا باشد. و این بدان معناست که نه تنها تراشه‌هایی در مقیاس نانو قرار دارند.»

این سرمایه گذاری جدید در میکروالکترونیک همچنین زمینه های جدیدی از نوآوری را برای بوش باز می کند، از جمله دستگاه های سیستم روی یک تراشه مانند سنسورهای رادار برای رانندگی خودکار. همچنین در حال کار برای اصلاح بیشتر سیستم های میکروالکترومکانیکی خود (MEMS) به طور خاص برای صنعت کالاهای مصرفی است.

یکی از چیزهایی که محققان شرکت در حال حاضر از این فناوری برای توسعه استفاده می کنند، یک ماژول طرح ریزی جدید است که می تواند در معبد یک جفت عینک هوشمند تعبیه شود.

هارتانگ گفت: «به منظور تثبیت موقعیت پیشرو در بازار در فناوری MEMS، ما همچنین قصد داریم حسگرهای MEMS خود را بر روی ویفرهای 300 میلی متری تولید کنیم. “تولید قرار است در سال 2026 آغاز شود. فابریک ویفر جدید ما این فرصت را به ما می دهد تا تولید را در مقیاس بزرگتر کنیم – مزیتی که ما قصد داریم از آن به طور کامل استفاده کنیم.”

کارخانه روتلینگن از پایان سال 2021 تراشه‌های کاربید سیلیکون (SiC) را برای وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی تولید انبوه کرده است، جایی که تراشه‌های کاربید سیلیکون را تا 6 درصد افزایش داده‌اند.

با نرخ رشد سالانه 30 درصد یا بیشتر، تقاضا برای تراشه های SiC همچنان بالاست، به این معنی که سفارشات کامل برای Bosch وجود دارد. بوش در تلاشی برای مقرون به صرفه تر و کارآمدتر کردن این وسایل الکترونیکی قدرت، در حال بررسی استفاده از انواع دیگر تراشه ها نیز هست.

هارتانگ گفت: «ما همچنین به دنبال توسعه تراشه‌های مبتنی بر نیترید گالیم برای کاربردهای حرکت الکتریکی هستیم. این تراشه ها در حال حاضر در شارژرهای لپ تاپ و گوشی های هوشمند یافت می شوند. قبل از استفاده از آنها در وسایل نقلیه، آنها باید قوی تر شوند و بتوانند ولتاژهای بسیار بالاتر تا 1200 ولت را تحمل کنند. «چالش‌هایی مانند این همه بخشی از کار مهندسین بوش است. نقطه قوت ما این است که برای مدت طولانی با میکروالکترونیک آشنا بوده‌ایم – و ما راه خود را در مورد اتومبیل‌ها به خوبی می‌دانیم.»

بوش به سرمایه گذاری 1 میلیارد یورویی خود در فاب 300 میلی متری درسدن اشاره می کند که در ژوئن 2021 افتتاح شد. مرکز نیمه هادی در روتلینگن نیز به طور سیستماتیک در حال توسعه است: از هم اکنون تا سال 2025، بوش قرار است حدود 400 میلیون یورو در توسعه ظرفیت تولید و توسعه سرمایه گذاری کند. تبدیل فضای کارخانه موجود به فضای جدید اتاق تمیز. این شامل ساخت یک پسوند جدید در روتلینگن است که 3600 متر مربع فضای تمیز اتاق فوق مدرن را ایجاد می کند. در مجموع، فضای اتاق تمیز در روتلینگن قرار است از حدود 35000 متر مربع در حال حاضر تا پایان سال 2025 به بیش از 44000 متر مربع افزایش یابد.

بوش همچنین در حال ساخت یک مرکز آزمایشی جدید برای نیمه هادی ها در پنانگ، مالزی است که در سال 2023 برای آزمایش تراشه ها و حسگرهای نیمه هادی تمام شده افتتاح خواهد شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *