نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 1:37 ب.ظ

تصویربرداری غیرخط دید هوش مصنوعی از ارواح با دید انسان انجام می شود!

29 ژوئن 2022 – توسط Optica-تنظیم آزمایشی برای تصویربرداری ارواح غیر خط دید با نوروفیدبک EEG. اعتبار: Optica

محققان نشان داده‌اند که تکنیک تصویربرداری محاسباتی معروف به تصویربرداری ارواح را می‌توان با دید انسان برای تصویربرداری از شیئی که مستقیماً توسط شخص قابل مشاهده نیست ترکیب کرد. کار جدید نشان دهنده گامی به سوی ترکیب هوش انسانی با هوش مصنوعی است.

دانیل فاچیو، پروفسور فناوری‌های کوانتومی، دانشکده فیزیک و نجوم، دانشگاه گلاسکو، توضیح داد: «ما معتقدیم که این کار ایده‌هایی را ارائه می‌کند که روزی ممکن است برای گرد هم آوردن هوش مصنوعی و انسان استفاده شود. گام‌های بعدی در این کار از گسترش قابلیت ارائه اطلاعات عمق سه‌بعدی تا جستجوی راه‌هایی برای ترکیب چندین اطلاعات از چندین بیننده به طور همزمان است.»

دانیله فاچیو از دانشگاه گلاسکو در بریتانیا یافته های جدید را با عنوان ” تصویربرداری غیرخط دید (NLoS) از طریق رسانه های پراکنده” در کنگره تصویربرداری و اپتیک کاربردی Optica  OSA سابق ارائه خواهد کرد .

 تصویربرداری شبح تصویری از یک شی را با همبستگی یک الگوی نور تابیده شده که با جسم در تعامل است و یک الگوی مرجع که اینطور نیست، تشکیل می دهد. اگرچه محققان قبلاً از بینایی انسان به صورت غیرفعال برای انجام تصویربرداری از ارواح استفاده می کردند، کار جدید از سیستم بینایی انسان در نقش فعالی استفاده می کند که به جای دوربین، الگوهای نور را مشاهده می کند. پاسخ بصری مغز ثبت می‌شود و به عنوان بازخورد برای الگوریتمی استفاده می‌شود که نحوه تغییر شکل الگوهای نور پرتاب‌شده را تعیین می‌کند و تصویر نهایی را بازسازی می‌کند.

فاچیو گفت: «این یکی از اولین بارهایی است که تصویربرداری محاسباتی با استفاده از سیستم بینایی انسان در یک حلقه نوروفیدبک انجام شده است که فرآیند تصویربرداری را در زمان واقعی تنظیم می‌کند. اگرچه می‌توانستیم از یک آشکارساز استاندارد به جای مغز انسان برای تشخیص سیگنال‌های منتشر شده از دیوار استفاده کنیم، اما می‌خواستیم روش‌هایی را کشف کنیم که ممکن است روزی برای تقویت توانایی‌های انسان مورد استفاده قرار گیرند.»

راه‌اندازی آزمایشی از یک پروژکتور برای ایجاد الگوهای نور بر روی یک برش مقوایی استفاده کرد که به عنوان جسم مورد تصویر عمل می‌کرد. نور عبوری روی یک دیوار سفید ثانویه که توسط یک دیوار تاریک از دید پنهان شده بود پخش شد. بنابراین، ناظر فقط می‌توانست نور پراکنده منعکس شده از دیوار سفید ثانویه را ببیند. هر الگوی نور با فرکانس 6 هرتز به مدت دو ثانیه سوسو زد و سیگنالی را در قشر بینایی ناظر ایجاد کرد که با هدست الکتروانسفالوگرافی تک الکترودی (EEG) شناسایی شد.

محققان از سیگنال EEG برای تخمین شدت نور ارسال شده توسط جسم و انتشار از دیوار سفید استفاده کردند، اطلاعاتی که به حلقه نوروفیدبک برای بازسازی تصویر وارد می‌شد. اگر سیگنال EEG کمتر از آستانه مشخصی می‌افتد، محققان به این نتیجه رسیدند که الگوی نور با جسم همپوشانی ندارد و بنابراین می‌تواند به‌طور خودکار توسط سیستم حذف یا در زمان واقعی حک شود.

محققان نشان دادند که روش آنها می تواند با موفقیت تصاویر 16×16 پیکسلی از اشیاء ساده ای را که توسط ناظر دیده نمی شود بازسازی کند. آنها همچنین نشان دادند که فرآیند حکاکی کردن به کاهش زمان مشاهده مورد نیاز برای بازسازی تصویر به حدود یک دقیقه کمک کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *