نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:00 ق.ظ

استارت‌آپ انگلیسی Tevva کامیون هیدروژنی الکتریکی را با برد 310 مایلی راه‌اندازی کرد.

1 ژوئیه، 2022 -انمار فرنگول

استارت‌آپ Tevva مستقر در بریتانیا یک وسیله نقلیه سنگین هیدروژنی الکتریکی را راه‌اندازی کرد و به آخرین شرکتی تبدیل شد که در بخش‌ی که مورد توجه شرکت‌های چندملیتی مانند دایملر تراک و ولوو است، بازی می‌کند.

طبق گفته Tevva که می‌گوید ۱۴۰ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است، وسیله نقلیه‌اش تا ۳۱۰ مایل یا کمی کمتر از ۵۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت.

پر کردن مجدد مخازن هیدروژن 10 دقیقه طول می کشد در حالی که شارژ باتری “از تمام شده تا 100٪” پنج تا شش ساعت طول می کشد.وزن اولین کامیون هیدروژن الکتریکی این شرکت 7.5 تن خواهد بود و نسخه های بعدی آن با وزن 12 و 19 تنی برنامه ریزی شده است.

در بیانیه ای، Tevva به دنبال توضیح منطق پشت ترکیب پیل سوختی و باتری بود. سیستم پیل سوختی باتری را شارژ می‌کند، برد خودرو را افزایش می‌دهد و به کامیون اجازه می‌دهد تا بارهای سنگین‌تری را در فواصل طولانی‌تر حمل کند.»

این شرکت در کنار کامیون هیدروژنی الکتریکی خود، یک کامیون الکتریکی را نیز توسعه داده است که می‌گوید برد آن تا 160 مایل است. جزئیات هر دو کامیون الکتریکی و هیدروژن الکتریکی قبلا توسط Tevva اعلام شده بود.

در مصاحبه ای با CNBC “Sreet Signs Europe”  از آشر بنت، مدیرعامل Tevva، پرسیده شد که آیا شرکت او به دنبال تنوع بخشیدن به وسایل نقلیه کوچکتر است یا خیر.

بنت گفت: “ما علاقه ای به توسعه ون های کوچکتر یا وانت بارها نداریم.” او افزود: «اینها در بسیاری از موارد، فناوری بسیار شبیه به سدان های برقی بزرگتر هستند که بسیار خوب کار می کنند.

ما روی کامیون‌های بارهای سنگین تمرکز کرده‌ایم و کم کم بسمت سنگین تر ها می رویم، زیرا این بخش‌هایی هستند که برقی‌کردن آن‌ها بسیار سخت‌تر است.»

با توجه به اینکه دولت‌ها در سراسر جهان به دنبال کاهش اثرات زیست‌محیطی حمل‌ونقل هستند، تعدادی از شرکت‌ها در بخش حمل و نقل در حال بررسی راه‌هایی برای توسعه وسایل نقلیه کم آلاینده و صفر هستند، از جمله خودروهایی که از هیدروژن استفاده می‌کنند.

ماه گذشته، ولوو تراکس اعلام کرد که آزمایش خودروهایی را آغاز کرده است که از «پیل‌های سوختی با نیروی هیدروژن» استفاده می‌کنند و شرکت سوئدی ادعا می‌کند برد آنها می‌تواند تا 1000 کیلومتر یا کمی بیش از 621 مایل افزایش یابد.

ولوو تراکس که مقر آن در گوتنبرگ است، گفت که سوخت گیری خودروها کمتر از 15 دقیقه طول می کشد. برنامه‌های آزمایشی مشتری قرار است در چند سال آینده آغاز شود، و تجاری‌سازی آن «برای بخش آخر این دهه برنامه‌ریزی شده است».

در کنار خودروهای پیل سوختی هیدروژنی، ولوو تراکس – که بخشی از گروه ولوو است – کامیون‌های برقی با باتری را نیز توسعه داده است.

مانند Volvo Trucks و Tevva، Daimler Truck هم بر روی خودروهای باطری الکتریکی و هم بر خودروهایی که از هیدروژن استفاده می کنند تمرکز کرده است.

در مصاحبه ای با CNBC سال گذشته، مارتین داوم، رئیس هیئت مدیره دایملر تراک، در مورد بحث بین سلول های سوختی باتری-الکتریکی و هیدروژنی سوال شد.او قبل از توضیح اینکه چگونه فناوری‌های مختلف در سناریوهای مختلف مناسب هستند، پاسخ داد: «ما هر دو را انتخاب می‌کنیم، زیرا هر دو … منطقی هستند.

در حالی که در برخی نقاط هیجان در مورد پتانسیل وسایل نقلیه هیدروژنی وجود دارد، در مورد توسعه این بخش موانعی وجود دارد، به ویژه در مورد توسعه زیرساخت های سوخت گیری کافی. نحوه تولید هیدروژن نیز یک مسئله است.

هر دوی این نکات توسط کامیون‌های ولوو در ژوئن تایید شد، زمانی که به چالش‌هایی از جمله «تامین هیدروژن سبز در مقیاس بزرگ» و همچنین «این واقعیت که زیرساخت‌های سوخت‌گیری برای خودروهای سنگین هنوز توسعه نیافته است» اشاره کرد.

https://www.cnbc.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *