نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:28 ق.ظ

فن آوری جدید سیال حفاری که اکتشاف مواد معدنی را پیش می برد

6 جولای 2022 -توسط دانشگاه کرتین -اعتبار: دانشگاه کرتین

محققان دانشگاه کرتین فناوری جدیدی را برای تمیز کردن سریع و استفاده مجدد از سیالات حفاری توسعه داده اند که راه را برای اکتشاف مواد معدنی کارآمدتر و سازگار با محیط زیست هموار می کند.سیالات فرموله شده برای پشتیبانی از فناوری حفاری نسل بعدی، بدون هیدروکربن هستند و خطر آسیب زیست محیطی به سایت های اکتشافی را کاهش می دهند.

دکتر مسعود مستوفی و ​​تیم تحقیقاتی وی در دانشکده معادن استرالیای غربی: مواد معدنی، انرژی و مهندسی شیمی (WASM: MECE) در دانشگاه کرتین با حمایت موسسه تحقیقات مواد معدنی استرالیای غربی (MRIWA) و Deep Exploration Technology CRC، فن آوری جدید به عنوان بخشی از تحقیقات مداوم آنها در جهت خودکارسازی نظارت و جابجایی سیالات در صنعت حفاری توسعه دادند..

حفاری هایی که در اعماق زیر سطح برای ذخایر معدنی کاوش می کنند به سیالات تخصصی برای روانکاری و خنک کردن سر مته فعال نیاز دارند و این مایعات از طریق شکاف ها و سنگ های متخلخل اطراف محل مته نشت نمی کند.

دکتر مستوفی گفت: فناوری جدید حفاری Coiled Tubing که برای اکتشاف مواد معدنی توسعه می یابد، به حجم بسیار بیشتری از این سیالات ویژه نسبت به حفاری های معمولی نیاز دارد.

ما سیستمی توسعه داده‌ایم که می‌تواند این نیازهای سیال را در مکان‌های دوردست که زمین‌شناسان ممکن است برای ذخایر معدنی جدید کاوش کنند، برآورده کند و خطر انتشار سیالاتی را که ممکن است بر محیط محلی تأثیر بگذارد، کاهش می‌دهد.

سیال حفاری فرموله‌شده ما استفاده از هیدروکربن‌ها را حذف می‌کند و ما روش جدیدی را برای پایدار نگه داشتن گمانه‌ها و جدا کردن سریع تراشه‌های سنگ و مواد جامد از سیال در حین بازگشت به سطح ایجاد کرده‌ایم.

این روش در کنار فناوری‌های شریکی که در MinEx CRC توسعه می‌یابند، به ارائه نمونه‌های پیوسته از مواد سنگی که مته در حال برش دادن است تا عمق 1000 متری زیر زمین کمک می‌کند، در حالی که به مایع حفاری اجازه می‌دهد به طور موثر تمیز و بازیافت شود.»

نیکول روک، مدیرعامل MRIWA در انتشار گزارش تحقیقاتی گفت: این تحقیقات به حرکت صنعت اکتشاف به سمت حفاری ایمن تر، سبزتر و ارزان تر کمک می کند.خانم روک گفت: «این یک گام مهم رو به جلو برای صنعت معدن است.دولت استرالیای غربی با حمایت از این پیشرفت‌ها در فناوری حفاری، به صنعت اکتشاف ما کمک می‌کند تا ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را توسعه دهد.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *