نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 فروردین 1403 1:31 ق.ظ

سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سمنان آغاز به کار کرد

۱۴۰۱-۳-۹

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از افتتاح سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور مسئولان کشوری و استانی در سمنان خبر داد .

سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سمنان آغاز به کار کرد

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، علی حقیقی اصل ، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این دهکده به منظور حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) با حضور سیدمجتبی خیام‌نکوئی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان‌تحقیقات، ترویج‌وآموزش کشاورزی، مجید ولدان رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور، دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، محمد بهرامی فرماندار سمنان، و مسئولان استانی در سمنان راه اندازی شد.

حقیقی با بیان اینکه، این مجموعه با اختصاص ۱۰ هکتار زمین و ابنیه برای استقرار واحد‌های فناوری به مساحت ۱۰۰۰ متر آغاز بکار نموده است افزود: این مجموعه قابلیت استقرار و پشتیبانی از حدود ۴۰ واحد فناوری را داراست.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار داشت: زیرساخت‌های مناسب از جمله آزمایشگاه‌های مجهز، مجموعه کارگاهی اسانس گیری و اراضی قابل بهره برداری توسط فناوران و حضور تیم حرفه‌ای مشاوران و راهبران حوزه فناوری زمینه مساعدی را برای رشد و توسعه فناوری بخش کشاورزی، آب و علوم دامی در منطقه  ایجاد نموده است.

حیقیقی اصل با اشاره به سابقه همکاری پنج ساله پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان تصریح کرد: پذیرش و حمایت از حدود ۴۵ واحد فناور نتیجه این همکاری است که روند تجاری سازی محصولات را با کمک این دو مجموعه طی کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی استان سمنان می‌تواند در مجموعه‌های تحت پوشش مرکز تحقیقات کشاورزی استان (در شهرستان‌های دامغان، مهدیشهر و گرمسار)، پویایی ایجاد نماید خاطر نشان کرد: رونق اشتغال دانش بنیان از دیگر مزایای ایجاد این دهکده‌های فناوری و نوآوری خواهد بود.

حقیقی اصل ابراز امیدواری کرد: با توسعه فعالیت دهکده و استقرار شرکت‌های فناور و اشتغالی پایدار، حدود ۳۰۰ فرصت شغلی به حوزه دانش بنیان استان اضافه می‌شود.

یادآور می‌شود؛ دهکده (پردیس) فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی و با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی به صورت رسمی در هشتم تیرماه ۱۴۰۱، راه اندازی شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *