نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:52 ق.ظ

یک «برج ترموس» فولادی در برلین بزرگترین تأسیسات ذخیره حرارت در اروپا خواهد بود

کریس یانگ -01 ژوئیه 2022 -برج بزرگ. Vattenfall

گزارشی از AP ​​News نشان می‌دهد که یک برج فولادی عظیم در برلین، آلمان، در زمستان آینده عملی مشابه فلاسک قهوه را انجام خواهد داد.

این برج که در یک سایت صنعتی در نزدیکی سواحل رودخانه اسپری برلین قرار دارد، با استفاده از روشی مشابه قمقمه ها، گرمای خانه ها را تامین می کند. ارتفاع آن تقریباً 150 فوت (45 متر) است و 14.8 میلیون گالن (56 میلیون لیتر) آب گرم در خود جای می دهد.

تاسیسات جدید این هفته 30 ژوئن، در نیروگاه Vattenfall رونمایی شد. پس از تکمیل در پایان سال، این بزرگترین تاسیسات ذخیره حرارت اروپا خواهد بود. شایان ذکر است که نسخه بزرگتر از قبل برای ساخت در هلند برنامه ریزی شده است.

به گفته سازنده این برج، شرکت آب و برق Vattenfall، این برج در زمستان امسال خانه های برلین را گرم می کند حتی اگر روسیه به دلیل تحریم های غرب پس از حمله به اوکراین، گاز خود را قطع کند.

تانیا ویلگوس، سرپرست واحد حرارتی شرکت مستقر در سوئد در آلمان، می‌گوید: «این یک قمقمه بزرگ است که به ما کمک می‌کند تا گرما را در مواقعی که به آن نیاز نداریم، ذخیره کنیم. و سپس ما می توانیم آن را در زمانی که نیاز به استفاده از آن داشته باشیم آزاد کنیم.

او ادامه داد: “گاهی اوقات شما مقدار زیادی برق در شبکه ها دارید که دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید و سپس باید توربین های بادی را خاموش کنید. جایی که ما ایستاده ایم، می توانیم این برق را مصرف کنیم.»

این تسهیلات 50 میلیون یورو (52 میلیون دلار) برای مالیات دهندگان هزینه دارد و ظرفیت حرارتی آن 200 مگاوات خواهد بود. این مخزن می تواند آب را تا 13 ساعت عایق نگه دارد و می تواند اکثر نیازهای آب گرم برلین را در طول تابستان تامین کند. با این حال، در طول زمستان، تقریباً 10 درصد از نیازهای آب گرم برلین را برآورده می کند.

برج جدید برلین وابستگی آلمان به واردات و سوخت های فسیلی را کاهش می دهد

برج برلین از مزایای مضاعف کاهش وابستگی به منابع گاز روسیه و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد استفاده برای گرم کردن آب در صورت نیاز برخوردار خواهد بود. این تاسیسات آبی را که توسط برق نیروگاه های خورشیدی و بادی آلمان به دمای جوش نزدیک می شود، نگه می دارد. زمانی که انرژی تجدیدپذیر بیش از تقاضا باشد، می تواند به سمت گرم کردن برج حرکت کند.

بتینا جاراش، مقام ارشد آب و هوا، در مصاحبه ای به AP News گفت: «منطقه برلین به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، حتی بیشتر از سایر نقاط آلمان به سوخت های فسیلی روسیه وابسته است. به همین دلیل است که ما واقعاً در اینجا عجله داریم. جنگ در اوکراین و بحران انرژی به ما می آموزد که باید سریعتر عمل کنیم. اول از همه، بی طرف شدن در آب و هوا، و دوم، مستقل شدن (از واردات انرژی). “

سیستم‌های گرمایش منطقه‌ای که با سوخت زغال‌سنگ و گاز سوخت می‌شوند، معمولاً به اندازه‌ای سوخت فسیلی که برای رسیدن به اهدافشان لازم است، می‌سوزانند و به انتشار کربن که باعث تغییرات آب و هوایی می‌شود، کمک می‌کنند. سایر شرکت‌ها در حال کار بر روی فناوری‌های ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر کوچک‌تر با استفاده از مواد تغییر فاز هستند، اما برج حرارتی جدید برلین و نسخه در حال کار خود هلند می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقیاس عظیم کمک کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *