نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 1:36 ب.ظ

خودروهای مینی با انرژی خورشیدی می توانند آینده تحرک شهری باشند

کریس یانگ -13 ژوئیه 2021

در حالی که خودروهای با انرژی خورشیدی ممکن است نویدبخش باشند، فناوری پنل خورشیدی در مرحله ای نیست که بتواند وسیله نقلیه معمولی را بدون نیاز به زمان شارژ در حد مناسب تامین کند.

SQUAD Solar City Car خودروی معمولی شما نیست. این خودروی فوق‌العاده جمع‌وجور دو نفره برای استفاده حداکثری از محدودیت‌های خورشیدی با تامین نیروی حرکت شهری و رفع مشکل انتشار گازهای گلخانه‌ای ساخته شده است.

Squad Mobility در یک بیانیه مطبوعاتی می نویسد: “تحرک شهری باید ایمن، در دسترس و بدون دردسر باشد. باید به یک زندگی شهری زنده، آزاد و باز کمک کند.”

این شرکت می گوید وسیله نقلیه هوشمندش که در سال 2022 عرضه می شود، زندگی را برای همه ساده می کند. Squad Mobility که در سال 2019 تأسیس شد، تصمیم گرفت راه حلی با انتشار صفر ایجاد کند که به راحتی در فضاهای شهر ادغام شود.

نتیجه SQUAD Solar City Car این شرکت است، یک وسیله نقلیه دو نفره که به طور خودکار در نور خورشید شارژ می شود و در صورت کم بودن شارژ ، باتری های قابل تعویض را دارد.

طراحی کوچک، اما مستحکم، حرکت در شهرها و پارک راحت خودرو را آسان می کند – سه وسیله نقلیه SQUAD به راحتی در یک فضای پارک قرار می گیرند. قاب‌های لوله‌ای آلومینیومی و قفس‌های رول آنها سفری ایمن را فراهم می‌کنند، در حالی که داده‌های بی‌درنگ خودرو به اپراتورهای ناوگان اجازه می‌دهد تا  اطراف خودروهای خود را زیر نظر داشته باشند.

این ایده ایده‌ای است که می‌تواند به جهان برای مقابله با مشکل انتشار گازهای گلخانه‌ای در آخرین مایل خود کمک کند. همانطور که در گزارش مجمع جهانی اقتصاد در اوایل سال جاری هشدار داده شد، در صورتی که دولت ها کاری انجام ندهند، انتشار گازهای گلخانه ای در آخرین مایل تا سال 2030 بمیزان 30 درصد افزایش خواهد یافت.

رابرت هوورز، مدیر عامل Squad Mobility، گفت: “شهرها به دنبال راه حل های تحرک بدون انتشار با فضای کوچک هستند. ما به هر دو دست یافته ایم.””مصرف سرانه انرژی کمتر از حمل و نقل عمومی و فضایی قابل مقایسه با دوچرخه. و همه اینها، در حالی که انعطاف پذیری حمل و نقل شخصی و راحتی یک ماشین را ارائه می دهد.”

این خودروها به لطف باتری‌های قابل تعویض خود، برد 62 مایلی (100 کیلومتر) دارند و دائماً از طریق پنل‌های خورشیدی خود شارژ می‌شوند که 12 مایل (20 کیلومتر) بیشتر در روز را فراهم می‌کند.

Squad Mobility اشاره می کند که از آنجایی که یک فرد به طور متوسط ​​12 کیلومتر در روز در بخش وسایل نقلیه الکتریکی سبک (LEV) رانندگی می کند، شارژ خورشیدی باید بیشتر روزها افراد را تحت پوشش قرار دهد. از آنجایی که خودروها مستقیماً فضای حرکت شهری را هدف قرار می دهند، به حداکثر سرعت 28 مایل در ساعت (45 کیلومتر در ساعت) می رسند.

حسگرهای داخل خودرو فشار لاستیک و سایر معیارها، از جمله نشانگرهای آسیب باتری را اندازه‌گیری می‌کنند تا ایمنی راننده را تضمین کنند. یک ویژگی کنترل از راه دور برای اپراتورها حتی به آنها این امکان را می دهد که اگر دیدند آنها را به طور غیرقانونی یا خطرناک پارک کرده اند، از راه دور وسایل نقلیه خود را جابجا کنند.

یک خودروی 4 نفره SQUAD ممکن است به زودی در دسترس باشد

رابرت هوورز از طریق تبادل ایمیل به Interesting Engineering گفت که Squad Mobility امیدوار است ایده‌اش در سطح جهانی مورد توجه قرار گیرد و پس از آن قصد دارد وسیله نقلیه سریع‌تر و قدرتمندتری بسازد.

هوورز گفت: «[بعد] ما برنامه‌ای برای توسعه سریع‌تر و قدرتمندتر نسخه L7 4 نفره با سرعت 70 کیلومتر در ساعت، گسترش جغرافیایی، و ارتقای Squad با ویژگی‌های بیشتر برای پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری، مانند خودمختاری کنترل از راه دور داریم».

وی توضیح داد: ما همچنین یک تریلر باری با پنل های خورشیدی بیشتر طراحی کرده ایم.

خودروی خورشیدی SQUAD این پتانسیل را دارد که تحرک شهری را تغییر دهد، آن را ایمن‌تر و سازگارتر با محیط زیست کند و در عین حال حمل‌ونقل شهری را برای توده‌ها آسان‌تر و در دسترس‌تر می‌کند. این یک هدف ستودنی است و ما مشتاقانه منتظر معرفی رسمی این وسیله نقلیه هستیم که قرار است اواخر امسال در پاییز برگزار شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *