نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:26 ب.ظ

استارتاپ بریتانیایی مدل تحویل جدید خود را معرفی کرد

نوشته جیمز موری -1 جولای 2022

مفهوم تحرک به عنوان یک سرویس، پیک‌ها یا شرکت‌های تحویل را قادر می‌سازد تا خودروهای الکتریکی تحویل کوچک، مانند دوچرخه‌های برقی، دوچرخه‌های الکترونیکی باری، موتورسیکلت یا اسکوتر را اجاره کنند. اپراتور پارکینگ Q-Park با شرکت فناوری شارژ خودروهای برقی پورت همکاری کرده است تا آنچه را که به عنوان اولین “هاب تاریک” جهان برای ارائه دهندگان تحویل آلایندگی صفر توصیف می کند، راه اندازی کند.

هاب در پارکینگ میدان لستر Q-Park در لندن، گروهی از وسایل نقلیه الکتریکی پیشرفته (EVs) را که در ایستگاه‌های اتصال اختصاصی قفل شده و شارژ می‌شوند، فراهم می‌کند که برای پیک‌ها یا شرکت‌های تحویل انفرادی طراحی شده‌اند.

با تقلید از رویکرد به اصطلاح “آشپزخانه های تاریک” که به ارائه دهندگان مختلف غذای آماده اجازه می دهد فضای آشپزخانه را اجاره کنند، مفهوم “مرکز تاریک” تحرک به عنوان یک سرویس به پیک ها یا شرکت های حمل و نقل فردی این امکان را می دهد تا خودروهای الکتریکی تحویل کوچک مانند دوچرخه های برقی، دوچرخه های الکترونیکی باری، موتور سیکلت یا اسکوتر، از محل پارک خودرو شهری بندر را اجاره کنند..

به گفته این شرکت، خودروهای برقی را می توان با اشتراک هفتگی یا ماهانه از طریق اپلیکیشن Port استخدام کرد و خودرو، پارکینگ، شارژ، نگهداری و نرم افزار همگی توسط پورت ارائه می شوند.

پیک‌ها می‌توانند وسیله نقلیه خود را در هر زمانی از مرکز تحویل بگیرند و سپس تحویل خود را قبل از بازگشت خودروی الکتریکی به مرکز در پایان روز کاری خود انجام دهند. سپس وسیله نقلیه قفل می شود، پارک می شود و یک شب شارژ می شود تا روز بعد آماده اجاره شود.

این رویکرد به شرکت‌های تحویل و پیک اجازه می‌دهد تا خدمات بدون آلایندگی را بدون نیاز به پارکینگ ناوگان برقی، شارژ، نگهداری و تامین مالی ارائه دهند. این شرکت گفت: «هاب‌های تاریک بندر که هم به پیک‌های مستقل و هم به شرکت‌های تحویل ارائه می‌شوند، به این معنی است که شرکت‌های پیک می‌توانند وظایف مدیریت ناوگان پرکار فعلی را خودکار کنند و پتانسیل کامل خودروهای الکتریکی را باز کنند».

این راه‌اندازی پس از دو سال تحقیق و توسعه توسط پورت انجام می‌شود که تمام جنبه‌های پلتفرم تاریک هاب را ساخته است، از جمله یک ایستگاه داک جهانی ثبت شده که می‌تواند هر خودروی الکتریکی کوچکی را قفل و شارژ کند.

این شرکت گفت که پس از آزمایش های موفق در مادرید، اولین گام های خود را برای گسترش در سراسر اروپا برمی دارد و برنامه های بعدی برای ورود به بازار بارسلون را دارد.

کامیل سودا، بنیانگذار گفت: “ما بسیار هیجان زده هستیم که اولین هاب تاریک  خود را در قلب لندن راه اندازی می کنیم.” برقی‌سازی صنعت تحویل آخرین مایل هم یک چالش و هم فرصت بزرگ است؛ ما می‌خواهیم راه‌حل  را برای هر شهر بزرگ ارائه کنیم تا به این بخش کمک کنیم تا به صفر خالص برسد و از مزایای خودروهای برقی کوچک کاملاً سرمایه‌گذاری کند.»

این همکاری توسط جان دنتون، رئیس فروش و بازاریابی Q-Park انگلستان نیز مورد استقبال قرار گرفت و گفت: “ما خوشحالیم که  پورت تصمیم گرفته است با ما همکاری کند تا از پارکینگ میدان لستر ما کار کند. ما معتقدیم که ایمن و امکانات امن مکان ایده‌آلی را برای وسایل نقلیه  ارائه می‌دهد که می‌توانند به راحتی توسط پیک‌ها به آنها دسترسی داشته باشند.

این داستان اولین بار در: BusinessGreen ظاهر شد

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *