نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:50 ق.ظ

بزرگترین کشتی هیبریدی جهان قرار است مسافران را بین بریتانیا و فرانسه حمل کند

23 ژوئن 2022 -انمار فرنگول -برداشت یک هنرمند از سنت مالو در دریا. به گفته بریتنی فریس ظرفیت باتری 11.5 مگاوات ساعت خواهد بود.

به گفته اپراتور بریتنی فریز، کشتی‌ای که قرار است در چند سال آینده بین بریتانیا و فرانسه مسافران را حمل کند، بزرگترین کشتی هیبریدی خواهد بود که تا کنون ساخته شده است.

در بیانیه‌ای که منتشر شد، این شرکت گفت کشتی Saint-Malo ظرفیت باتری 11.5 مگاوات ساعتی خواهد داشت. این شرکت افزود، این میزان تقریباً دو برابر بیشتر از چیزی است که معمولاً برای رانش هیبریدی در کشتی‌های دریایی استفاده می‌شود.

بریتنی فریز گفت که این کشتی قرار است در سال 2024 تحویل شود. دومین کشتی هیبریدی کمی بعد به ناوگان آن ملحق خواهد شد که بین پورتسموث و کان حرکت می کند. ایده پشت کشتی های هیبریدی این است که می توانند با گاز طبیعی مایع (سوخت فسیلی)، باتری یا ترکیبی از این دو کار کنند.

بریتنی فریز گفت که در مجموع سه کشتی هیبریدی توسط Stena RoRo با استفاده از فناوری هیبریدی شرکت فنلاندی Wärtsilä ساخته شده است.

هاکان آگنیوال، مدیر عامل Wartsila، گفت: «اندازه گسترده باتری به کشتی‌ها اجازه می‌دهد تا با قدرت کامل، با استفاده از پروانه‌ها و همه پیشرانه‌ها برای مانور بدون انتشار آلاینده‌ها در داخل و خارج از بنادر، حتی در هوای بد، کار کنند.»

حمل و نقل دریایی از آنجایی که ردپای زیست محیطی قابل توجهی دارد با سایر انواع تحرک تفاوتی ندارد.

طبق گزارش Transport & Environment، یک گروه کمپین که مقر آن در بروکسل است، کشتی‌ها منبع قابل توجهی از مصرف نفت و انتشار گازهای گلخانه‌ای در اتحادیه اروپا هستند.

T&E با استناد به تجزیه و تحلیل داده های Eurostat اضافه می کند که در سال 2019 کشتیرانی اتحادیه اروپا “12.2٪ از کل سوخت حمل و نقل” را مصرف کرد.

در جاهای دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید کشتیرانی بین‌المللی مسئول حدود 2 درصد از انتشار دی اکسید کربن مرتبط با انرژی سیاره در سال 2020 بوده است.

با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد پایداری و اقتصادها و کسب‌وکارهای بزرگ در سراسر جهان که به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و دستیابی به اهداف خالص صفر هستند، این بخش باید راه‌های جدیدی برای کاهش ردپای زیست‌محیطی عملیات خود بیابد.

وظیفه بزرگ است. در اوایل سال جاری، مدیرعامل غول کشتیرانی Moller-Maersk به CNBC اعتراف کرد که تغییر به سمت سوخت‌های «سبز» هزینه دارد، اما بر اهمیت تمرکز بر تصویر بزرگ‌تر به جای درد کوتاه‌مدت تأکید کرد.

اظهارات سورن اسکو یک روز پس از آن بیان شد که شرکت او گفت که می‌خواهد کل تجارت به انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال 2040 به صفر برسد، یعنی 10 سال جلوتر از هدف قبلی.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *