نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:52 ب.ظ

چرا آموزش بهداشت محیط زیست اهمیت دارد

مدیریت محیط زیست اهدافی متعدد دارد و یکی از آنها شناسایی مسائلی است که بر سلامت افراد و جوامع تأثیر می گذارد . بهمین دلیل است که آگاه سازی و آموزش عمومی در سطح کل جامعه از مهمترین استراتژی هایی است که به توسعه کشوری سالم تر کمک می کند.

محیط زیست نقش کلیدی در طول عمر و کیفیت زندگی انسانها دارد.  اگر بهداشت محیطی ضعیف باشد برای اجتماع بسیار خطرناک است. برای درک بیشتر اهمیت این موضوع  نگاهی به آمار های جهانی  در مورد مرگ و میر کودکان و مادران و نیز شیوع برخی بیماری های ناشی از آلودگی های آب و هوا و حتی امواج  ، از اهمیت آن خبر می دهد. بسیاری از این موارد با کمک آموزشهای عمومی در سطح اجتماع نه که حذف ولی کاهش می یابد .  آموزش درست در زمینه های زیر برخی از اقداماتی است که باید حتی از سطوح ابتدایی در مدارس آغاز شود    :

  • آب و هوا
  • بیماری هایی مانند آسم  و بیماری های عفونی
  • خطرات گرما
  • پاکیزگی دریا

 و بسیاری موارد دیگر که در اینجا ذکرشان لازم نیست . آموزش زنان خانه دار می تواند تأثیر بسیار زیادی در جلوگیری از آلودگی هوای داخل خانه، گرمایش مناسب، یا کاهش خطرات موادی که می تواند بر سلامت کودکان  بگذارد ، داشته باشد.

باید توجه داشت که عوامل محیطی زیادی وجود دارد که می تواند بر سلامتی تک تک افراد چامعه تأثیر بگذارد،  پیشنهادات و ایده های نوآورانه در مورد چگونگی زندگی پایدارتر به گروههای اجتماعی از اهمیت برخوردارند . برای مثال آموزشهای حفظ سلامت برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی وخصوصی و ….

یکی دیگر از جنبه های بهداشت محیط زیست مربوط به کاهش تولید زباله است . بهینه‌سازی سلامت عمومی نیاز به پایداری طولانی‌مدت وجود دارد، مهم است که برای اطمینان از زندگی در یک محیط سالم ابتکار عمل بخرج داده شود. وضعیت نامناسب زباله گردی در شهر ها یک معضل مهم برای بسیاری از کشور هاست . اما برخی آن را کنترل و برخی به امان خدا رها کرده اند .  در این زمینه مسئولیت شهرداری ها بسیار کارساز است که باید بطور جدی به آن پرداخته شود .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *